۰
plusresetminus
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی:

برخی به دنبال شیراز زدایی هستند/ مسئولین فرهنگی مراقب باشند به فرهنگ شیراز به عنوان یک جغرافیای مهم آسیب وارد نشود

تاریخ انتشارسه شنبه ۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: عده ای به دنبال شیراز زدایی هستند و متولیان فرهنگ نیزباید دغدغه ای برای مسایل فرهنگی داشته باشند.
برخی به دنبال شیراز زدایی هستند/ مسئولین فرهنگی مراقب باشند به فرهنگ شیراز به عنوان یک جغرافیای مهم آسیب وارد نشود
به گزارش حافظ نیوز، سید حسین ذوالانوار بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یک جریان هایی عامدانه به دنبال شیراز زدایی هستند و متاسفانه برخی افراد نیز سهوا در این بازی گرفتار شده اند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: مردم شهر شیراز مردمی نجیب، ولایت مدار و شهید پرور هستند که در تمام حوزه های مختلف شاهد نقش آفرینی آنها بوده ایم.
وی گفت: در حوزه های علمی، پزشکی، فرهنگی ، هنری و اقتصادی مردم شیراز در بالاترین جایگاه قرار دارند و این در حالی است که این مردم هرگز به محرومیت ها اعتراضی نداشته اند.
ذوالانوار افزود: با عین حال در چند ماه گذشته شاهد اتفاقات تلخی بوده ایم که به عنوان نماینده مردم شریف شیراز اعتراض خود را اعلام می کنم.
وی تصریح کرد: انتظار ما از مسئولین فرهنگی این است که مراقب باشند تا به فرهنگ شیراز به عنوان یک جغرافیای مهم آسیب وارد نشود.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: یکی از این مواردها موضوع مربوط به کشتن سگ ها در شهرک صنعتی شیراز بود که در تصاویر مشخص است اینجا شهرک صنعتی شیراز نبوده است.
وی بیان کرد: نکته دیگر مباحثی است که در حوزه برخی سریال ها ایجاد شده است و پرسش ما از سازمان و صدا و سیما این است که حق شیراز به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) و نگین فرهنگ و ادب ایران اسلامی اینگونه شخصیت پردازی ها است.
ذوالانوار ادامه داد: آنچه که بیشتر آدمی را آزرده می کند  نبود برنامه مناسب از سوی متولیان فرهنگی برای مفرفی فرهنگ مردم شیراز و استان فارس است.
وی تاکید کرد: امیدوارم رسانه ملی با ساخت سریال هایی با مضمون زندگی حضرت احمد ابن موسی(ع) و دیگر امامزادگان واجب التعظیم استان فارس و مفاخری همچون حافظ و سعدی دین خود را به این دیار اداکند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: متولیان فرهنگی استان فارس نیز باید سریعا برنامه های خود را برای پاسداری از فرهنگ مردمی پر تلاش و مومن اعلام کنند.
وی یادآور شد: امروز شهر شیراز به لحاظ زیر ساخت فرهنگی ضعف های بسیاری دارد که امیدواریم دست کم در سفر هیات دولت شاهد گره گشایی از چند طرح فرهنگی باشیم.
وی گفت: رسانه ها باید بدانند یکی از وظایف شان حمایت از منزلت مخاطبانشان است و همچون گذشته حافظ منافع مردم شهرشان باشند.
ذوالانوار تصریح کرد: یکی از مباحثی که متاسفانه در برخی برنامه های شبکه استانی خود نیز آن را دیده ایم زیر سئوال بردن فرهنگ کار در شهرستان است و عده ای فکر می کنند چون این مردم مردمی نجیب هستند باید هر نوع که می خواهند صحبت کنند.
کد مطلب : ۶۲۵۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما