۰
plusresetminus

رویکرد نخستین جشنواره ملی آموزش لباس توجه به هویت فرهنگی است

تاریخ انتشارپنجشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۵
رئیس کانون انجمن صنفی طراحی دوخت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شیراز گفت: رویکرد نخستین جشنواره ملی آموزش لباس‌های محلی، سنتی و ایرانی اسلامی توجه به هویت فرهنگی قومیت‌ها است.
به گزارش حافظ به نقل ازفارس از شیراز، پروین باغبان‌باشی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لباس بخشی از هویت هر ملتی است و باید آن را اعتلا بخشیم و از بی‌فرهنگی جلوگیری کنیم و به نسل جوان ارائه دهیم.
وی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از منسوخ شدن لباس‌های بومی و محلی باید آن را استانداردنویسی و جایگاه کارآفرینان را مشخص و با مهارت سوزن‌دوزی به‌صورت آموزش در قالب برپایی چنین جشنواره‌هایی آشنا کنیم.
رئیس کانون انجمن صنفی طراحی دوخت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شیراز تصریح کرد: مخاطبان این جشنواره مربیان آموزشگاه‌ها، مدرسان دانشگاه، اساتید میراث فرهنگی و دانشجویان هنر هستند.
باغبان‌باشی بیان داشت: در مدت برپایی این جشنواره که از پانزدهم اردیبهشت‌ماه جاری آغاز می‌شود شرکت‌کنندگان با تزئینات بومی و محلی در قالب کارگاه‌های آموزشی حضور خواهند داشت.
وی اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در این جشنواره ملی بیشتر از استان‌های کردستان، لرستان، مازندران، سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، زنجان، بوشهر، قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان و فارس هستند.
رئیس کانون انجمن صنفی طراحی دوخت مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شیراز بیان داشت: شرکت‌کنندگان در این جشنواره ملی در قالب گروه‌های دو و سه تیمی در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده و به نفرات اول تا سوم برگزیده نیز جوایزی اهدا می‌شود.
کد مطلب : ۶۳۲۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما