۰
plusresetminus

حدفاصل مدیریت ملی و محلی مشخص نشده است

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۳
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: این امر که حدفاصل مدیریت ملی و محلی مشخص نشده مانعی در توسعه کشور است.
به گزارش حافظ ، مهدی چمران پیش از ظهر امروز در اجلاس شهرداران و روسای شوراهای اسلامی مراکز شهرها که در شیراز در حال برگزاری است، اظهار داشت: شوراها مدیریت محلی هستند و مجلس شورای اسلامی و دولت، مدیریت کلان کشور را بر عهده دارند که اگر این نهادها کمک کنند مدیریت محلی شکل بگیرد آبادانی و پیشرفت در کشور رقم می‌خورد و فضایی فراهم می‌آید که در کنار رفاه مادی، آرامش روحی و معنوی شهروندان نیز تامین شود.
این مسئول یادآور شد: مشکلی که داریم این است که حدفاصل بین دو مدیریت محلی و ملی، مشخص نشده و آنگونه که باید مدیریت یکپارچه محلی، شهری و حتی روستایی شکل نگرفته است.
وی با اشاره به جایگاه علمی و معرفتی شیراز در طول تاریخ اسلام، افزود: مبنای تفکر صدرالمتالهینی که دنیا به سختی، اندیشه او را درک می‌کند ایمان به مبدا آفرینش و توکل به هدایت‌های او است و ایرانی مسلمان هر کجا که با اتکال به مبدا توحید پیش رفته در جهان درخشیده است.
چمران ادامه داد: ایرانیان در طول انقلاب اسلامی و سپس در دفاع مقدس و عرصه‌های علم و سازندگی هر کجا اتکال و ایمان را سرلوحه قرار داده‌اند، موفقیت را نصیب خویش ساخته‌اند چنانکه که در انرژی هسته‌ای، نانو و سایر عرصه‌ها نیز با ایمان و توکل، در شمار کشورهای برتر قرار می‌گیریم.
وی اضافه کرد: با همین رویکرد می‌توانیم شهرها و روستاهای خود را آباد کنیم تا فضای رشد و تکامل روحی و معنوی مردمان ما فراهم آید.
رئیس شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: وقتی تمام مجموعه‌ها از دولت، مجلس، قوه قضا و شوراها هدف را رضای حق تعالی و خدمت به مردم بدانند دستگاه قضا با دولت مشکلی نخواهد داشت، دولت و مجلس اختلاف پیدا نمی‌کنند و شورا و شهرداری اصطکاک پیدا نخواهند داشت و در چنین فضای خدمت خالصانه‌ای شورا می‌تواند در کنار دولت و مجلس و قوای دیگر به پیشبرد کشور کمک کند.
چمران در پایان ابراز داشت: ما به عنوان شوراهای اسلامی کشور باید سعی کنیم اختلافات در مجموعه مدیریت شهری را به صفر رسانده و بر مسائل مهم‌تر تمرکز کنیم تا فضایی خلق شود که نمونه زیبا و کاملی از مدیریت یکپارچه شهری به دست آید.


منبع:فارس
کد مطلب : ۶۸۶۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما