۰
plusresetminus
خون تازه در رگهای فوتبال شیراز

رونمایی از جوانترین تیم تاریخ فجر شهید سپاسی و لیگ یک؛ آینده فوتبال از آن این جوانان است

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۱
نکته قابل توجه فجر شهید سپاسی در این فصل حضور چندین بازیکن جوان بین 18تا23 ساله بود که در بیشتر بازی ها از این بازیکنان استفاده شد.
تیم فوتبال فجر شهید سپاسی
تیم فوتبال فجر شهید سپاسی
حافظ نیوز/ در سالهای نه چندان دور، تیم فجر شهید سپاسی با سرمربی گری غلام پیروانی روزهای درخشانی را در لیگ برتر فوتبال تجربه می کرد. فجر هیچگاه جام قهرمانی لیگ را بالای سر نبرد و کمتر مشاهده می شد در رده های بالای جدول حضور داشته باشد، اما آنچه که تیم شاغلام را از دیگر تیمها متمایز می کرد، بازیکنان آینده دار این تیم بودند تا جایی که فجر سپاسی را «کارخانه بازیکن سازی» می نامیدند.
بازیکنانی که در دوران طلایی گذشته فجر از این تیم به فوتبال ملی معرفی شدند و بعضا فوتبال خود را در کشورهای دیگر نیز ادامه دادند، بازیکنانی مثل: فرشید طالبی، مهرزاد معدنچی، رجب زاده، سوشا مکانی، بیک‌زاده، رضایی، رفیعی، جابر انصاری، سید مهدی رحمتی، نظری ...
فجر شهید سپاسی تیم ریشه دار و با سابقه فوتبال شیراز امسال اما نتوانست به لیگ برتر راه پیدا کند و در مقاطعی از فصل، حتی زمزمه سقوط به لیگ دو نیز شنیده می شد تا فوتبالدوستان شیرازی که روزی برای صعود فجر به لیگ برتر دعا می کردند، اینبار برای سقوط نکردن به لیگ دسته دو دست به دعا گیرند!
اما نکته قابل توجه این تیم در این فصل حضور چندین بازیکن جوان بین 18تا23 ساله بود که در بیشتر بازی ها از این بازیکنان استفاده شد.
این نشان می‌دهد که فجر سپاسی پس از ناامید شدن از به کار گرفتن بازیکنان سرباز در لیگ1 تغییر برنامه داده است و برنامه 2 ساله صعود و جوان گرایی را در برنامه خود قرار داده است؛ برنامه ای که حتی اگر به نتیجه هم نرسد ماحصلش تربیت مجدد نسلی از بازیکنان تراز اول در کشور می تواند باشد، با این تفاوت که اینبار بازیکنان برآمده از فجر شهید سپاسی شیرازی هستند و نه سربازانی که سربازی خود را ناچارا در فجر گذرانده اند!
در لیگ امسال از 37 بازیکن این تیم به غیر از 12 نفر بقیه بازیکنان تیم را بازیکنان زیر 23 سال و امید تشکیل داده بودند که این امر یک رکورد قابل اعتنا در تاریخ لیگ فوتبال و البته باشگاه فجر محسوب می شود و همانطور که اشاره شد نشانه خوبیست برای آینده فوتبال شیراز که نسل جوانی را طی چند سال آینده به لیگ برتر و تیم های ملی تزریق کند.

 
کد مطلب : ۷۴۵۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما