۰
plusresetminus
مسئول بسیج جامعه پزشکی فارس خبر داد

احداث بیمارستان صحرایی و غربالگری رایگان بیماران توسط 21 تیم پزشکی بسیج در فارس

تاریخ انتشارجمعه ۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۹
مسئول بسیج جامعه پزشکی فارس از غربالگری بیماران توسط 21 تیم پزشکی بسیج در فارس خبر داد.
به گزارش "حافظ نیوز" ستار نوروزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در خصوص رساندن خدمات مختلف به جامعه عشایری گفت: طبق دستور سردار غیب پرور بیمارستان صحرایی شهدای عشایر در شهرستان اقلید از یکم الی نهم مرداد ماه آغاز به کار کرد و تا فردا به فعالیت خود ادامه خواهد داد.
رئیس بسیج جامعه پزشکی استان اظهار داشت: فاز اول این بیمارستان صحرایی توسط سه تیم پرستار، پزشک عمومی و بینایی سنجی آغاز شد؛ لازم به ذکر است که طی فاز اول بیمارستان صحرایی عشایر اقلید دو هزار و ۷۰ نفر مورد غربالگری قرار گرفتند.
به گزارش خبرنگار ما تیم های پزشکی با مراجعه به این بیمارستان صحرایی که در چادرهای عشایری منطقه است اقدام به غربالگری و سنجش مواردی از قبیل قند خون ، فشار خون ، وضعیت بینایی و... کردند که برخی بیماران به صورت سرپایی درمان شدند و تعداد دیگری نیز به بیمارستان شهر ارجاع داده شدند.
وی افزود: تاکنون 20 تیم غربالگری به این بیمارستان اعزام شده است که در طول این مدت تا شب گذشته برای دو هزار و ۷۰ نفر غربالگری انجام شده بود در این بین ۶۵۰ نفر از آنان جهت تکمیل درمان به بیمارستان شهر ارجاع داده شدند.
نوروزی از در نظر گرفته شدن سازه های رادیولوژی، آزمایشگاه، اتاق عمل و نقاهت گاه سیار در کنار این بیمارستان صحرایی خبر داد و گفت: اتاق عمل ظرفیت انجام روزانه ۲۰ عمل را داراست.
رئیس بسیج جامعه پزشکی استان، تعداد غربالگران در روز را 175 نفر و همچنین تعداد متخصصان را 85 نفر اعلام کرد و گفت: متخصص های مختلفی در رشته های قلب و عروق، اعصاب و روان، حلق و بینی، گوش، ریه، پوست، دندان پزشکی و... در این بیمارستان حضور دارند که بعضی از آن ها از مرکز استان به این منطقه اعزام شده اند.
همچنین نوروزی اظهار داشت: انجام تمامی خدمات پزشکی در این بیمارستان به صورت رایگان است و هیچ یک از پرسنل حضور یافته در بیمارستان پولی دریافت نکرده اند که تعداد بیشتری از این پزشکان، عضو بسیج جامعه پزشکی هستند.
لازم به ذکر است که در صورت وجود تقاضا زمینه مدت حضور بیمارستان صحرایی در شهرستان اقلید تا یک هفته تمدید خواهد شد.
وی ادامه داد: داروهای بیماران نیز به دلیل جلوگیری از ورود بیماران کاذب، با ۱۰ درصد قیمت واقعی قابل خرید است.
وی در انتها با عنوان اینکه برپایی بیمارستان های صحرایی فرصتی برای سنجش میزان آمادگی پرسنل درمانی استان برای روبرویی با موقعیت های بحرانی نیز هست عنوان کرد: امیدواریم در آینده نزدیک در هر فصل چنین برنامه ای در یکی از نقاط صعب العبور و محروم استان انجام گیرد؛ در این راستا لازم به ذکر است که طبق پیش بینی های صورت گرفته درباره برپایی بیمارستان ها در شهرستان های ممسنی و رستم و در مسیر بازگشت عشایر به مناطق گرمسیری انجام شده ولی این موضوع به هیچ وجه قطعی نیست و ممکن است در نهایت بیمارستان به نقطه دیگری که نیازمندی های بیشتری دارد، تعلق بگیرد.
گزارشگر: نیلوفر پرتو
کد مطلب : ۹۲۲۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما