۰
plusresetminus

سخنی با «هادی پژوهش جهرمی» معاون جدید سیاسی امنیتی استانداری فارس/ راه «اعتدال» را در پیش گیرید

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۲
انتصاب یک چهره اصلاح‌طلب به عنوان معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس حق مسلم دولت اعتدال‌گراست؛ اما با توجه به آنچه که فارس طی دو سال گذشته در ساحت سیاست تجربه کرده است، ذکر چند نکته خطاب به معاون جدید سیاسی امنیتی استانداری فارس لازم به نظر می‌رسد...
سخنی با «هادی پژوهش جهرمی» معاون جدید سیاسی امنیتی استانداری فارس/ راه «اعتدال» را در پیش گیرید
به گزارش "حافظ نیوز"، طی حکمی از سوی وزیر کشور «هادی پژوهش جهرمی» به‌ عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس معرفی شد.
در متن حكم عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور خطاب به پژوهش جهرمی آمده است:

«به‌موجب این حكم و بنا به پیشنهاد استاندار محترم فارس به سمت معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری منصوب می‌شوید.

امید است ضمن تلاش در جهت ایجاد هماهنگی و تعامل با كلیه نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های كشوری و لشكری استان و بهره‌گیری از استعدادها و توانمندی نیروهای لایق، دلسوز و كارآمد در تحقق برنامه‌ها و سیاست‌های دولت تدبیر و امید و وزارت متبوع و نیز خدمت‌رسانی هرچه بیشتر به مردم شریف استان موفق باشید.
توفیق روزافزونتان را در پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در جهت پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از درگاه پروردگار قادر متعال خواستارم.»

راه اعتدال را در پیش گیرید!

هادی پژوهش در حالی به عنوان معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس منصوب شد که تا پیش از این انتصاب، عضو شورای مشورتی اصلاح طلبان استان خراسان رضوی بود و حتی در برهه‌ای، به عنوان گزینه احتمالی انتصاب استانداری خراسان رضوی نیز مطرح بود.
 
وی چندی پیش طی مصاحبه‌ای جنجالی ضمن انتقاد از استاندار این استان عنوان کرد: متاسفانه روند جابه‌جایی مدیران استان خراسان رضوی آن طور كه مورد انتظار و درخور شأن رأی مردم بود، نیست.

حال، هادی پژوهش به عنوان یکی از چهره‌های شناخته شده جریان اصلاحات به استانداری فارس آمده است تا به عنوان یکی از بازوان اصلی افشانی، استاندار تازه منصوب شده فارس فعالیت کند.

مسلماً انتصاب یک چهره اصلاح‌طلب به عنوان معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس حق مسلم دولت اعتدال‌گراست اما با توجه به آنچه که فارس طی دو سال گذشته در ساحت سیاست تجربه کرده است، ذکر چند نکته خطاب به معاون جدید سیاسی امنیتی استانداری فارس لازم به نظر می‌رسد:

نخست آنکه در شرایطی که کمتر از شش ماه به برگزاری انتخابات مجلس زمان باقی مانده است، طبیعتاً فضای سیاسی شهر شیراز و استان فارس به سمت شور و نشاط انتخاباتی و هیجانات سیاسی پیش می‌رود. در این بین، از معاون سیاسی امنیتی و بلکه مجموعه استانداری فارس انتظار می‌رود به عنوان کارگزاران و برگزارکنندگان انتخابات اسفندماه، کلیه احزاب و گروه‌های سیاسی فعال در سطح کشور را به یک چشم نگریسته و شرایط یکسانی را برای فعالیت سیاسی آن‌ها فراهم آورند و از کلیه سازوکارهایی که احتمالاً منجر به محدودیت در فعالیت احزاب و جریانات سیاسی منتقد دولت می‌شود پرهیز کنند.

دومین نکته‌ای که باید به آن اشاره شود، آن است که نگاهی به التهابات دو سال اخیر استان نشان می‌دهد عامل اصلی حواشی به وجود آمده برای شیراز و بلکه فارس، دعوت و حضور سخنرانان حاشیه‌ساز و افراط گرا در شهر شیراز است؛ سخنرانانی از جنس الهه کولایی، هادی غفاری و ...
 
 در این بین، باید به این نکته توجه شود که اقتضای طبیعی جریانات دانشجویی، دعوت از سخنرانان مختلف با گرایشات سیاسی و حتی عقیدتی گوناگون است و مسلماً از این منظر نمی‌توان انتقاد و یا اتهامی را متوجه جریانات دانشجویی دانست؛ اما نکته آنجاست که بر خلاف جریانات دانشجویی نهادهای نظارتی و بالادستی این قبیل جریانات که نهایتاً به معاونت سیاسی استانداری فارس ختم می‌شود باید این نکته را مدنظر داشته باشند که حضور عناصر افراطی و رادیکال در مجامع آکادمیک چه دستاوردی برای نظام آموزشی کشور و یا بسط نشاط در فضای سیاسی شهر خواهد داشت؟
 
تجربه دو سال اخیر نشان داده است حضور سخنرانان افراطی تنها منجر به خلق حاشیه برای استان فارس می‌شود و در برخی موارد از جمله حواشی سفر علی مطهری به شیراز، این حواشی تا ماه‌ها سایه شوم خود را بر سر استان می‌گستراند بنابراین می‌توان به هادی پژوهش توصیه کرد برای دوری از التهابات و حواشی سیاسی در استان فارس، راه اعتدال ورزی را باید در پیش گرفت و مانع حضور سخنرانان حاشیه ساز و افراطی در سطح استان شد.

سومین نکته آن است که یکی از اقتضائات برقراری عدالت سیاسی، شفاف و مشخص بودن چرایی و نوع برخورد و یا ایجاد محدودیت احتمالی در مواجهه احزاب سیاسی است. مسلماً طی ماه‌های آتی، فارس شاهد هیجانات سیاسی خواهد بود که در برخی موارد، شاید به بداخلاقی‌های سیاسی نیز آلوده شود، در این میان انتظار از استانداری فارس آن است که ضمن رصد دقیق فضاهای تبلیغاتی، ضمن برخورد قاطع با جریاناتی که در پی تخریب و بداخلاقی‌های سیاسی برمی آیند، سازوکاری شفاف و مبتنی بر قانون، به صورت یکسان در خصوص کلیه احزاب و گروه‌های سیاسی استان اعم از اصولگرا و یا اصلاح طلب اعمال شود و اینگونه نباشد که خطای گروهی با دیده اغماض نگریسته شود و خطای گروهی دیگر ضریب یابد و بزرگ‌تر از آنچه که هست جلوه  کند.

و چهارمین نکته نیز آن است که کلیه مسئولان، همانند تمامی انتخابات‌های برگزار شده در نظام جمهوری اسلامی اقتضای امانتداری و پاسداری از حقوق ملت را رعایت کرده و رأی مردم را حق الناس بدانند که قطعاً در این زمینه، نگرانی خاصی همچون گذشته وجود ندارد؛ نکته حائز اهمیت آنکه بنابر فرموده مقام معظم رهبری، کلیه انتخابات‌های برگزار شده طی سه دهه اخیر در نظام اسلامی متقن بوده و کمترین خللی به آن‌ها وارد نیست لذا بهتر آن است که مسئولان محترم سیاسی در دولت تدبیر و امید، در همین راستا از بکاربردن واژگان و یا عباراتی که احتمال خدشه دار بودن برخی انتخابات‌های گذشته را تقویت می‌نمایند خودداری کنند.

در مجموع، انتظار می‌رود انتصاب معاون جدید سیاسی و امنیتی استانداری فارس فصل جدیدی از اعتدال‌ورزی حقیقی را در استان فارس به همراه داشته باشد.
 
کد مطلب : ۱۰۰۱۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
یاسین
feedback
Iran, Islamic Republic of
باسلام ودرود
با پست " حکم انتصاب در ستاد انتخاباتی... کاندیدای جوان انتخابات آتی درسرزمین پارسه
" به روز هستیم.
http://mehryar1390.blogsky.com