۰
plusresetminus
«تغییر رویکرد» جریان اصلاحات از حالت تدافعی به تهاجمی

در میتینگ سیاسی اصلاح طلبان فارس چه گذشت؟/ از «طعنه به مشروعیت ولایت فقیه» و انتقاد از «نیروی انتظامی به دلیل برخورد با مظاهر علنی فساد» تا «تمجید از دولت اصلاحات» و «ام الفساد» خواندن مجلس شورای اسلامی!

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۴۶
همایش "حماسه دهم مردم سالاری دینی" با حضور رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی با هدف آشنایی و هماهنگ با ظرفیت های جریان اصلاحات در شیراز برگزار شد.
همایش حماسه دهم مردم سالاری دینی
همایش حماسه دهم مردم سالاری دینی
حافظ نیوز/ سرویس سیاسی پس از پایان عمر دولت اصلاحات و همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در سال 84، جریان اصلاحات با نوعی رخوت مواجه شد. این جریان که در انتخابات شورای دوم شهر و روستا، علیرغم حضور خیل عظیم نیروهای ملی مذهبی و ساختارشکن خود، سنگین ترین شکست انتخاباتی پس از پیروزی انقلاب را متحمل شده بود، در انتخابات مجلس هفتم نیز با «نه» بزرگ ملت مواجه شد و همانگونه که در ابتدا ذکر شد، نهایتا با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 84 به محاق رفت و با نوعی رخوت مواجه شد.
اما تیر خلاص به این جریان نه توسط مردم و یا حاکمیت، که توسط اعضای ارشد این جریان به سمت خود شلیک شد. آنگاه که در سال 88، بسیاری از اعضای رده بالا و ارشد این جریان سیاسی همصدا با اپوزسیون خارجی، رهبری فتنه ای را بر عهده گرفتند که هدفش نه ابطال انتخابات، بلکه سرنگونی نظام جمهوری اسلامی بود. پس از این دوران، بسیاری از اعضای ارشد این جریان با سه سرنوشت متفاوت مواجه شدند.
برخی به خارج از کشور گریخته و رسما به اپوزسیون خارج نشین تبدیل شدند.
برخی دیگر در داخل کشور دستگیر شده و پس از محکومیت در دادگاه، به زندان افتادند.
و برخی دیگر نیز به کنج عزلت رفته و ترجیح دادند راه انزوا را در پیش گیرند.
و اما پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و هنگامی که رای مردم به اعتدال، به اشتباه رای به اصلاح طلبی
تفسیر شد، این جریان مجددا عرصه را برای ظهور و بروز خود مناسب دیده است.
در آخرین اقدام، رئیس دولت اصلاحات طی سخنانی از لزوم بازگشت به عرصه انتخابات در اسفندماه سال جاری سخن گفته و بر تلاش حداکثری جهت فتح کرسی های مجلس توسط چهره های معتدل این جریان تاکید کرده است.
در همین راستا، همایش "حماسه دهم مردم سالاری دینی" نیز با حضور رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی با هدف آشنایی و هماهنگ با ظرفیت های جریان اصلاحات، عصر روز گذشته در تالار احسان شیراز برگزار شد.
منتجب نیا در این مراسم، طی سخنانی بدون اشاره به دو مبحث جایگاه (مقبولیت و مشروعیت) در نظام مردم سالاری، گفت: «جمهوریت نظام‌‌ همان است که در قانون اساسی آمده و تمام ارکان نظام از بالا تا پایین از رهبر تا عضو شورای روستایی مستقیم یا با واسطه باید با رأی مردم انتخاب شود و هیچکس از پیش خدا نیامده است و جبرئیل امین هیچ کسی را از سوی خداوند منصوب نکرده است.»
وی با طرح این سوال که چرا امام خمینی(ره) اسلام آمریکایی و ناب را مطرح کردند، اظهار کرد: «امام به خوبی می‌دانست که انحراف از اسلام ناب چه خطراتی می‌تواند داشته باشد و در آستانه انتخابات دوره سوم مجلس فرمودند از میان کاندیدا‌ها به کسانی رای دهید که طرفدار اسلام ناب باشند یعنی می‌شود که شورای نگهبان تایید کند ولی فرد اسلام آمریکایی داشته باشد.»
وی در ادامه با انتقاد از نیروی انتظامی به دلیل برخورد با مظاهر علنی فساد در جامعه گفت: «کار ما به جایی رسیده است که اوایل انقلاب ماشین‌ها را به نام حزب اللهی و به بهانه موسیقی می‌گرفتیم و الان نیروی انتظامی جور دیگری رفتار می‌کند و نمی‌دانم بر اساس چه شرعی چنین رفتاری می‌کنند؟!»
قائم مقام حزب اعتماد ملی ضمن این ادعا که مردم همواره از هشت سال دوران دولت اصلاحات و چهار سال مجلس اصلاحات به خوبی یاد می‌کنند، گفت: «ممکن است برخی بگویند ضعف داشتند و کم کاری کردند ولی آیا در آن هشت سال یک دروغ به مردم گفته شد و یا یک دزدی یا اختلاس گزارش شده است و یا گزارشی غلط ارائه شده است؟! که همین سبب محبوبیت آن دولت شد و این محبوبیت برخی‌ها را آزار می‌دهد و برای برخی نیز احساس خطر ایجاد می‌شود.»
قائم مقام حزب اعتماد ملی با بیان اینکه با ورود چهره‌های مفید، اندیشمند، متعهد و دلسوز به مجلس خواهید دید که از اختلاس و آسیب‌های دیگر در این مملکت شنیده نمی‌شود، گفت: «بدانید مرکز تمام مشکلات مجلس است و اگر مجلس درست نباشد بدآموزی و فساد را به جامعه تزریق می‌کند بنابراین به داد مجلس و نمایندگی مجلس برسید تا مجلس را به جایگاه خودش برگردانید و نظام اقتدار پیدا کند و سلامت خود را بازیابد!»
منابع خبری: ایرنا - مهر - شیرازه
کد مطلب : ۱۲۰۳۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما