۰
plusresetminus
فرمانده سپاه فجر فارس:

ما به تأسی از اسلام و رهبر فرزانه انقلاب و شهیدانمان، حتماً همیشه «مرگ بر آمریکا» خواهیم گفت

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۸
سردار غیب‌پرور در دومین یادواره شهدای تدارکات سپاه فارس گفت: بعضی‌ها این روزها، در همین ایامی که شهدای ما تشییع شدند خیلی با پررویی می‌گفتند «مرگ بر آمریکا» نگویید چون یک اتفاقاتی دارد می‌افتد، بعضی‌ها می‌گفتند دیگر این شعارها را ندهید، ما چگونه باید با این سیاست‌ها و با این خطوطی که دارند تبلیغ می‌کنند رفتار کنیم؟
سردار غیب پرور
سردار غیب پرور
به گزارش "حافظ نیوز"، دومین یادواره شهدای تدارکات سپاه فارس در سالن اجتماعات امام علی (ع) شیراز با حضور جمعی از خانواده‌های شهدای تدارکات و پشتیبانی سپاه فارس برگزار شد.

سردار غیب‌پرور در ابتدای صحبت‌هایش در این یادواره با گرامیداشت دهه کرامت و فرارسیدن میلاد حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) گفت: همه شما خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان سرافراز و رزمندگان جبهه و جنگ خوش آمدید، فضای این جلسه معطر است به نام و یاد 190 شهید تدارکات، آماد و پشتیبانی سپاه استان فارس، شما در واقع دعوت شهدا را لبیک گفته‌اید.

فرمانده سپاه فجر فارس ادامه داد: همه شهیدان ما به ویژه سرداران و 15 هزار شهید استان فارس و بخصوص این 190 شهید آماد و پشتیبانی، در دنیای کنونی، یعنی دورانی که اسلام عزیز حقیقتاً در مظلومت بِسر می‌برد به مدد اسلام عزیز آمدند، آن دوران شاید زیاد متوجه نبودیم که چه دوران عجیب و پر حماسه ای را می‌گذرانیم، امروز که سال‌های متمادی گذشته است یک نگاهی که به گذشته می‌اندازیم می‌بینیم عجب دوران و روزهایی بوده‌اند، همه دنیا به مقابله با ملتی مظلوم که هیچ ادعایی جز اسلام نداشتند، آمده بود.

وی افزود: آن دوران یک دوران ممتاز بود، دورانی که انسان‌های زیادی امتحان پس دادند، بچه‌های تدارکات گرچه اسمشان بود که در پشت جبهه هستند اما اینطور نبود، به خاطر دارم شهید شکوهی در کربلای پنج مرحله دوم، آن زمان رزمندگان تدارکات می‌آمدند در خط مقدم جبهه، آماد می‌رساندند، همان زمان با شهید شکوهی صحبت می‌کردم، شهید سپاسی که درود خدا بر او باد هم حضور داشت، به فاصله چند دقیقه پس از دور شدن شهید شکوهی از ما، خبر آوردند شهید شده است این بچه‌های تدارکات همشه در پشت جبهه نبودند.

سردار غیب‌پرور ادامه داد: در ماه رمضان در جمع رزمندگان تدارکات و آماد گفتم، لشکر فجر حوالی دشت عباس آشپزخانه ای داشت که ظروف پخت غذا در این آشپزخانه به نام مقدس ائمه (علیهم السلام) مزین شده بودند، هنگام طبخ غذا بچه‌های آماد همگی نام ائمه (علیهم السلام) را ذکر می‌کردند فضای آشپزخانه را ذکر نام ائمه (علیهم السلام) فرا می‌گرفت، به بچه‌های رزمنده این طوری غذا می‌رساندند؛ در شرایط سخت، در صبح عملیات که مهمات لازم داشتیم، جاده هم آماده نبود، این‌ها می‌آمدند، بچه‌های تدارکات با مشقت مهمات می‌رساندند، به هر وسیله ای بود تغذیه می‌رساندند. موضوع آبرسانی هم واقعاً کار مشکلی بود.

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به عظمت فداکاری‌ها و حماسه‌های رزمندگان آماد گفت: چه کسی می‌تواند این‌ها را به قلم بکشد یا ثبت و ضبط کند، عقیده‌ام این است که ما نمی‌توانیم، انسان‌های خاکی نمی‌توانند؛ در روز قیامت آن روزی که پرده‌ها کنار برود، در آن روز خدای تعالی اراده می‌فرماید که زحمات این بچه‌ها تلالو و درخشش خودش را پیدا بکند.

سردار غیب‌پرور در بخش دیگری از صحبت‌هایش با طرح این سؤال که "چرا این بچه‌ها به جنگ رفتند؟" ادامه داد: آیا چیزی به غیر از اسلام بود؟ آیا چیزی جز قرآن خواهی بود؟ آیا چیزی جز احیای مکتب محمد (ص) و آل محمد بود؟ آیا چیزی غیر از ترویج مکتب مولایمان امیر المونین (ع) بود؟ امروز هم همین قصه است، امروز گفتمان غالب همه ما، گفتمان غالب انقلاب اسلامی، گفتمان امامت و ولایت است، همان چیزی که بچه‌های ما جان شیرین خودشان را دادند تا این بماند، امامت و ولایت؛ امام بزرگوار ما یک کلمه می‌فرمود و بچه‌ها فوج فوج حرکت می‌نمودند، این یعنی ولایت مداری، این یعنی گوش به فرمان بودن و امروز هم همین است، امروز هم نسخه همان نسخه است.

وی افزود: وجود نازنین پیامبر خاتم (ص) مگر نفرمودند "علی با حق است حق با علی است، هر جایی که علی بچرخد همان جا حق است"، نگاه کنیم به رهبر الهی جامعه، نگاه کنیم به مقام منیع ولایت، کلام او را نگاه کنیم، رفتار او را، نیات او را، عمل او را نگاه کنیم، این شدنی است ولی دقت می‌خواهد، آن دقتی که فرمودند اسمش "بصیرت" است.

سردار غیب‌پرور خاطرنشان کرد: این ایام به امام علی بن موسی الرضا (ع) تعلق دارد، آن زمان که امام "حدیث سلسله الذهب" را می‌فرمودند، اهل دقت تأمل کنند چرا حضرت فرمودند "بشرطها و انا من شروط‌ها" انا یعنی منِ رضا، چرا کلمه انا را حضرت فرمودند چرا یک چیز دیگری نفرمودند، چرا حضرت به خودشان اشاره فرمودند، انا، یعنی من امام شما هستم، من رهبر الهی حاضر هستم؛ نکته مهم این است که امام رضا (ع) در زندگی امروز ما کجاست، اگر امام امروز در بین ما بودند چه می‌گفتند، قدر مسلَم همین چیزی که رهبر فرزانه انقلاب در خصوص دشمن شناسی شعارشان هست و مشی ایشان است، یقین کنید امام رضا (ع) هم همین را می‌فرمودند، این را دقت کنیم.

فرمانده سپاه فجر فارس در پایان صحبت‌هایش گفت: بعضی‌ها این روزها، در همین ایامی که شهدای ما تشییع شدند خیلی با پر رویی می‌گفتند «مرگ بر آمریکا» نگویید چون یک اتفاقاتی دارد می‌افتد، بعضی‌ها می‌گفتند دیگر این شعارها را ندهید، ما چگونه باید با این سیاست‌ها و با این خطوطی که دارند تبلیغ می‌کنند رفتار کنیم؟ ما یک رفتار داریم، ما می گوییم به تأسی از اسلام، به تأسی از رهبر فرزانه انقلاب، به تأسی از شهیدانمان، حتماً همیشه خواهیم گفت «مرگ بر آمریکا».
کد مطلب : ۱۰۰۵۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما