۰
plusresetminus
تشریح عملکرد معاونت دانشجویی دانشگاه شیراز در آستانه هفته دولت؛

وجود 23 باب خوابگاه با 99 هزار متر مربع مساحت/ احداث نخستین پیست تارتان دانشگاهی کشور در دانشگاه شیراز

تاریخ انتشاريکشنبه ۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۲۰
معاون دانشجویی دانشگاه شیراز گفت: بخش مشاوره این دانشگاه حدود پنج هزار جلسه و 135 کارگاه آموزشی برگزار کرده که دانشجویان و عموم مردم از این امکانات بهرمند هستند.
خوابگاه شهید مفتح دانشگاه شیراز
خوابگاه شهید مفتح دانشگاه شیراز
به گزارش "حافظ نیوز"، مجید موحد در نشست خبری در آستانه هفته دولت به شرح فعالیت‌ها ودستاورد های یکساله گذشته پرداخت.

وی با اشاره به وظیفه خطیر معاونت دانشجویی در زمینه سرویس دهی در موارد متعدد به دانشجویان جوان وپر نشاط با توجه به تغییرات سریع جوامع گفت: این معاونت باید نیازهای دانشجویان را پاسخگو باشد تا بتوانند با آرامش بیشتر به تولید علم بپردازند وبه تربیت نیروی انسانی همت گمارد.

معاون دانشجویی دانشگاه شیراز یکی از وظایف این معاونت را ایجاد بستر مناسب جهت نیازهای اولیه دانشجویان در حد توان و تعامل با معاونت فرهنگی زمینه‌ای برای افزایش روحیه امید در دانشجویان وارتقاء عملکرد تحصیلی فراهم می‌آورد.

موحد تقویت ساختار اداری و در مانی دانشگاه که بتواند کارکردهای مناسب با نیازهای خوابگاهی داشته باشند و استفاده از ظرفیت دانشجویان در اداره بخش‌های مربوط به خود وشورای صنفی را از دیگر وظایف این معاونت برشمرد.

وی یکی از بخش‌های معاونت را اداره رفاه دانست وافزود: این اداره شش هزار و 300 وام دانشجویی، تحصیلی، ازدواج، ودیعه مسکن و تغذیه و زیارت
جذب شش هزار و 300 وام از صندوق رفاه وزارت علوم به مبلغ بیش از 40 میلیارد ریال
را از صندوق رفاه وزارت علوم به مبلغ بیش از 40 میلیارد ریال جذب و به دانشجویان داده است که دفترچه اقساط آقایان دو ماه بعد از از فارغ التحصیلی وخانم ها 9 ماه بعد صادر می‌شود.

معاون دانشجویی دانشگاه شیراز با اشاره به کارکرد اداره سلف سرویس گفت: حدود دو میلیون پرس وعده غذایی به دانشجویان داده شده که هزینه امسال هفت میلیارد و 500 میلیون با میانگین پنج هزار تومان برای هر نفر و نسبت به سال قبل 15 در صد افزایش پیدا کرده است.

موحد  گفت: در برنامه غذایی تنوع و سلامت بیشتری مد نظر قرار داده شده است.

وی یکی از طرح‌های آتی را احداث رستوران سنتی در دانشگاه با حضور بخش خصوصی و استفاده از یارانه غذا با قیمت مناسب ذکر کرد و ادامه داد: با تقویت کار گروه تغذیه دانشگاه و تعمیر و بهسازی و تجهیز آشپزخانه‌های سلف سرویس و برای بالابردن استاندارها جهت افزایش فضا، بیش از 1.5 میلیارد هزینه بکار برده شده که در این راستا بازرسی‌های بهداشتی توسط کار شناسان وزارت بهداشت صورت گرفته است.

معاون دانشجویی دانشگاه شیراز اداره خوابگاه‌ها را یکی از مهم‌ترین ادارات بعد از سلف سرویس دانست و گفت: 23 باب خوابگاه با 99 هزار متر مربع مساحت وجود دارد.

وی با بیان اینکه حدود 23 باب خوابگاه در دانشگاه شیراز وجود دارد، تصریح کرد: متراژ کل خوابگاه‌ها
زرگترین خوابگاه دانشجویی ایران خوابگاه شهید آیت‌الله مفتح در دانشگاه شیراز است
99 هزار متر مربع است که از این بین 59 هزار مترمربع آن خوابگاه مجردی پسر، 31 هزار مترمربع خوابگاه مجردی دختر و 9 هزار مترمربع خوابگاه متاهلی است.

موحد با بیان اینکه 14 باب خوابگاه مجردی دختر، شش باب مجردی پسر و سه باب متاهلی در دانشگاه شیراز وجود دارد افزود: در خوابگاه دخترانه دوهزار و 350 نفر، در خوابگاه مجردی پسر دوهزار و 350 نفر و در خوابگاه متاهلی 150 خانواده سکونت دارند.

وی با اشاره به اینکه عمر متوسط خوابگاه‌های دانشگاه شیراز حدود 35 سال است، خاطرنشان کرد: قدیمی ترین خوابگاه این دانشگاه 45 سال است و بیشتر خوابگاه‌های دانشگاه از فرسودگی رنج می‌برند و برای حفظ و نگهداشت این تعداد خوابگاه 40 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

معاون دانشجویی دانشگاه شیراز با بیان اینکه بزرگترین خوابگاه دانشجویی ایران خوابگاه شهید آیت‌الله مفتح در دانشگاه شیراز است، گفت: این خوابگاه با داشتن 13 طبقه، هزار و 800 دانشجو را در خود جای داده و ارتقای سطح امکانات خوابگاه‌ها در برنامه دانشگاه شیراز است.

وی با بیان این مهم که استاندارهای ما در وضعیت خوابگاه‌ها از نظر ظرفیت رعایت نشده و جزو متوسط هستیم که این روند در سال‌های آینده با توجه به کاهش جمعیت در حد مطلوب به استانداردها برسد، افزود: در خوابگاه‌ها تراکم و فشردگی جمعیت است که با
فضای سرانه خوابگاه در حال حاضر 6.7 متر مربع برای هر نفر است
احداث خوابگاه امامت در پردیس ارم با دو هزار متر مربع زیر بنا در چهار طبقه با 30 درصد کار انجام شده و برای جذب دو میلیارد بودجه جهت اتمام کار نیاز به همکاری خیرین داریم.

وی گفت: فضای سرانه خوابگاه در حال حاضر 6.7 متر مربع برای هر نفر است که استاندارد آن 12 متر برای هر نفر است.

معاون دانشجویی دانشگاه شیراز عنوان کرد: بخش مشاوره ما حدود پنج هزار جلسه و 135 کارگاه آموزشی برگزار کرده که دانشجویان و عموم مردم از این امکانات بهرمند هستند.

وی افزود: اعتبارات امسال افزایش پیدا نکرده که در مجموع کل هزینه دانشگاه 12 درصد افزایش داشته و در حوزه خوابگاه و سلف سرویس سه میلیارد توسط دانشگاه کمک‌رسانی شده که با توجه به تورم عقب هستیم.

موحد تصریح کرد: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی، ورزشی، بین دانشگاهی و مسابقات کشوری از موارد حوزه ورزشی است که درحال انجام است، و در حوزه عمرانی سالن ورزشی چند منظوره با 200 هزار متر مربع مخصوص خواهران در محوطه خوابگاه خواهران در حال افتتاح است و زمین چمن طبیعی نیزتقویت وزمین چمن مصنوعی ساخته شده است.

وی گفت: نخستین پیست تارتان در دانشگاه شیراز تا پایان پاییز یا انتهای سال 94 به بهره برداری می‌رسد و این پیست دومین پیست تارتان استان فارس است.
کد مطلب : ۱۰۱۶۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما