۰
plusresetminus
دانشگاه شیراز :

بهره‌برداری از خوابگاه متأهلی نور‌الشهدا پس از نوسازی کامل

تاریخ انتشاردوشنبه ۱ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۰۱
همزمان با هفته‌ی بسیج، مراسم افتتاحیه‌ی خوابگاه متأهلی نورالشهدای دانشگاه شیراز با حضور رئیس دانشگاه، اعضای هیأت‌رئیسه و جمعی از کارکنان و دانشجویان دانشگاه برگزار شد. به‌گفته‌ی معاون دانشجویی-فرهنگی دانشگاه شیراز، این خوابگاه با ظرفیت اسکان 45دانشجوی متأهل، با نیک‌اندیشی و مشارکت بخش خصوصی و صرف هزینه‌ای بالغ‌بر 6میلیاردتومان، نوسازی کامل شده و به بهره‌برداری رسیده است.
بهره‌برداری از خوابگاه متأهلی نور‌الشهدا پس از نوسازی کامل
به گزارش حافظ خبر، علی حفیظی، در آیین گشایش این خوابگاه، ضمن گرامیداشت هفته‌ی بسیج و یاد و خاطره‌ی امام راحل و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، گسترش و نوسازی خوابگاه‌های متأهلی در دانشگاه‌ را ازجمله اهداف پیش روی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه معرفی کرد و توضیح داد: گسترش خوابگاه‌های متأهلی و بهسازی و نوسازی خوابگاه‌های موجود، علاوه‌بر ارتقای سطح دانشگاه، در گسترش ازدواج دانشجویان نیز تأثیر بسزایی دارد؛ چراکه اکثر دانشجویان ساکن در خوابگاه‌های متأهلی، از دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند و اسکان در خوابگاه‌های متأهلی بخش زیادی از مشکلات معیشتی دانشجویان را حل می‌کند، این مسأله در ارتقای کیفی مسائل آموزشی دانشجویان تأثیر بسزایی دارد و زمانی‌که مشکل معیشت دانشجویان کاهش پیدا کند، دغدغه‌های دانشجویان نیز کمتر می‌شود.
وی افزود: دانشگاه شیراز درطول چندسال گذشته، برنامه‌ی نوسازی خوابگاه‌ها را به‌جای بهسازی آن در پیش گرفته که امید است مسؤولان در وزارت علوم و دانشگاه نیز این مهم را در اولویت قرار دهند.

اجرای مدل خیّر-سرمایه‌گذار در دانشگاه شیراز برای اولین‌بار در کشور
در ادامه، محمدحسین ستایش، معاون اداری-مالی دانشگاه شیراز نیز ضمن قدردانی از خیِّر نیک‌اندیش این پروژه و دست‌اندرکاران این طرح، به‌ویژه کارکنان واحد طرح‌های عمرانی دانشگاه، از ابداع مدل خیّر-سرمایه‌گذار، در دوران تصدی خود طی سال‌های گذشته خبر داد و گفت: این طرح برای اولین‌بار در کشور، از سوی دانشگاه شیراز اجرا شد و پیش‌از این در کشور سابقه نداشت. 
وی توضیح داد: در مدل خیّر-سرمایه‌گذار، نیک‌اندیشانی که ازیک طرف قصد انجام کار خیر در محیط دانشگاه را داشتند و از طرف دیگر می‌خواستند نرخ بازدهی این کار که در سال‌های آتی به دانشگاه بازمی‌گردد را مجددا دریافت و صرف امور خیر بعدی بکنند؛ مشارکت کردند که تاکنون موفق بوده و نتیجه‌ی مثبتی داشته است.
معاون اداری-مالی دانشگاه شیراز از دشواری انجام این مدل در کشور، به‌دلیل جدیدبودن و نبود قانون ویژه برای آن سخن گفت و اظهار داشت: در قوانین و اسناد بالادستی کشور، برای این مدل خیّر-سرمایه‌گذار، قانونی تعریف نشده است؛ از همین‌رو ما مجبوریم برای انجام این طرح، از برخی از قوانین و اسناد بالادستی سرمایه‌گذاری کشوری و همین‌طور برخی از قوانین خیّرساز استفاده کنیم. 
تقدیر از مژگان متین‌زاده، خیّر مشارکت‌کننده در این پروژه، ازسوی رئیس دانشگاه، حسن ختام این مراسم بود.
گفتنی‌ست، در حاشیه‌ی مراسم گشایش خوابگاه متأهلی نورالشهدای دانشگاه شیراز، مؤذنی، رئیس دانشگاه، به‌همراه دیگر مسؤولان دانشگاه،‌ به گفت‌وگویی صمیمانه با دانشجویان متأهل ساکن در خوابگاه‌های دانشجویی پرداختند و درجریان دغدغه‌ها و مسائل ایشان قرار گرفتند.


 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۲۳۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما