۰
plusresetminus
آیت‌الله خاتمی در همایش «بصیرت» شیراز:

باید در برابر توطئه ایجاد جامعه دوقطبی هشیار باشیم/ سفارت انگلیس در فتنه 88 مقر فرماندهی فتنه‌گران بود/ التهاب‌آفرینی از هیچ‌کس پذیرفته نیست و گناه است/ موضع ولی فقیه، حجت شرعی در عرصه سیاسی است

تاریخ انتشارچهارشنبه ۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۶
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: این جفاست که کسانی ناهنجاری‌های فرهنگی شیراز را ببینند اما هنجار شایسته دین‌مداری و ولایتمداری شیراز را نبینند.
ایت الله خاتمی
ایت الله خاتمی
به گزارش "حافظ نیوز"، آیت‌الله سیداحمد خاتمی در همایش «بصیرت» سپاه ناحیه بقیةالله(عج) شیراز با بیان اینکه بسیجیان، رهروان شهیدان نسل اول انقلاب هستند و اجازه نخواهند داد که سنگر شهیدان خالی بماند، گفت: این جفاست که کسانی ناهنجاری‌های فرهنگی شیراز را ببینند اما هنجار شایسته دین‌مداری و ولایتمداری شیراز را نبینند؛ این اجتماع همان‌ها هستند که اگر در زمان احمدبن موسی(ع) بودند در سنگر ایشان قرار می‌گرفتند و این همایش راه صحیح، صراط مستقیم و راه ولایت است.

وی بیان کرد: بسیجیان علمدار و پرچمدار دین هستند و حضرت علی(ع) فرمودند که علمداران دین باید سه عنصر بصیرت، صبر و هزینه‌کردن در راه دین را داشته باشند که منظور از بصیرت در اینجا دشمن‌شناسی و شناخت توطئه‌های دشمن است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه علمداران دین باید بفهمند حق کجاست، موضع آن چیست و کجاست؟ گفت: سئوالی که مطرح می‌شود این است که چگونه موضع حق از باطل را بشناسیم و باید ابتدا این موضع را شناسایی کنیم.

آیت‌الله خاتمی تصریح کرد: موضع
بسیجیان پرونده فتنه 88 را در حماسه 9 دی بستند؛ اما تضمینی نیست که این آخرین فتنه باشد
ولایت فقیه، موضع حق است و همیشه باید برای شناخت موضع حق، باید وضع ولایت را در نظر گرفت، جوانان امیدهای آینده کشور هستند لذا برای اینکه در گردوخاک ها گم نشوند باید دو معیار در تمام زندگی مورد توجه قرار داد نخست معیار حجت شرعی و دوم ارزیابی اردوگاه‌هاست.

وی یادآور شد: بسیجیان پرونده فتنه 88 را در حماسه 9 دی بستند؛ اما تضمینی نیست که این آخرین فتنه باشد و تا زمانی که دشمن و دشمنان ما هستند مدام باید مراقب بود نه نگران زیرا اردوگاه متدینین، اردوگاه بسیار قوی و نیرومندی است.

آیت‌الله خاتمی عنوان کرد: جوانان باید هر کاری که انجام می‌دهند بررسی کنند که آیا ملاک شرعی دارد یا خیر و این حجت شرعی در عرصه سیاسی، موضع ولی فقیه است و هرجا که ولایت ایستاده است آن موضع شرعی است؛ جوانان باید اردوگاه‌ها را ارزیابی کنند و ببینند که چه کسانی در چه اردوگاهی هستند و این اردوگاه‌ها به خوبی می‌توانند حقایق را نشان دهند.

وی گفت: در سال 88 فتنه‌گران پایگاه‌های بسیج را به آتش کشیده و بسیجیان را شهید می‌کردند اما می‌گویند به آنها بگویید معترضان و شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه را سر دادن را اعتراض برمی‌شمرند اما باید پرسید که معترض عزاداران حسینی شدن، به شهادت رساندن بسیجیان، ایجاد ناامنی در روز عاشورا، به آتش
تجلی دشمن و وضعیت استکبار در آمریکا و انگلیس است
کشیدن عکس امام، چراغ سبز نشان دادن به بیگانگان و اجانب نامش اعتراض است؟ قطعاً اعتراض نیست بلکه یک شورش براندازی است.

آیت‌الله خاتمی اظهار کرد: حتی دشمنان ولایت هم بر این باورند امنیت، استقلال، عظمت و پیشرفت‌های کشور ما مدیون و مرهون رهبری‌های داهیانه فرزند زهرا(س) مقام معظم رهبری است.

وی گفت: تجلی دشمن و وضعیت استکبار در آمریکا و انگلیس است و دشمن ما رژیم صهیونیستی است و فریب‌خوردگان آنها نیز نوچه‌های آنان هستند. وی با ابراز تاسف از اینکه تعدادی قلم به دست فاسد هم به وزک کردن چهره آمریکا می‌پردازند و در یک کلمه می‌خواهند این شعار الهی و مقدس و برائت از دشمنان یعنی شعار مرگ بر آمریکا را از جامعه حذف کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این شعار آتشین جواب آنها و کسانی است که در پی ایجاد رابطه با آمریکا هستند و رابطه ما به این دلیل با آمریکا قطع شد چون شیطان بزرگ بود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد:‌ امروز کسانی می‌خواهند القا کنند که با این توافق هسته‌ای دعوای ایران و آمریکا تمام شده است و این القا، القای آمریکاست؛ در حالی که این توافق، توافق با آمریکا نیست بلکه با 1+5 است ضمن اینکه این توافق نیز
صدای این ملت،‌ صدای ولایت است و تمام قوا همگی یک حرف می‌زنند که توافق خوب آری و توافق بد و ذلت‌آمیز هرگز
باید مراحل قانونی خود را شامل مجلس شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی طی کند و همچنین اگر هم توافق مراحلش را طی کرد تنها در عرصه هسته‌ای است در حالی که دعوای با آمریکا 180 درجه‌ای است.

وی تأکید کرد:‌ حرف ما حرف امام است و ایشان فرمود اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود اما آمریکا می‌گوید تأمین امنیت اسرائیل وظیفه ماست و گام به گام مذاکرات را در اختیار صهیونیست‌ها قرار می‌دهد به همین دلیل است که می‌گوییم ما با آمریکا اختلاف 180 درجه‌ای داریم و اختلافمان هم جدی است.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با بیان اینکه ملت ایران باید بدانند انگلیس سیاه‌ترین پرونده را در مقابل با اسلام و مسلمانان و ایران اسلامی دارد و تخصص آنان در تفرقه‌افکنی است لذا مسئولان متوجه باشند آوردن انگلیسی‌ها همان و شیطنت تفرقه افکنی همان، تصریح کرد:در فتنه سال 88 سفارت انگلیس مقر فرماندهی فتنه گران بود و کسانی که فکر می‌کنند با این توافق می‌توانند دزدانی که 36 سال پیش از کشور بیرون کرده‌ایم دوباره وارد کشور شوند، اشتباه می‌کنند و ملت و رهبر معظم انقلاب هیچگاه چنین اجازه‌ای نخواهند داد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه در عرصه داخلی دو توطئه ایجاد تفرقه و ایجاد جامعه دو قطبی وجود دارد، گفت: باید بیدار باشیم که این کشور و ملت، متحد و یکپارچه هستند
همه باید مراقب باشند زیرا التهاب‌آفرینی از هیچکس پذیرفته نیست و گناه است
و صدای این ملت،‌ صدای ولایت است و تمام قوا همگی یک حرف می‌زنند که توافق خوب آری و توافق بد و ذلت‌آمیز هرگز که تمام کشور در این عرصه متحد هستند.

وی به انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و گفت: مراقب باشیم هرچه به سمت انتخابات می‌رویم مطمئناً سوژه‌های اختلاف را فراوان می‌کنند تا این ملت یکپارچه را متفرق کنند در حالی که قانون محور وحدت این ملت است و هر جا قانون‌مداری بود آنجا وحدت، یکدلی و صفا هست و همگی باید ملتزم به قانون باشند.

آیت‌الله خاتمی خاطرنشان کرد: قانون شورای نگهبان را ناظر انتخابات و نظارت را نظارت استصوابی دیده است و شورای نگهبان نیز باید به وظایف قانونی عمل کرده یعنی نظارت کند و اگر کاندیدایی ناصالح است در هر مرحله‌ای باید کاندیدای ناصالح را رد کند و نام این مسئله نظارت استصوابی است.

وی با تأکید بر اینکه آرامش ضرورت یک جامعه است، گفت: همه باید مراقب باشند زیرا التهاب‌آفرینی از هیچکس پذیرفته نیست و گناه است آنچنان که غیبت کردن و تهمت زدن حرام است.

آیت‌الله خاتمی دبیان داشت: علمداران دین باید صبر داشته باشند و در راه‌دین هزینه کنند که دینمداری در طول تاریخ هزینه داشته است و ملت بزرگ ایران این هزینه را با افتخار پرداخته و پرداخت خواهند کرد.
کد مطلب : ۱۰۲۶۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما