۰
plusresetminus
همه واکنش‌ها نسبت به یک اقدام نسنجیده؛

تبدیل جلسات دولتی فارس به میتینگ سیاسی/ تردید در بی‌طرفی فرمانداری شیراز در انتخابات پیش رو/ اجازه داده نشود جریان‌های افراطی سیاسی عنان استان را در دست بگیرند/ مجموعه این اقدامات بیانگر حب و بغض‌های جناحی است

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۵
در مراسم گرامیداشت هفته دولت و شورای اداری شهرستان شیراز شاهد آن بودیم که فرمانداری شهرستان شیراز در رفتاری خلاف قانون، جلسه بزرگداشت هفته دولت را به میتینگ سیاسی بدل کرده و علاوه بر حضور تشکل‌های اصلاح‌طلب، رئیس شورای اصلاح‌طلبان فارس را به‌عنوان سخنران به پشت تریبون دعوت کرده است.
هفته دولت/ شورای شهر
هفته دولت/ شورای شهر
 به گزارش "حافظ نیوز"، دعوت از افراد غیرمرتبط و دارای گرایشات ویژه و اختصاص صندلی‌های برخی مراسم به آن، از چندی قبل در برخی مجامع دولتی استان فارس مشاهده می‌شود.

در مراسم گرامیداشت هفته دولت و شورای اداری شهرستان شیراز شاهد آن بودیم که فرمانداری شهرستان شیراز که مجری انتخابات است و بنا بر قانون باید بی‌طرفی کاملی نسبت به سلایق سیاسی داشته باشد، در رفتاری خلاف قانون، جلسه بزرگداشت هفته دولت را به میتینگ سیاسی بدل کرده و علاوه بر حضور تشکل‌های اصلاح‌طلب، رئیس شورای اصلاح‌طلبان فارس را به‌عنوان سخنران به پشت تریبون دعوت کرده است.


در این راستا، غلام‌مهدی حقدل در حاشیه مراسم بزرگداشت هفته دولت که به نشانه اعتراض جلسه را ترک کرده بود درجمع خبرنگاران اظهار داشت: علت ترک جلسه این بود که برای جلسه بزرگداشت دولت نماینده‌ای بدون هماهنگی، از طرف شورا انتخاب شده است تا سخنرانی کند
رئیس شورای اصلاحات چه جایگاهی دارد که باید سخنران یک جلسه اداری باشد
بدون اینکه شورا از این موضوع اطلاع داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با طرح این سؤال که فردی که در هیئت رئیسه شورای شیراز، شهرستان و استان فارس، مسئولیتی ندارد، به چه دلیل و ملاکی به‌‌عنوان نماینده شورا انتخاب می‌شود گفت: نماینده شورا برای حضور در یک جلسه و سخنرانی باید از سوی شورا انتخاب شود و اگر غیر از این باشد توهین به شورا و به نمایندگان منتخب مردم است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با بیان اینکه با ما تماس گرفته شده بود و ضمن دعوت برای حضور در جلسه اعلام کردند شورای اسلامی شهر شیراز به عنوان شورای نمونه انتخاب شده است، گفت: بعد از حضور در جلسه متوجه شدیم که شورای شهر شیراز در بین شوراهای شهرستان شیراز به عنوان نمونه انتخاب شده است که این طبیعی است و باید در مقایسه با چند بخش و روستا، شیراز اول باشد!

وی افزود: انتظار داریم با توجه به عملکرد بسیار درخشان شورای اسلامی کلان‌شهر شیراز، استانداری و فرمانداری تلاش و حمایت کنند تا این شورا در سطح کشور به‌عنوان نمونه انتخاب شود.

حقدل با اشاره به اینکه برنامه هفته دولت در شیراز
حق ندارید وقت مردم را در ساعت اداری و در جلسه اداری بگیرید و در حضور ما میتینگی راه‌ بیندازید که حاصل آن تضعیف شوراهای اسلامی شهر باشد
توهین آشکار به شورای اسلامی شهر شیراز بود افزود: برخی از آقایان به‌دنبال آن هستند که از هر طریق ممکن به شورا ضربه بزنند و معتقد هستند که هئیت رئیسه شورا باید از آنان باشد و این یک سیاسی‌کاری است.

عضو جبهه متحد اصولگرایان استان فارس با بیان اینکه سیاسی‌کاری در هر مقطع و هر حوزه‌ای، آفت است، گفت: این موضوع عامل مهم عقب‌ماندگی‌ها و درجازدن‌ها است و هنر مسئولان باید پرهیز از سیاسی‌کاری باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به مشکلات استان فارس در بخش‌های مختلف خاطرنشان کرد: امروز در شیراز و فارس، بیکاری و رونق اقتصادی دو معضل و مشکل بزرگ است، و باید به‌جای پرداختن به مسائل سیاسی به‌دنبال حل مشکلات استان و شیراز بود.

وی با بیان اینکه جریان‌های سیاسی استان در حال حاکم شدن بر جریان‌های اجرایی هستند، از استاندار فارس و فرماندار شیراز خواست: روش در پیش گرفته شده را اصلاح کنند و اجازه ندهند جریان‌های افراطی سیاسی عنان استان را در دست بگیرند چراکه این به مصلحت استان نیست.

رئیس شورای شهر شیراز تصریح کرد: در استان کار، تلاش، همدلی و همزبانی دارد جای خودش را به سیاسی‌کاری می‌دهد و  شاهد راه‌اندازی میتینگ سیاسی به بهانه گرامیداشت
مجموعه این اقدامات از نظر ما بیانگر جهت‌گیری به‌شدت سیاسی و حب و بغض‌های جناحی است
هفته دولت بودیم.

حقدل فعالیت‌های سیاسی را مصیبت بزرگ و سم مهلکی برای رشد و توسعه جامعه توصیف و اظهار کرد: من نمی‌دانم رئیس شورای اصلاحات چه جایگاهی دارد که باید سخنران یک جلسه اداری باشد.

وی خطاب به دست‌اندرکاران مراسم گرامیداشت هفته دولت در شیراز گفت: هرچه می‌خواهید برای همفکران و هم‌حزبی‌های خود میتینگ سیاسی بگیرید اما حق ندارید وقت مردم را در ساعت اداری و در جلسه اداری بگیرید و در حضور ما میتینگی راه‌ بیندازید که حاصل آن تضعیف شوراهای اسلامی شهر باشد.

ابراهیم شعرا، عضو شورای اسلامی شهر شیراز نیز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در مراسم گرامیداشت هفته دولت و شورای اداری شهرستان شیراز شاهد آن بودیم که فرمانداری شهرستان شیراز که مجری انتخابات است و بنا بر قانون باید بی‌طرفی کاملی نسبت به سلایق سیاسی داشته باشد، در رفتاری خلاف قانون، جلسه بزرگداشت هفته دولت را به میتینگ سیاسی بدل کرده و علاوه بر حضور تشکل‌های اصلاح‌طلب، رئیس شورای اصلاح‌طلبان فارس را به‌عنوان سخنران به پشت تریبون دعوت کرده است.

وی افزود: حضور گروهی سیاسی خاص که می‌خواهد
با کمال تأسف باید بگوییم که با روند در پیش‌ گرفته شده آینده سیاسی، اجتماعی و اقتصادی این استان را چندان روشن ارزیابی نمی‌کنیم
در بحث انتخابات کاندیدا معرفی کند در یک مراسم رسمی دولتی، بی‌طرفی مجری انتخابات شهر شیراز را زیر سؤال می‌برد.

شعرا ادامه داد: از طرفی در این جلسه رئیس شورای شهر شیراز با هدف تجلیل از شورای نمونه دعوت شده و بعد از اجابت دعوت و حضور وی، فرد دیگری را برای سخنرانی و دریافت جایزه به روی سن دعوت می‌کنند و مجموعه این اقدامات از نظر ما بیانگر جهت‌گیری به‌شدت سیاسی و حب و بغض‌های جناحی است که در رفتار یک‌ نهاد دولتی تجلی پیدا کرده است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: با توجه به اظهارات رئیس‌جمهور و وزیر کشور مبنی بر لزوم حضور تمام سلایق در انتخابات و بی‌طرفی مجری انتخابات در راستای تحقق رأی مردم، اعلام می‌کنیم که این مهم با رویه‌ای که در شیراز مشاهده می‌شود قابل تحقق نیست.

شعرا خاطرنشان کرد: از سویی استاندار فارس را نیز تحذیر می‌دهیم که وحدت و همدلی مد نظر ایشان و عزمی که برای تعامل همه‌جانبه در راستای پیشرفت و توسعه فارس وعده داده‌اند با این‌ گونه اقدامات محقق نخواهد شد و با کمال تأسف باید بگوییم که با روند در پیش‌ گرفته شده آینده سیاسی، اجتماعی و اقتصادی این استان را چندان روشن ارزیابی نمی‌کنیم.
کد مطلب : ۱۰۵۱۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
شیرازی
feedback
Iran, Islamic Republic of
حالا چون شما دعوت نشدید دیگر همه چیز به هم ریخته