۰
plusresetminus
سید حسین ذوالانوار:

مکه و مدینه دو شهر بین‌المللی اسلامی اعلام شوند/ وزارت خارجه برای استیفای حقوق حجاج دیپلماسی فعالی نشان دهد

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۳
نماینده شیراز در مجلس گفت: متاسفانه نگرانی‌ها و گمانه زنی‌هایی نیز در خصوص احتمال ربوده شدن برخی مقامات سابق کشورمان ازجمله سفیر سابق ایران در لبنان نیز مطرح می‌شود که به نظر می‌رسد اقدام عاجل و قاطعانه وزارت امورخارجه و شورای عالی امنیت ملی برای روشن شدن این مسئله لازم است.
ذوالانوار
ذوالانوار
به گزارش "حافظ نیوز"، سید حسین ذوالانوار نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فاجعه اخیر مناسک حج در منا که منجر به کشته و مجروح شدن خیل عظیمی از حجاج بیت الله الحرام شد، گفت: این فاجعه اسفناک و رفتاری که دولت سعودی قبل، حین و پس از آن از خود بروز داده است بار دیگر اثبات می‌کند حکومت عربستان سعودی صلاحیت اداره امور حج را ندارد.

وی همچنین پیشنهاد کرد: به نظر می‌رسد دنیای اسلام باید تلاش کند تا دو شهر مکه مکرمه و مدینه منوره دو شهر بین المللی اسلامی و با مشارکت کشورهای اسلامی اداره شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: این حادثه ابعاد مبهم فراوانی دارد که متاسفانه روز به روز بر ابعاد آن افزوده می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: از وزارت امور خارجه انتظار می‌رود برای روشن شدن ابعاد این فاجعه و برخورد با مسببان آن و نجات جان و رسیدگی بهتر به حال مجروحان ایرانی حاضر در عربستان و تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر مفقودان، دیپلماسی فعال‌تر و اقدامات مؤثرتری را در پیش گیرد.

ذوالانوار افزود: متاسفانه نگرانی‌ها و گمانه زنی‌هایی نیز در خصوص احتمال ربوده شدن برخی مقامات سابق کشورمان ازجمله سفیر سابق ایران در لبنان نیز مطرح می‌شود که به نظر می‌رسد اقدام عاجل و قاطعانه وزارت امورخارجه و شورای عالی امنیت ملی برای روشن شدن این مسئله لازم است.

وی  تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی نیز باید از تمام ظرفیت دیپلماتیک خود در راستای حل این مسئله استفاده نماید.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود افزود: به همه مجروحان و بازماندگان و خانواده‌های داغدار این فاجعه عظمی مجدداً تسلیت می‌گوییم و به عنوان نماینده ملت در مجلس شورای اسلامی وظیفه خود می دانیم تا روشن شدن ابعاد این قضیه و تعیین تکلیف مفقودان و مجروحان، به تلاش‌های خود ادامه دهیم.
کد مطلب : ۱۱۲۲۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما