۰
plusresetminus
تداوم کارشکنی سعود ها و لزوم پاسخ به یک پرسش؛

آیا ایرانی ها امسال به «حج» خواهند رفت؟

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۰
طرف عربستانی گویا تمایل دارد ایرانی ها از موسم حج به کلی حذف شوند و در این باره کارشکنی های فراوانی صورت می پذیرد.
حج
حج
حافظ نیوز/ سرویس فرهنگی حضور ایرانی ها در موسم حج امسال همچنان در هاله از ابهام قرار دارد.  با توجه به مسائل سال گذشته حج تمتع و کشتار وسیع حاجیان، حضور زوار ایرانی در موسم حج امسال با اما و اگرهای فراوانی همراه شده است. چه آنکه طرف عربستانی گویا تمایل دارد ایرانی ها از موسم حج به کلی حذف شوند و در این باره کارشکنی های فراوانی صورت می پذیرد.
در همین ارتباط ”سعید اوحدی” رئیس سازمان حج و زیارت کشورمان در گفتگو با شبکه خبری العالم، در پاسخ به این سؤال که آیا موانع عربستان در واقع تعمدی برای به تاخیر انداختن تدابیر حج  و در نهایت جلوگیری از مشارکت حجاج ایرانی در مراسم حج است، اظهار داشت: درباره اینکه یک اراده عمدی وجود دارد یا خیر، باید گفت آنچه نتیجه تصمیم‌های عربستان که ما آثارش را می بینیم، در واقع محروم کردن زائران مسلمان مستطیع از حق شرعی شان برای حضور در میهمانی خداست.
وی افزود: این نتیجه عمل آنها است که نتیجه بسیار سنگینی است و قطعا مجموعه دست اندر کاران حج عربستان باید خود پاسخگوی این رفتارشان در دنیای اسلام باشند. اوحدی درباره برداشت خود از برگزاری این مراسم در فرصت باقیمانده گفت: اگر این رفتار ادامه داشته باشد، قطعا ما وارد خطوط قرمز می شویم.
اوحدی با بیان اینکه تصمیم گیری نهایی در داخل شورای عالی حج باید صورت گیرد، خاطرنشان کرد: طی نامه ای درخواست کرده‌ایم که جلسه شورای عالی حج تشکیل شود. اگر ما به دست اندرکاران سعودی اعلام کرده‌ایم که به چهار خط قرمز خود رسیده ایم، امروز اعلام می کنیم که خط قرمز پنجم هم که زمانبندی اجرای مراسم حج امسال است، و این خط قرمز به چهار مورد قبلی اضافه می‌شود.   
تهیه و تنظیم: امین رشیدی
 
 
کد مطلب : ۱۳۸۴۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما