۰
plusresetminus
فرمانده سپاه فجر فارس:

مشکل انقلاب اسلامی دو گروه هستند، گروهی که خود را هم عرض ولایت می‌بینند و گروهی که به موقع عمل نمی‌کنند

تاریخ انتشارجمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۵
سردار غیب‌پرور گفت: من امروز اسم دانشگاه آزاد شیراز را آوردم اما اگر زمانی بر من تکلیف بشود نام دیگران را خواهم آورد چرا حواستان نیست آیا مجددا انقلابمان دچار افراد بی بصیرت نشده است؟ آیا بصیرت را هم سنگ فلان مدرک دانشگاهی قرار بدهیم؟
فرمانده سپاه فجر فارس
فرمانده سپاه فجر فارس
به گزارش "حافظ نیوز"، سردار غلامحسین غیب پرور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شیراز  گفت: یک سوال مهم این است که چه کسانی باعث شهادت حضرت سید الشهدا شدند؟ آیا همه انگشت اتهام به سمت یزید، ابن زیاد و عمر سعد است یا در شهادت حضرت سید الشهدا دیگران هم شریک هستند، می بایستی پاسخ دوم را بپذیریم، نه تنها کفار و منافقان نه تنها مال اندوزان و دنیاطلبان بلکه خواص برجسته ای از اهل اسلام در شهادت امام حسین (ع) شریک هستند.

وی افزود: مردمان زمان اباعبدالله حسین (ع) را به چند گروه تقسیم می کنیم، یک گروه یاران زبده و باوفای امام حسین (ع) هستند، گروه دیگر کسانی هستند که برای قتل امام حسین (ع) کمر همت بستند، در زمان حضرت سید الشهدا خواصی بودند که امام حسین (ع) را یاری نکردند، این ها گروهی از مسلمانان بودند اما دنیا طلب و ثروت طلب بودند به عنوان مثال فردی بنام احنف بن قیص که حضرت به او نامه نوشت، اما او می گوید فرزندان اباالحسن در جنگ ها چیزی را بعنوان پول و غنیمت پخش نمی کنند لذا من هم نی آیم، گروهی دیگری هم هستند که فرار به جلو می کنند و به امام حسین (ع)می گویند تو خودت هم نرو، مانند عبدالله بن عُمر، گروه مهمی هستند نظیر کسانی که در زمان امام حسین (ع) دنیا طلب نبودند و دلشان با حسین (ع) بود اما در تحلیل سیاسی و تشخیص موقعیت ها دچار مشکل بودند نظیر سلیمان صرد خزاعی، او آدم دینداری است اهل دنیا طلبی نیست اما وقتی ماجرای کربلا تمام شد تازه یادش آمد که چه اشتباهی کرده است، گروه دیگر افراد دیندار، متدین و باسابقه ای هستند اما مشکل ایشان این است که می گویند حسین جان تو یکی ما هم یکی، الان هم در انقلاب اسلامی مشکل برخی از خواص این است که خودشان را در طول ولایت نمی بینند خود را در عرض ولایت می بینند می گویند ما هم سابقه داریم ما هم زجر کشیدیم اینجاست که مشکل درست می شود، در زمان امام حسین (ع) هم افرادی مانند ابن جعفر، پسر جعفر طیار که هم پدر شهید و هم فرزند شهید است از این دسته اند، او به امام حسین (ع) می گوید رفتن تو اشتباه است، یعنی این ها می خواهند برای رهبری تصمیم سازی کنند.

* امروز بزرگترین رسالت بسیجی این است که اهل بصیرت باشد

سردار غیب پرور خاطرنشان نمود: بسیجیان آن چیزی که از شما انتظار می رود این است که قضایا را بخوبی تحلیل کنید و بفهمید امروز بزرگترین رسالت بسیجی این است که اهل بصیرت باشد، سره را از ناسره تشخیص دهد، قضایا را تحلیل کندف کنکاش کند و بطن قضایا را بفهمد.

* مشکل انقلاب اسلامی دو گروه هستند، گروهی که خود را هم عرض ولایت می بینند و گروهی که به موقع عمل نمی کنند

وی در ادامه صحبت هایش گفت: امروز مشکل انقلاب اسلامی همین دو گروه هستند یعنی گروهی که خودشان را هم عرض ولایت می بینند، ولایت را درک نمی کنند و در مقابل کلام ولایت اجتهاد می کنند و گروه دیگر افرادی هستند که خودشان را در طول ولایت می بینند اما به موقع عمل نمی کنند، امروز در انقلاب اسلامی چرا مردم بر قله افتخار ایستاده اند؟ بواسطه اینکه امامشان را فهمیدند، وقتی  جنگ شد شهید دادند، فرزندانشان را دادند، وقتی هم که محاصره اقتصادی می شود این ها ایستاده اند، در 22 بهمن، روز قدس و نمازجمعه مردم حاضرند اما شما ببینید در همین دورانی که مردم مسلمان، ولایتمدار و توده بسیجیان، امام و انقلاب را همراهی کردند گروهی دیگر هم سر در آخور دشمن فرو بردند و سر سفره حرام زادگان نسبت به انقلاب نشستند، نگاهی به گذشته بیاندازیم جنگ را پشت سر نهادیم، منافقین در آن دوران چکار کردند، سلطنت طلبان و معاندین چکار کردند، جنگ که تمام شد این ها مداوم بدنبال فتنه انگیزی بودند در فتنه 78 به قول خودشان خواستند انقلاب اسلامی را دچار استحاله کنند در 23 تیر مردم کف خیابان ها ریختند و بساط نامبارک این ها را جمع کردند، 10 سال گذشت در فتنه 88 یادتان هست به نام تقلب در انتخابات آمدند و چند ماه وقت این انقلاب را گرفتند و هنور بعضی از این ها رویشان کم نشده است.

* برای دانشگاه آزاد شیراز متاسفم که یک نفر را که فتنه گری او مشخص است برای سخنرانی دعوت می کند

وی با اشاره به اینکه من واقعا متاسفم دوست ندارم پشت این تریبون مبارک اسم دستگاهی را بیاورم اما مجبورم، گفت: من حقیقتا برای دانشگاه آزاد اسلامی شیراز متاسفم که یک نفر را که فتنه گری او مشخص است دعوت می کنند در دانشگاه شیراز و او هم می آید مطالبی می گوید و می رود البته بخشی از مطالب او ظاهر سازی است و بخشی هم همان نفاق گذشته اش هست، ما با این ها چکار کنیم؟ ما با این مسئولان فرهنگی چکار کنیم؟ ما با این کسانی که دانشگاه های ما در اختیار آن هاست چکار کنیم؟ وقتی فریاد می زنیم می گویند شما نگاه جناحی می کنید، آقایان شماهایی که این ها را دعوت می کنید به دانشگاه ها، این ها کسانی هستند که یک گذشته مفتضح در طول انقلاب اسلامی داشته اند، چرا حواستان نیست شاید هم حواستان باشد نمی دانم خودتان و مردم قضاوت کنید.

* جامعه نیازمند آرامش و وحدت است، مردم نیازمند همت، کار و تلاش اند

وی افزود:  دائما داریم می گوییم جامعه نیازمند آرامش و وحدت است این مردم نیازمند همت، کار و تلاش اند اما هر از چند وقتی می آیند و جامعه را به هم می ریزند چقدر تذکر بدهیم در جلسات خصوصی، غیر از آن نامه می نویسیم اما بعضی ها گوششان بدهکار نیست، من امروز اسم دانشگاه آزاد شیراز را آوردم اما اگر زمانی بر من تکلیف بشود نام دیگران را خواهم آورد چرا حواستان نیست آیا مجددا انقلابمان دچار افراد بی بصیرت نشده است؟ آیا بصیرت را هم سنگ فلان مدرک دانشگاهی قرار بدهیم؟ چه بسا من پاسدار هم بی بصیرت باشم، چه بسا من استاد دانشگاه هم بی بصیرت باشم، بصیرت هم وزن و هم معنای مدرک تحصیلی نیست، سلیمان بن صرد خزاعی دچار بی بصیرتی شد اگر بصیرت داشت تحلیل اشتباه نمی کرد و حسین (ع) را رها نمی کرد.

وی ادامه داد: ما چگونه باور کنیم در روز وانفسای دفاع از انقلاب این آقایان بیایند به میدان، البته در محیط دانشگاه از جمله همین دانشگاه آزاد اساتید انقلابی، متدین، متشرع و حتی شهید داده داریم، من خطابم به آن ها نیست بلکه در مقابل آن ها همواره سر ادب فرود آورده ام، من بطور مشخص نگرانی خودم  را از مسئولینی که در این حوزه ها تصمیم گیری می کنند اعلام می کنم، مردم از انقلاب خوب دفاع کرده اند مردم دِینشان را خوب ادا کرده اند.

* آن زمانی که از ارزش های دینی و انقلابی عدول شود بدانید نفوذ آمریکا اتفاق افتاده است

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دائما در رابطه با نفوذ سیاسی و فرهنگی تذکر می دهند، نفوذ سیاسی و فرهنگی آمریکا کجاست؟ آن زمانی که از ارزش های دینی و انقلابی عدول شود بدانید نفوذ آمرکا اتفاق افتاده است، وقتی در خیابان ها بعضی از ناهنجاری ها را می بینید بدانید همین هاست، وقتی که شما ملاحظه می کنید متاسفانه فریضه مهم امر به معروف و نهر از منکر کمرنگ می شود این یعنی نفوذ آمریکا، اولین راه نفوذ امریکا عدول از ارزش های دینی و انقلابی است آن زمانی که به شما بگویند شهید گمنام را در فلان جا تشییع نکنید این یعنی عدول از ارزش های انقلابی، شهدای عزیز ما یعنی همه حیثیت و آبروی انقلاب اسلامی.

* وقتی که گروه های اروپایی می آیند و برخی دچار ذوق زدگی می شوند این یعنی نفوذ آمریکا

وی ادامه داد: دومین مطلب این است که ما را وادار کنند دشمنی های گذشته آمریکا را فراموش کنیم، این یعنی نفوذ آمریکا، وقتی که گروه های اروپایی می آیند و برخی دچار ذوق زدگی می شوند این یعنی نفوذ آمریکا، وقتی که می خواهند قربان صدقه دشمن بروند این می شود نفوذ آمریکا، تشخیص نفوذ آمریکا چیز پیچیده ای نیست، در طراز اول همه کسانی که از سر صدقه شهدا در این نظام مبارک مسئولیتی دارند می بایستی حواسشان جمع باشد اما آحاد مردم هم مسئولیت دارند.

* قریب به 26 هزار حلقه تربیتی در استان فارس تشکیل شده است

سردار غیب پرور با بیان اینکه وقتی که اسم اقتصاد مقاومتی می آید بسیجیان در میدان هستند، گفت: در سال گذشته بسیجیان بیش از 7 هزار شغل ایجاد نموده اند، شعار نمی دهیم آدرس می دهیم هر کسی بخواهد بیاید ببیند، وقتی که صحبت از عرصه محرومیت زدایی می شود بسیجیان پا در رکاب ولایت هستند چه کسانی بهتر از بسیجیان می توانند به داد مردم مستضعف برسند، پزشکان بسیجی قریب به 30 هزار نفر را رایگان ویزیت نموده اند، وقتی که صحبت از تربیت برای انقلاب اسلامی می شود این بسیج است که تحت عنوان شجره طیبه صالحین پا به میدان می گذارد کدام دانشگاه، کدام مرکز تربیتی به اندازه شجره صالحین، امروز حلقات تربیتی درست نموده است؟ قریب به 26 هزار حلقه تربیتی در استان فارس تشکیل شده است، ما مفتخریم که راس مجموعه صالحین نماینده حضرت آقا یعنی حضرت آیت الله ایمانی است ما دیگر می دانیم که حرکتمان دچار انحراف از مسائل شرعی نیست، این بسیج است که در جای جای و زاویه زاویه این انقلاب مشغول پاسداری و حراست از انقلابی است که مربوط به وجود نازنین ابا عبدالله حسین (ع) است.

* امام حسین (ع) شهید نشد مگر بواسطه بی بصیرتی افراد خاص

وی ادامه داد: امام حسین (ع) شهید نشد مگر بواسطه بی بصیرتی افراد خاص، نتیجه اینکه ما نمی خواهیم بی بصیرت باشیم، ما نمی خواهیم حسین زمان را تنها بگذاریم، ما خودمان را در طول ولایت می بینم نه عرض ولایت، ما وقتی که کلام ولایت جاری شد تردید نمی کنیم ما یقین داریم حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای نائب امام زمان است، این جزء مسلمات قلبی ماست.

* بسیجیان در حوزه امنیت در سراسر استان فارس بیدارند

فرمانده سپاه فجر فارس در پایان صحبت هایش گفت: بسیجیان در حوزه امنیت در سراسر استان فارس بیدارند، داعش و گروه های تکفیری غلط می کنند ناامنی ایجاد کنند، امروز شما می بینید در سراسر بلاد اسلامی هسته های مقاومت بسیج شکل گرفته اند، امروز در سوریه عراق، لبنان و فلسطین، بسیجیان صف در صف در دفاع از انقلاب اسلامی قیام نموده اند.
کد مطلب : ۱۲۰۴۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما