۰
plusresetminus
تاملی بر اظهارات اخیر استاندار فارس؛

چرا برخی مسئولان باور نمی کنند «هجمه علیه شورای نگهبان»، مقدمه فتنه های آینده است؟/ یک پیشنهاد برای استاندار فارس

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۲:۳۰
چرا برخی مسئولان، باور نمی کنند که هجمه علیه نهادهای قانونی نظارتی کشور، می تواند تبعات سوء امنیتی داشته باشد و بار دیگر، به دلیل ایجاد تشکیک در امر انتخابات، کشور را با التهابات گسترده و فتنه های جدید مواجه کند؟
افشانی استاندار فارس
افشانی استاندار فارس
به گزارش "حافظ نیوز" سید محمد علی افشانی، دوشنبه در همایش اعضای هیات های بازرسی انتخابات استان فارس در شیراز افزود: ما انتظار نداشتیم که خصوصا در استان فارس این تعداد از داوطلبان ردصلاحیت شوند یا صلاحیت آنها احراز نشود.
وی ادامه داد: انتظار ما این بود که آمارها در استان فارس حداقل مانند متوسط کشور باشد و وضعیت به گونه ای که خواست مردم است پیش رود.
استاندار فارس افزود: علت رد صلاحیت 90 درصد از داوطلبان نمایندگی مجلس عدم التزام به اسلام و نظام جمهوری اسلامی عنوان شده که سوال ما از شورای نگهبان این است مگر می شود 90 درصد کسانی که در نظام اسلامی زندگی می کنند و برای خدمت به نظام، کشور و مردم وارد عرصه شده اند به اسلام و انقلاب التزام نداشته باشند؟»

چرا برخی مسئولان باور نمی کنند «هجمه علیه شورای نگهبان»، مقدمه فتنه های آینده است؟

به نظر می رسد نکته ای که استاندار فارس در سخنان دیروز خود از آن غافل شده، این است که رد صلاحیت شدگان در انتخابات مجلس به دلیل عدم التزام به اسلام و جمهوری اسلامی، نماینده 90 درصد از آحاد ملت ایران نیستند، بلکه بیشتر آنها نماینده طیف مدعی اصلاح طلبی در جامعه هستند که در این انتخابات، با ثبت نام بسیار گسترده خود در واقع، با علم بر رد صلاحیت خود مقدمات فشار بر شورای نگهبان را فراهم آورده اند.
اما سوالی که از استاندار محترم فارس باید پرسید این است که چرا برخی مسئولان، باور نمی کنند که هجمه علیه نهادهای قانونی نظارتی کشور، می تواند تبعات سوء امنیتی داشته باشد و بار دیگر، به دلیل ایجاد تشکیک در امر انتخابات، کشور را با التهابات گسترده و فتنه های جدید مواجه کند؟

یک پیشنهاد برای استاندار فارس

آیا بهتر آن نیست که برای اطلاع عموم مردم از چرایی رد صلاحیت های نامزدهای انتخاباتی، استاندار فارس از شورای محترم نگهبان تقاضا نماید تا جزئیات و علت دقیق رد صلاحیت نامزدها را مشخص کند تا افکار عمومی از این طریق بتوانند به درستی در این باره قضاوت نمایند؟ گرچه در صورت طرح چنین درخواستی از سوی استاندار فارس، در این باره خلاء های قانونی وجود دارد و شورای نگهبان نخواهد توانست علت رد صلاحیت نامزدها را به صورت علنی بیان کند اما اگر نامزدهای رد صلاحیت شده خود پیش قدم شوند و جزئیات و علل دقیق رد صلاحیت خود را که به صورت محرمانه توسط شورای نگهبان به آنها ابلاغ می شود، با مردم و رسانه ها در میان بگذارند، آنگاه در خواهیم یافت بر خلاف تصور استاندار فارس، علت رد صلاحیت بسیاری از افراد نه موارد کلی و غیر دقیق، بلکه برپایه عواملی مستند و اثبات شده صورت گرفته است.
حال سوال این است که چرا بسیاری از افراد رد صلاحیت شده حاضر نیستند علل ابلاغی رد صلاحیت خود را با مردم و رسانه ها در میان بگذارند و ترجیح می دهند با کلی گویی، شورای نگهبان را در مظان اتهام قرار دهند؟
 
کد مطلب : ۱۲۸۵۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما