۰
plusresetminus
متن و حاشیه نخستین جلسه شورای شهر شیراز در سال نود و پنج؛

حقدل: صدرنشینی در تلفات جاده ای زیبنده استان فارس نیست/ یقطین: عدم مدیریت واحد تبلیغات شهری به وجهه شیراز آسیب زده است/ هاجری: شیراز به لحاظ کمبود منابع آب سال بسیار سختی را در پیش رو خواهد داشت

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۴
نخستین جلسه شورای شهر شیراز در سال 95 با حضور اعضای شورا برگزار گردید.
شورای شهر شیراز
شورای شهر شیراز
به گزارش "حافظ نیوز" نخستین جلسه شورای شهر شیراز در سال 95 با حضور اعضای شورا برگزار گردید.

حقدل: صدرنشینی در تلفات جاده ای زیبنده استان فارس نیست
در ابتدای این جلسه، غلام مهدی حقدل رئیس شورا ضمن تبریک ایام نوروز گفت: در نوروز امسال در حدود 4 میلیون و 430 هزار و 874 نفر به استان فارس عزیمت کرده اند که این میان حدود 3 میلیون و 391  هزار و 73 نفر از آنان در شهر شیراز اقامت داشته اند و شیراز توانسته است میزبان بیشترین میهمانان نوروزی در سال 1395 باشد.
رییس شورای شهر شیراز در ادامه ضمن تقدیر از نهادهای خدمترسان در ایام تعطیلات نوروز گفت: درسال 1395 شاهد افزایش 15 درصدی میهمانان نوروزی بودیم.
حقدل در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: کاهش 25 درصدی حوادث و تلفات رانندگی در نوروز سال 1395 اتفاقی مثبت است اما در ایام نوروز امسال، فارس رتبه اول تلفات جاده ای را به خود اختصاص داده جای تامل و رسیدگی دارد و باید با همکاری نهادهای مسئول در بهتر شدن شرایط موجود کارهای اساسی انجام گیرد.
وی در پایان از اعضای شورا و شهرداری نیز که با تدابیر خوب خود موجب شدند ستاد تسهیلات نوروزی به نحوه مطلوبی به زائرین و مسافرین سومین حرم اهل بیت (ع) خدمت رسانی نمایند تقدیر و تشکر کرد.
 
تذروی: چرا در حالی که سهم فارس از میزان تردد جاده ای در ایام نوروز 5 درصد بوده، این استان 17 درصد کل تصادفات را به خود اختصاص داده است؟
محمدتقی تذروی دیگر عضو شورای شهر شیراز نیز در یکصد و پنجاهمین جلسه علنی شورا ضمن تبریک فرا رسیدن سال نو خورشیدی و آغاز بهار طبیعت گفت: خاطره ی شهدای سانحه ی اورژانس هوایی و کادر خلبانی سپاه پاسداران فارس را که در راه خدمت، به مقام والای شهادت نائل شدند گرامی می داریم و برای بازماندگان این عزیزان از خداوند بزرگ صبری عظیم مسألت می نمایم.
 وی در ادامه آمار تکان دهنده ی تصادفات در جاده ها ی فارس را زنگ خطری برای مسئولین دانست و بیان کرد: تخصیص 5% از کل ترددهای نوروزی به جاده های فارس در ایام نوروز و سهم 17 درصدی فارس در تصادفات دور از ذهن می باشد.
این عضو شورای شهر شیراز همچنین گفت: تصادفات صورت گرفته و ضایعات غیر قابل جبران و قابل جبران آن، چه به لحاظ عدم وجود فرهنگ ترافیک و عبورو مرور، چه به لحاظ عدم وجود استاندارد در راه ها و جاده ها و وسایل نقلیه قابل تأمل بوده و از مسئولین تقاضای بررسی و رسیدگی داریم.
تذروی در انتها گفت: لازم است از عملکرد شهرداری شیراز در خصوص جمع آوری سبزه های شهروندان در روز طبیعت جهت تبدیل سبزه به کمپوست تشکر نمایم و امیدوارم در آینده شاهد ایده های این چنینی بیشتری باشیم.

 یقطین: عدم مدیریت واحد تبلیغات شهری به وجهه شیراز آسیب زده است
زهرا یقطین دیگر عضو شورای شهر شیراز نیز در در این جلسه طی اظهاراتی گفت: ضمن تشكر و قدرداني از همه دست اندركاران ستاد نوروزي در مجموعه ي شهرداری شيراز ذكر چند نكته خالي از لطف نيست.
وی در تشریح نخستین نکته خود گفت: با عنايت به اينكه از سال 88 تاكنون مقام معظم رهبري در نامگذاري هر سال موضوع اقتصاد مقاومتي، اصلاح الگوي مصرف، استفاده از كالاي ايراني و مباحثي از اين دست را مستمرا مطرح نمودند و نيز گمانه زني هايي براي نامگذاري سال 95 به حوزه ي فرهنگ مطرح مي شد اما متاسفانه شهر فضاسازي مناسب و در شان سومين حرم اهل بيت (ع) را چه در انتهاي سال كه مصادف با شهادت حضرت زهرا (س) بود و چه در ابتداي سال جديد كه ايام ميلاد آن بانوي گرامي بود نداشت و علاوه بر اينكه پيام هاي نوروزي مناسب نصب نشده بود.
وی در ادامه گفت: اغلب تابلوها معرفي و تبليغ كالاهاي خارجي را نمايش مي داد كه در مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي و هيات دولت تبليغ آنها ممنوع اعلام شده و اين ها همه نشان از عدم مديريت واحد تبليغات شهري و عدم برنامه ريزي جهت فعال و به روز بودن اين واحد در طول سال مي باشد كه بارها و بارها در كمسيون فرهنگي و صحن شورا در اين خصوص صحبت شده و مصوباتي را هم داشته اما تاكنون اقدامي صورت نگرفته است و از شهردار محترم خواسته مي شود كه اين موضوع را به جد پيگيري نمايند تا هم از سرمايه مادي و هم سرمايه معنوي تبليغات شهري استفاده مطلوبتري برده شود.
وی در ادامه گفت: سؤال اساسي بنده در خصوص برپايي نمايشگاه هاي صنايع دستي و گردشگري جنب مراكز گردشگري، كمپ ها و پارك ها و .... به مناسبت هاي مختلف اين است که هدف اصلي از برگزاري اين دست نمايشگاه ها چيست؟ اينكه چند روزي غرفه اي واگذار شود و درآمدي اندك براي شهرداري و درآمدي مناسب به جهت در دسترس بودن براي غرفه دار كسب گردد؟ آيا اين كار به منزله تقويت گردشگري و معرفي شهر شيراز است؟ آيا به عنوان متولي حوزه ي فرهنگ قرار است فقط بازار راه بيندازيم؟ پس محتوا و كارخلاق و ايده هاي نوآور و نظارت بر همين به اصطلاح بازارها چه مي شود؟
یقطین در ادامه تصریح کرد: چرا يكبار براي هميشه آيين نامه ي برگزاري نمايشگاه ها در شهر شيراز به عنوان يك سيستم داراي ورودي معين، خروجي موثر و بازخورگيري به لحاظ محتوايي و در مرحله بعد اجرايي تهيه نمي شود؟
این عضو شورا در پایان گفت:امسال مشاهده شد در ايام نوروز استقبال از شهر شيراز به نحوي كه انتظار مي رفت اتفاق نيفتاد و هنوز شهر ظرفيت پذيرش مسافر را داشت و اين تلنگر مسؤوليت ما را در سالي كه به نام اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل نامگذاري شده است، بيشتر مي كند، لذا پيشنهاد مي شود شهرداري شيراز بسته هاي مختلف سفر با هزينه هاي متفاوت، از بسته هايي با هزينه ي اسكان بسيار پايين تا بالا به همراه تورهاي گردشگري و تفريحي متنوع توسط شهرداري تهيه و در طول سال به مسافران ارائه گردد تا با جذب گردشگر معناي واقعي اقتصاد مقاومتي محقق شود و آثار و نشانه هاي برنامه ريزي صحيح مشاهده شود.
 
هاجری: شیراز به لحاظ کمبود منابع آب سال بسیار سختی را در پیش رو خواهد داشت  
محمدرضا هاجری رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر شیراز نیز در این جلسه طی اظهاراتی گفت: شعار حکیمانه سال با تدبیر مقام معظم رهبری، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گرفت چرا که تنها راه نجات و استقلال اقتصادی، معیشت مردم، مقاومت در برابر تحریم دشمن و افزایش تولید ملی و رفع بیکاری و تورم در اقدام همه جانبه در عمل به دست می آید و نه شعار دادن.
وی در ادامه با اشاره به سخنان وزیر نیرو در روزهای پایان سال 1394 اعلام کرد: در بخش آب در شهرهای شیراز ، کرمان ، بوشهر ، همدان و بندر عباس سال سختی را در پیش داریم لذا برای سال آینده باید اقدامات ویژه ای اجرا شود تا بتوان تامین آب و برق را به صورت مطمئن انجام داد. تشکیل کارگروه مدیریت مصرف آب در شورا و شهرداری و ساماندهی آب های پسماند و انتقال آب از خلیج فارس  به فارس و شیراز که مصوبه ملی دارد همراه با آموزش لازم شهروندان از طریق رسانه های استانی می تواند سختی سال 95 راکاهش داده ، فارس و شیراز را از بحران کم آبی بیرون آورد.
هاجری در ادامه افزود: اخیراً یک رسانه معلوم الحال، شورا وشهرداری شیراز را مذمت کرده که چرا روی سومین حرم اهل بیت (ع) تمرکز نموده و خواستار محوریت آن در تمامی فعالیت های شهر شیراز می باشد؟
وی در ادامه گفت: لقب سومین حرم اهلبیت (ع) پس از مشهد و قم هدیه حکیمانه و فکورانه ولی امر مسلمین است تا ننگ جشنهای 2500 ساله شاهنشاهی ، جشن فرهنگ و هنر و پاتوق توده ای ها  و غرب زده های لائیک را از پیشانی این شهر پربرکت پاک نماید.
وی در انتها گفت: به کار خود در حفظ و ترویج لقب سومین حرم اهلبیت (ع) افتخار می کنیم و معتقدیم همزمان با همین محوریت می توانیم پایتخت فرهنگی ، هنری ، ادبی هم باشیم و ان شاله با رضایت و حمایت شورا و شهرداری ، شیراز پایتخت جوانان جهان  اسلام لقب خواهد گرفت و نشان لیافت و شایستگی بر سینه ستبر شهر راز آویخته خواهد شد.
 در انتهای این جلسه، از مسئولان شهرداری و همچین برخی بانوان نخبه و فعال در عرصه های فرهنگی واجتماعی تقدیر به عمل آمد.

گزارشگر: سیده سعیده موسوی
 
کد مطلب : ۱۳۵۹۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما