۰
plusresetminus
محمدرضا هاجری رئیس کمسیون فرهنگی شورای شهر شیراز:

شهرداری از اجرای طرح های فانتزی گران قیمت صرف نظر کند/ عبور از قانون از هیچ کس و با هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست

تاریخ انتشارسه شنبه ۹ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۴۲
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز عصر دوشنبه هشتم تیرماه سال جاری در یکصد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر گفت: شهرداری شیراز باید مانع اجرای طرح های غیر ضروری شود.
هاجری
هاجری
به گزارش "حافظ نیوز" رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز عصر دوشنبه هشتم تیرماه سال جاری در یکصد و پنجمین جلسه علنی شورای شهر گفت: شهرداری شیراز باید مانع اجرای طرح های غیر ضروری شود.
 
محمدرضا هاجری ضمن اشاره به ایجاد مشکل در جذب بودجه لازم در شهر شیراز، شهرداری شیراز را مورد خطاب قرار داد و تصریح کرد: باید از اجرای طرح های فانتزی و آکواریومی گران قیمت صرف نظر کرد چرا که در حال حاضر اولویت برتر آبادی و عمران شهر است لذا لازم است تجدید نظری اساسی در این خصوص صورت بگیرد.
 
وی با اشاره به اینکه شورای اسلامی و شهرداری شیراز از پیشگامان در طرح مسجدمحوری مصوب شورای فرهنگ عمومی استان فارس هستند، گفت: دعوت مردم به خیابان ها برای مراسم احیاء با اصل طرح مسجد محوری مغایرت دارد و باید به شدت از این گونه پیشنهادها پرهیز شود.
 
نماینده مردم در شورای اسلامی شهر شیراز صدا و سیما، رسانه‌ها، مراکز فرهنگی هنری، ائمه جمعه و حتی مداحان را مورد خطاب قرار داد و گفت: مشکل کمبود آب باید به شهروندان تذکر داده و آموزش‌های لازم نیز ارائه شود.
 
همچنین وی ادامه داد: منابع موجود پاسخگوی نیازهای کلان شهر شیراز نیست و این شهر نیز با داشتن آب و هوای معتدل در تابستان‌ها علاوه بر جمعیت ثابت میزبان جمع زیادی از شهروندان استان‌های دیگر است که این مهم خود در تشدید مسئله کم آبی نقش بسزایی دارد.
 
به گفته این مسئول، تزلزل در مدیریت‌ها و حمله و هجمه به مدیریت‌ها شهر را به حاشیه می‌برد؛ لازم به ذکر است که جریان‌های سیاسی و رسانه‌ها باید از نشر شایعات بپرهیزند تا آرامش مدیریتی به شهر بازگردد.
 
وی ضمن بیان دو اصل اساسی خدمت بی منت و مردم داری در آرمان‌شهر اسلامی گفت: این اصول وابسته به هیچ قید و بند سیاسی نیست و باید توجه داشت که افطاری‌های سیاسی، یارگیری و تبلیغات زودرس انتخاباتی، سهم‌خواهی سیاسی و به حاشیه بردن شهر به مصلحت نیست.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز با اظهار اینکه خیابان‌ها و فضاهای عمومی طبق قانون در اختیار شهرداری است، عنوان کرد: عبور از قانون از هیچ کس و با هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست لذا باید تمام ادارات و سازمان‌های دولتی و غیردولتی بدون هماهنگی با شهرداری از بستن خیابان‌های محل عبور و مرور مردم و برپایی نمایشگاه پرهیز کنند.
 
کد مطلب : ۷۹۴۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما


نظرات شما
جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان فارس
feedback
Iran, Islamic Republic of
مه ای به نمایندگان محترم مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی

سلام و درود خدا بر شما نمایندگان دلسوز مردم در خانه ملت

احتراماً همانطوریکه مستحضرید جمعی از کارکنان سازمان بهزیستی کشور بصورت رسمی کارگری مشغول وظیفه هستند و تعدادی از این کارکنان همانند کارکنان رسمی و پیمانی در سالهای اخیر توانسته اند ادامه تحصیل داده و مدارک دانشگاهی از قبیل کاردانی ، کارشناسی و کارشناسی ارشد را کسب نمایند و در حال حاضر در ستاد و شهرستانها به عنوان یک نیروی با تجربه البته با ابلاغ، انجام وظیفه می نمایند. این در حالی است که: اولاً کارکنان رسمی و پیمانی توانسته اند از حقوق و مزایای مدرک خود برخوردار شوند در حالیکه نیرویهای رسمی کارگری بدلیل نوع استخدامشان از این مزایا بهره‌مند نبوده و تاکنون نیز هیچ تغییری در احکام آنها لحاظ نگردیده است، ثانیاً طبق قانون کار می بایست احکام آنان تا گروه 20 اعمال شود که متأسفانه چنین اتفاقی رخ نداده و حتی کارکنان رسمی کارگری با مدرک کارشناسی نیز حداکثر تا گروه 10 در احکامشان لحاظ شده است، ثالثاً از مزایای سختی کار در ماده 36 تبصره یک قانون کار پیش بینی شده نیز برخوردار نیستند، رابعاً پاداش عیدی کارکنان موصوف که طبق قانون کار می بایست حداقل دوبرابر تا حداکثر 3 برابر حقوق پایه پرداخت شود ولی به میزان کارکنان رسمی کشوری به آنان پرداخت می شود، خامساً کارکنان رسمی کارگری نه مانند کارکنان خدمات کشوری هستند و نه مانند کارکنان تابعه قانون کار که از هردو قانون محروم هستند به مصداق ضرب المثل معروف شتر مرغ .
مزید استحضار است اینکه تمامی کارکنان رسمی کارگری بالای 18 سال داشته اند و با توجه به اخذ مدارک دانشگاهی تعدادی از آنها در صورت تبدیل وضعیت می توانند به عنوان یک نیروی با تجربه و تحصیل کرده در پستهای حساس سازمانی خدمت کرده و در کنار آن از حقوق و مزایای آن نیز برخوردار شوند. ضمناً با عنایت به اینکه در حال حاضر جذب و استخدام نیروی انسانی جدید محدود گردیده است در صورت تبدیل وضعیت این افراد وضعیت نیروی انسانی بهزیستی نیز بهبود خواهد یافت.
شایان ذکر است تبدیل وضعیت این کارکنان برای دولت بار مالی نداشته و حتی در بعضی از موارد پرداخت اضافه کار که هم اکنون سازمان بابت اضافه کاری کارکنان رسمی کارگری 23 درصد سهم کارفرما می‌پردازد در صورت تحقق این امر طبق قانون کشوری پرداخت 23درصد کارفرما حذف خواهد شد.
علی ایحال با توجه به مطالب مطروحه و با عنایت به اینکه طرح یک فوریتی تبدیل وضعیت کارکنان به رسمی کشور در تاریخ 92/9/20به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و طی شماره 162 اعلام وصول گردیده و طرح فوریت دار شده و هم اکنون این طرح در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی بوده و بزودی جهت تصویب نهایی به صحن علنی مجلس خواهد آمد، لذا استدعا داریم با نگاه پرمهر و با رأی مثبت خود در تصویب این طرح که موجب رضای حق تعالی و خرسندی و احقاق حق کارکنان رسمی کارگری گردیده. ضمناً کارکنان رسمی کارگری بهزیستی حوزه انتخابیه جنابعالی هم واجد این مشکل هستند. پیشایش مراتب تشکر و قدردانی خود را از همکاری و عنایت جنابعالی ابراز نموده از خداوند سبحان عزت و سرافرازی و سلامتی جنابعالی و تمامی نمایندگان دلسوز مجلس شورای اسلامی را مسئلت می نماییم.

با تشکر جمعي از كار كنان رسمي كار گري بهزيستي استان فارس
feedback
Iran, Islamic Republic of
اقای هاجری توجه ای به ساخت دو پل در دو طرف خیابان شریعتی (معالی اباد ) بفرمایید وخواهش میکنیم صبحها و عصرها بازدیدی داشته باشید خواهید دید که نه تنها گره ترافیکی گشوده نشده است بلکه ترافیک زیادتر و مشکل افرین شده است این چه تصمیمی که شهردار گرفته است