۰
plusresetminus

عارف: قوانین شفافی در عرصه موسیقی وجود ندارد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۰۰
رییس فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید وضعیت موسیقی را تعیین تکلیف کند، معتقد است مردم و هنرمند باید تکلیف خودشان را در حوزه موسیقی بدانند زیرا بدترین حالت بلاتکلیفی و برخورد سلیقه‌ای است.
به گزارش "حافظ نیوز" ، محمدرضا عارف درباره لغو کنسرت های مجوزدار در برخی شهرها گفت: اینکه در یک استان کنسرتی برگزار نشود و در دیگری بتواند مجوز اجرا بگیرد، نشان می دهد یک سیاست روشن در این زمینه وجود ندارد؛ لذا در حوزه فرهنگ مهم این است که راهبردها و جهت گیری ها مشخص شود و قانونی شفاف وجود داشته باشد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: آنچه از دولت و مجلس انتظار می رود این است که در این زمینه، سیاستگذاری شفاف وجود داشته باشد.
عارف با اشاره به نقشه مهندسی فرهنگی کشور، تصریح کرد: من فکر می کنم شاید بتوانیم این امر را جزو وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار دهیم؛ لذا این شورا باید سریعتر سیاست ها و راهبردهای این بخش را مشخص و ابلاغ کند و مجلس هم کمک کند تا در جایی که نیاز به قانونگذاری است، این امر صورت گیرد تا کمتر شاهد برخورد سلیقه ای باشیم.

**نتیجه برخورد سلیقه‌ای، روآوردن جوانان به شبکه‌های خارجی است
وی تاکید کرد: نتیجه برخورد سلیقه ای، دور شدن جوانان از فرهنگ بومی و اسلامی و رو آوردن به شبکه های خارجی و ایجاد هرج و مرج در کشور است.
نماینده مردم تهران در مجلس با تاکید بر اینکه باید مساله موسیقی و کنسرت ها در کشور حل شود، افزود: مردم، جوانان و هنرمندان کشور باید تکلیف خودشان را بدانند زیرا بدترین حالت بلاتکلیفی و برخورد سلیقه ای است که متاسفانه امروز در حوزه موسیقی با برخورد سلیقه ای مواجه هستیم.

**قوانین شفافی در عرصه موسیقی وجود ندارد
عارف با اشاره به اینکه در این حوزه خلاء قانونی نداریم، توضیح داد: مشکل در این عرصه، نداشتن قانون شفاف است تا همه تکلیف خودشان را بدانند و موظف به اجرای قانون باشند.

وی مقصر اصلی لغو کنسرت ها در چند وقت اخیر را برخوردهای سلیقه ای دانست و گفت: باید از برخوردهای سلیقه ای پرهیز کرد و اجازه داده شود نهادهای ذی ربط و مسئول، تصمیم نهایی را بگیرند.
**وزارت فرهنگ در زمینه لغو کنسرت باید به مجلس پاسخگو باشد
این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در رابطه با برگزاری کنسرت و لغو آن پاسخگو باشد، تاکید کرد: وزیر فرهنگ در مقابل مجلس مسئول است و باید در برابر هر اقدامی پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اظهاراتی مبنی بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قهوه قهریه برای برخورد با چنین اتفاقاتی در اختیار ندارد، گفت: اگر وزیر فرهنگ نمی تواند مساله را حل کند، باید مشکلات را بیان کند تا پیگیری و حل شود.
عارف گفت: مبنای تصمیم باید قانون باشد و همه باید به قانون وفادار و به اجرای آن موظف باشیم.
منبع: خانه ملت
کد مطلب : ۱۴۲۹۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما