۰
plusresetminus
15 مرداد ماه سال آینده

فارس میزبان مسابقات سراسری قرآن و معارف اسلامی کشور می‌شود

تاریخ انتشارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۲۰:۰۶
معاون فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: پس از گذشت 35 سال استان فارس 15 مردادماه سال آینده برای نخستین بار میزبان سی وششمین دوره مسابقات قرآن و معارف اسلامی سراسر کشور می شود.
محمد نظری ظهر امروز در جمع خبرنگاران این استان اظهار داشت: در این دوره از مسابقات 4 هزار دختر و پسر دانش آموز از 32 استان کشور در دو دوره چهارروزه با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی خاطرنشان کرد: رشته هایی که شرکت کنندگان در آن ها به رقابت می پردازند شامل قرائت قرآن مجید، تفسیر، حفظ موضوعی و تربیتی، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، اذان، احکام، انشا نماز و مداحی است.

معاون فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ معارف قرآنی سه عنوان کتاب طیبه و انشا نماز در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در شمار 25 هزار جلد چاپ و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

نظری اضافه کرد: در سال جاری نیز 230 هزار جلد کتاب در زمینه های قرآنی، تفسیر، احکام نور هدایت چاپ و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.

وی در مورد اجرای طرح پرسش مهر که از سوی رئیس جمهور مطرح شده است، گفت: برای اجرای این طرح در بخش دانش آموزی 300 هزار نفر شرکت کردند که از این تعداد افزون بر 60 هزار مقاله به دبیرخانه ارسال و در حوزه اولیا نیز 500 هزار و فرهنگیان 8 هزار نفر از استان فارس شرکت کرده اند.

معاون فرهنگی و تربیتی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: مسابقه پرسش مهر در رشته های هنرهای تجسمی، آوایی، فیلم کوتاه، مقاله پژوهشی و وبلاگ بوده است.

نظری ادامه داد: در سال گذشته از 158 نفر که به مرحله کشوری راه یافتند 108 نفر از استان فارس مقام نخست در رشته های هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه، سرود، نقاشی عکاسی به صورت اختصاصی و در هنرهای آوایی نیز مقام دوم را به خود اختصاص دادند.

وی متذکر شد: همایش سبک زندگی اسلامی ایرانی به زبان انگلیسی نیز در 18 اسفندماه سال جاری در شیراز برگزار می شود که در این همایش پس از فراخوان یک هزار مقاله به دبیرخانه ارسال شده است.


کد مطلب : ۵۱۰۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما