۰
plusresetminus
در نشست هم‌اندیشی دانشگاه علوم پزشکی شیراز عنوان شد:

حوزه سلامت را قربانی سیاسی کاری نکنید

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۰
در نشست هم‌اندیشی و خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با خبرنگاران و اصحاب رسانه که بعدازظهر دیروز صورت گرفت بر ضرورت قربانی منافع جناحی نشدن مباحثی که با سلامتی مردم، دارو و درمان و ... گره خورده است، تأکید شد.
حوزه سلامت را قربانی سیاسی کاری نکنید
به گزارش "حافظ نیوز" در نشست هم‌اندیشی و خبری رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با خبرنگاران و اصحاب رسانه که بعدازظهر دیروز صورت گرفت بر ضرورت قربانی منافع جناحی نشدن مباحثی که با سلامتی مردم، دارو و درمان و ... گره خورده است، تأکید شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست صمیمی که با هدف پاسخگویی به برخی سخنان که با اغراض سیاسی و منافع حزبی با طرح مباحثی در حوزه سلامت، افکار عمومی را دچار تشویش و ابهام می‌کنند برگزار شد، اظهار داشت: اینکه در رسانه‌ای ادعاهایی بی‌اساس و بدون ارائه اسناد و استدلال و با کلی‌گویی مطرح می‌شود، جز صدمه به نظام سلامت کشور حاصلی را دربر ندارد.
محمدهادی ایمانیه با اعلام آمادگی کامل برای برپایی مناظره با منتقدان و مدعیان حوزه سلامت، اضافه کرد: اینکه‌ مطرح شود در این دانشگاه مافیای دارو راه‌اندازی شده و داروهای کمیاب به داروخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز اختصاص یافته، بی‌تردید یا از سر ناآگاهی است و یا دلیلی جز دنبال کردن منافع جناحی و بازی با حوزه سلامت مردم ندارد و یا نوعی لاپوشانی مسائل به‌ وجود آمده توسط این‌گونه افراد است.
وی عنوان کرد: شرکت‌های مشخصی مجوز وارد کردن دارو به کشور را دارند و شرکت‌های تعیین‌شده‌ای نیز موظف به توزیع این‌گونه داروها هستند و تصمیم‌گیری در این مورد با این دانشگاه نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ادعای نارضایتی 90 درصدی مردم از طرح پزشک خانواده را بی‌اساس و بدون پشتوانه علمی و تحقیقاتی برشمرد و متذکر شد: اینکه شخصی مدعی شده نخبگان این دانشگاه از کشور رانده شده‌اند، حداقل نام یکی را بنا بر استناد بیاورد و بگوید به کجا فرار کرده و مستندات در این مورد را ارائه دهد.
ایمانیه، ادعای معرفی دانشجویان به دلایل سیاسی به کمیته انضباطی را کذب دانست و بیان کرد: چنانچه دانشجویی به کمیته انضباطی معرفی شده باشد به‌ خاطر درگیری‌ تشکل‌ها و آسیب‌رساندن مالی به دانشگاه بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پاسخ به سؤال خبرنگاری که پرسید می‌گویند شما مورد حمایت مراجع قم هستید، چنین پاسخ داد: اگر چنین باشد به آن افتخار می‌کنم و آن را یک ارزش والا می‌دانم؛ چنانچه مدتی پیش برخی گفته بودند که این دانشگاه حسینیه شده است که این نیز یک ارزش بزرگ محسوب می‌شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس باید پس از چهار سال دوره نمایندگی به مردم حوزه انتخابیه خود کارنامه ارائه دهند، اظهار داشت: نماینده باید در زمینه افزایش تصادفات در کشور و مشکلات بسیار در حوزه دندان‌پزشکی به مردم پاسخگو باشد.

انتهای خبر/
 
کد مطلب : ۱۵۶۴۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما