۰
plusresetminus
در حاشیه تشکیل پرونده تخلفات انتخاباتی برای بیش از 60 مسئول دولتی در فارس؛

چرا باید تخلفات انتخاباتی مسئولان دولت تدبیر و امید را همچنان پیگیری کرد؟

تاریخ انتشارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۲
برخورد قاطع امروز، می تواند مانع از تکرار تخلفات در آینده شود...
چرا باید تخلفات انتخاباتی مسئولان دولت تدبیر و امید را همچنان پیگیری کرد؟
به گزارش "حافظ نیوز"،انتخابات 29 اردیبهشت سرانجام در اکثر قریب به اتفاق شهرهای کشور به ایستگاه آخر خود رسید و با آخرین مُهر تایید هیات نظارت و شورای نگهبان، علاوه بر پرونده انتخابات ریاست جمهوری، پرونده انتخابات شوراها نیز بسته شد اما نکته بسیار مهمی که نباید از آن غفلت ورزید، لزوم پیگیری تخلفات انتخاباتی مسئولان دولت تدبیر و امید است.
آن‌چنان که علی القاصی مهر رئیس کل دادگستری استان فارس بیان می دارد، برای قریب 60 مسئول در استان فارس پرونده تخلفات انتخاباتی شکل گرفته است.
بر این اساس، 23 پرونده مربوط به مدیران دولتی، 31 پرونده تخلف مربوط به مسؤولان استانی و 7 پرونده مربوط به فرمانداران شهرستان های فارس است همچنین گزارشی بر علیه استاندار فارس هم به دستگاه قضایی ارائه شده که برای بررسی به تهران ارسال شده است. ( منبع: http://hafeznews.ir/fa/doc/news/17002 )

بررسی تخلفات انتخاباتی گرچه منجر به تغییر در نتیجه انتخابات نخواهد شد اما از این جهت حائز اهمیت است که اولا باید با متخلف از قانون، تحت هر شرایطی مطابق موازین قضائی برخورد کرد و به این دلیل که دیگر تغییری در نتیجه انتخابات حاصل نمی شود نباید از اجرای قانون کوتاه آمد. علاوه بر این، مسئله مهم تری که نباید از آن غفلت کرد، انتخابات هایی است که دولت تدبیر و امید طی 4 سال آینده مجری برگزاری آن ها خواهد بود. در واقع، برخورد قاطع امروز، می تواند مانع از تکرار تخلفات در آینده شود. کمتر از 2 سال دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی برگزار می شود و مجری انتخابات ریاست جمهوری 1400 و شوراهای ششم نیز همین دولت خواهد بود. بنابراین، اغماض و سهل انگاری در پیگیری تخلفات وسیع انتخاباتی صورت گرفته، در واقع نوعی خیانت به نسل های آینده نیز محسوب می شود چرا که سرنوشت آنها و رای‌شان، بسته به پیگیری مصرانه و قاطعانه تخلفات انتخاباتی امروز است.
نویسنده: سجاد زارع
کد مطلب : ۱۷۰۰۸
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما