۰
plusresetminus
انتخابات خانه مطبوعات فارس؛

باز هم خانه مطبوعات فارس و باز هم همان داستان همیشگی!

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۹
طی روزهای گذشته، انتخابات خانه مطبوعات فارس با حضور اصحاب رسانه برگزار شد و خبرنگاران و روزنامه نگاران استان هیئت مدیره خانه را انتخاب کردند.
باز هم خانه مطبوعات فارس و باز هم همان داستان همیشگی!
به گزارش "حافظ نیوز"،طی روزهای گذشته، انتخابات خانه مطبوعات فارس با حضور اصحاب رسانه برگزار شد و خبرنگاران و روزنامه نگاران استان هیئت مدیره خانه را انتخاب کردند.
پیش از این، از رسالت مغفول خانه مطبوعات گفته بودیم و اصحاب رسانه را در برابر این پرسش قرار داده بودیم که چه اتفاقی می‌افتد اگر خانه مطبوعات فارس، منحصراً در اختیار یک رسانه قرار گیرد؟ چه اتفاقی می‌افتد اگر یک مافیای رسانه‌ای که همه نیز آن را می‌شناسند، تصمیم بگیرد انتخابات خانه را به سمتی ببرد که تنها مهره‌های همان رسانه از دل انتخابات بیرون بیایند؟
چه اتفاقی می‌افتد اگر یک جریان رسانه‌ای با در دست گرفتن هیئت‌مدیره خانه مطبوعات، امتیازات بسیاری را در پایتخت به نام خود و به کام خود مصادره کند و رقم‌های بسیار وحشتناک و غیرقابل تصوری یارانه دریافت کند؟ چه اتفاقی می‌افتد اگر در سطوح بالای مدیریتی وزارت ارشاد، از این جریان رسانه‌ای حمایت تام و مطلق صورت بگیرد؟
نتیجه واضح و مبرهن است. رسانه‌ای که از چنین رانت‌هایی برخوردار شود روزبه‌روز فربه‌تر می‌شود و در سایه آن، نشریات محلی و مستقل روزبه‌روز ضعیف‌تر و بی‌پشتوانه‌تر خواهند شد.
علاوه بر این، خانه مطبوعات با پرسشها و ابهامات دیگری نیز روبروست ازجمله اینکه طی سالهای گذشته، این تشکل صنفی کدام مسئول را توانسته است پای میز مطالبه گری و پرسش‌های صریح اصحاب رسانه و افکار عمومی بکشاند؟ برای بیمه خبرنگاران و دیگر معضلات صنفی آن‌ها چه کرده و چه میزان برای تحقق مفهوم عدالت رسانه‌ای تلاش کرده است؟
با انتخاب اعضای هیئت مدیره جدید خانه مطبوعات فارس، انتظار می رود هیئت مدیره جدید خانه طرحی نو دراندازند و برای تحقق رسالت فراموش شده این تشکل صنفی برنامه ریزی و تلاش کنند.
حال، اما برخی شنیده ها حاکی از آن است که ”رسانه خاص" استان فارس، مجددا همچون گذشته در تلاش است تا ریاست خانه و مناصب مهم تصمیم گیری این تشکل صنفی را با حمایت برخی نهادها از آن خود کند که در این صورت، مجددا باید فاتحه ای بر رویای تقویت مطبوعات محلی و حمایت صنفی از اصحاب رسانه خواند!
امیدواریم شنیده های خبری خبرنگار ما درست نباشد و خانه مطبوعات فارس، در دور جدید فعالیت خود تنها به اصحاب رسانه و مردمی که از رسانه های استان توقع شفاف سازی و مطالبه گری  دارند بپردازد.
کد مطلب : ۱۷۱۹۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما