۰
plusresetminus
معاون فرهنگی شهرداری صدرا در گفتگو با «حافظ نیوز»:

زیرساخت های لازم برای یک زندگی قابل قبول در شهر صدرا فراهم نیست/ صدرا دچار بهم ریختگی فرهنگی است و شهری که قرار بود به صورت ویلایی ساخته شود، اینک به صورت مجتمع های آپارتمانی درآمده است

تاریخ انتشاردوشنبه ۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۴۰
زارع معاون فرهنگی شهرداری صدرا گفت: بنا بر این بود که شهر صدرا شهری کاملاً ویلایی باشد اما متأسفانه پس از ساخت‌وسازهای فراوان این شهر به یک شهر آپارتمانی تبدیل شد و مجتمع‌های آپارتمانی ساکنان صدرا را در خود جای دادند.
معاون فرهنگی شهرداری صدرا
معاون فرهنگی شهرداری صدرا
به گزارش "حافظ نیوز" معاونت فرهنگی شهرداری شهر صدرا با حضور در غرفه پایگاه خبری حافظ در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فارس با اشاره به وضعیت فرهنگی شهر صدرا به خبرنگار ما گفت: شهر صدرا شهری آپارتمانی است که در برخی از آن‌ها تا ده هزار نفر سکونت دارند و این در حالی است که این افراد از اقشار، اصناف و قومیت‌های متفاوت و بافرهنگ‌های بسیار متفاوت و حتی متضاد هستند که این ناهمگونی جمعیتی، شهر صدرا را دچار به هم ریختگی فرهنگی کرده است اما با توجه به تمام این مسائل راه‌حل‌ها و تدابیری برای بهبود این وضعیت در نظر گرفته‌شده است.
زارع در ادامه افزود: بنا بر این بود که شهر صدرا شهری کاملاً ویلایی باشد اما متأسفانه پس از ساخت‌وسازهای فراوان این شهر به یک شهر آپارتمانی تبدیل شد و مجتمع‌های آپارتمانی ساکنان صدرا را در خود جای دادند.
وی در ادامه گفت: یکی از اقدامات فرهنگی که در این شهر انجام شده راه‌اندازی فرهنگ‌سراهای متعدد بوده است که در این فرهنگ‌سراها برای کودکان کلاس آیین شهروندی را در نظر گرفتیم و برای مادران کلاس‌های هنری و مورد لزوم را که به‌هرحال اطلاعاتی که کودکان و مادران در این کلاس‌ها کسب می‌کنند در خانواده مورد تبادل قرار می‌گیرد.
زارع با اشاره به اینکه محله‌ها در شهر صدرا شماره‌گذاری شده‌اند گفت: محله‌ها را در شهر صدرا شماره‌گذاری و تقسیم‌بندی کردیم که در آینده با سر زدن به هر محله، اقدامات فرهنگی آن منطقه را انجام خواهیم داد.
معاونت فرهنگی شهرداری شهر صدرا گفت: با معاونت پیشگیری دادگستری و نیروی انتظامی، ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تدابیری اندیشیده‌ایم تا کارهای فرهنگی به‌صورت تلفیقی انجام شود.
وی با اشاره به اینکه شهر صدرا شهری است بافرهنگ‌ها و ارزش‌ها و دیدگاه‌های مختلف گفت: این تفاوت فرهنگی در حالی است که این شهر قطب علمی و دانشجویی است، بیمارستان‌هایی مانند پیوند اعضا و سوانح سوختگی که به‌عنوان یک برند برتر در ایران نظیر ندارند و در دنیا هم قابل‌قبول هستند و جایگاه خوبی دارند از مزایای شهر صدرا هستند اما متأسفانه زیرساخت‌ها درست ساخته نشده‌اند و بدون اینکه زیرساخت آماده باشد تحویل‌شده و از سوی دیگر متأسفانه بودجه فرنگی بسته نشده و مجبور به انجام کار به‌صورت تلفیقی با برخی از نهادها و افراد سرمایه گذار شدیم.
گزارشگر: سیده سعیده موسوی& محمد صادقی
کد مطلب : ۱۸۲۹۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما