۱
plusresetminus
امام جمعه شیراز در جمع مدیران و مسئولان فارسی مقیم تهران:

حزبی که نتواند مشکلات را حل کند حزب نیست/ ادعاها را کنار بگذاریم

تاریخ انتشارجمعه ۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۵
امام جمعه شیراز گفت: عقیده بنده این است حزبی که نتواند راه حل مشکلات را ارائه کند حزب نیست. اینکه برخی، چند روز دور هم جمع شوند و لیست انتخاباتی بدهند و هزینه و تبلیغات کنند و چند نفر را بدون برنامه و داشتن راه حل مشکلات به مجلس بفرستند کار درستی نیست.
حزبی که نتواند مشکلات را حل کند حزب نیست/ ادعاها را کنار بگذاریم
به گزارش حافظ نیوز، امام جمعه شیراز در جمع مدیران و مسئولان فارسی مقیم تهران، گفت: به حمدالله آسیب شناسی و تبیین آسیب‌ها در کشور ما فراوان انجام می‌شود، اما در اینکه راه حل چیست و چگونه راه حل را عملیاتی کنیم مشکل داریم و گیر هستیم.
  آیت‌الله لطف‌الله دژکام با تصریح اینکه این موضوع برای استان فارس نیز صدق می کند، گفت: بنده در جلساتی که با سران هر دو جناح سیاسی کشور (اصلاح طلبان و اصول گرایان) در شیراز داشتم همین را گفتم، چون همه، آسیب های شهر، استان و کشور را بیان کردند اما راه حل نداشتند .
وی ادامه داد: عقیده بنده این است حزبی که نتواند راه حل مشکلات را ارائه کند حزب نیست. اینکه برخی، چند روز دور هم جمع شوند و لیست انتخاباتی بدهند و هزینه و تبلیغات کنند و چند نفر را بدون برنامه و داشتن راه حل مشکلات به مجلس بفرستند کار درستی نیست .

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: ما باید از پرسش اول که می گوییم مشکل چیست رد شویم و ببینیم مشکل را چگونه حل کنیم؟اگر به جواب این پرسش برسیم به یاری خدا برکات خوبی به همراه خواهد داشت .
وی با یادآوری اینکه امروز مسئولیت مهمی را برعهده دارد و همه بزرگی و اهمیت مسئولیت را می‌دانند، خاطرنشان کرد: همه از حیثیت و حساسیت بالای آن به خاطر نسبت داشتن این کار به رهبر معظم انقلاب و ولایت امر آگاه هستید .
امام جمعه شیراز گفت: اگر کاری انجام یا تصمیمی برای توسعه استان گرفته می‌شود، کار و منفعتی برای شخص بنده نیست بلکه برای شهر، استان و نظام سودمند است.
آیت الله دژکام تصریح کرد: مسلما باید همفکری و همکاری و هم افزایی میان همه مسئولان شکل بگیرد تا بتوانیم قدم های بزرگی برای توسعه و پیشرفت استان فارس برداریم و به اهداف مورد نظر خود برسیم .
نماینده ولی فقیه در استان فارس نکته مهم را کنارگذاشتن منیت‌ها و ادعاها دانست و خاطرنشان کرد: تا وقتی ادعا و منیت هست نمی توانیم دور هم جمع شده و همفکری کنیم؛ ادعا را باید حذف کنیم وگرنه راه دیگری برای جمع شدن و هم افزایی میان مسئولانی که با یکدیگر اختلاف سلیقه و دیدگاه دارند نیست و هر چه در این مسیر جلوتر رویم شرایط بدتر خواهد شد و نتیجه این خواهد بود که استان فارس از مسیر پیشرفت عقب خواهد ماند.
آیت الله دژکام یادآور شد: با کلیدواژه وحدت باید شروع کنیم و همه صمیمانه دور هم جمع شویم و مسئله و راه حل مسائل استان را شناسایی کنیم.
امام جمعه شیراز تاکید کرد: اگر می خواهیم برای استان کاری انجام دهیم شما مدیران ارشد کشوری که در تهران ساکن هستید اما دلتان برای پیشرفت استان فارس می تپد باید مسائل استان را رصد کنید تا مسلط تر و با اشراف بیشتر در جلسات شرکت کنید و ان شاءالله در جلسات بعد، به دنبال ارایه راهکار برای حل مشکلات استان باشیم.
آیت الله دژکام همچنین با اشاره به روایتی از حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: از بانوی ما حضرت صدیقه طاهره (س) نقل شده است که هر کس عمل و عبادت خالص خود را به درگاه خدا بفرستد؛ خدای متعال بهترین مصلحت ها را برای او نازل خواهد کرد.

منبع: شیرازه
کد مطلب : ۱۹۴۷۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما