۰
plusresetminus

راه‌اندازی دبیرخانه انجمن فعالیتهای ترویج کتاب و کتابخوانی فارس

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۳۷
صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر انجمن فعالیتهای ترویج کتاب و کتابخوانی فارس با حضور در ساختمان شماره 2 این اداره کل به همراه غلامرضا یوسفی‌نژاد، معاون توسعه مدیریت و منابع این اداره، جمشید رضایی را به عنوان مسئول دبیرخانه انجمن فعالیتهای ترویج کتاب و کتابخوانی فارس معرفی و دبیرخانه این انجمن را راه‌اندازی کرد.
صابر سهرابی
جمشید رضایی
صابر سهرابی جمشید رضایی
به گزارش حافظ‌خبر؛ صابر سهرابی گفت: دبیرخانه انجمن فعالیتهای ترویج کتاب و کتابخوانی فارس برای هماهنگی و همسویی در راستای فرهنگ‌سازی کتاب و کتاب‌خوانی و بسترسازی بالندگی فارس در این زمینه راه‌اندازی شده است.

دبیر انجمن فعالیتهای ترویج کتاب و کتابخوانی فارس ادامه داد: این دبیرخانه هماهنگی‌ها را برای جشنواره‌های پایتختی کتاب، روستاهای دوستدار کتاب و جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی را افزون بر ساماندهی و بسترسازی کتابخانه‌های فارس بر دوش خواهد داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: در این دبیرخانه طرح‌ها و ایده‌های مردمی، نهادی و سازمانی هم‌راستا با فرهنگ‌سازی کتاب و کتاب‌خوانی از سوی هر فرد، نهاد و سازمانی دریافت و پس از کارشناسی به شورای انجمن که به ریاست استاندار فارس برگزار می‌شود، برای تصویب فرستاده خواهد شد.
دبیر انجمن فعالیتهای ترویج کتاب و کتابخوانی فارس با اشاره به این که در سال گذشته شیراز، عنوان پایتختی کتاب ایران را بدست آورد، بیان داشت: فرهنگ والا و بالنده مردم فارس، برآمده از خوانشی است که نوشتن را پدیدار می‌کند؛ فرهنگی که زایشگاه، زیستگاه و پرورشگاه نویسندگان و ادیبان بزرگ بسیار ایران‌زمین بوده است؛ پس بر ماست تا با پاسداری از این فرهنگ، آن را برای همیشه ماندگار کنیم.
گفتنی است جمشید رضایی پیش از این معاون فرهنگی و هنری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز و سرگروه فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس را عهده دار بوده است.
 
کد مطلب : ۲۲۹۳۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما