۰
plusresetminus

سیره حضرت زهرا(س) می تواند الگویی فاخر برای همه دختران و زنان جامعه باشد

تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۲
دبیر ستاد مردمی بزرگداشت شهادت و ولادت حضرت زهرای شیراز گفت:جوانان می توانند با تاسی ازآموزه های تربیتی زندگی حضرت زهرا(س)، در مسیر زندگی سعادتمندانه یاری شوند و گامی نزدیکتر به سبک زندگی فاطمی بگذارند.
جشن مردمی ولادت حضرت زهرا در شيراز
جشن مردمی ولادت حضرت زهرا در شيراز
به گزارش حافظ خبر؛ دبیر ستاد مردمی بزرگداشت شهادت و ولادت حضرت زهرای شیراز طی سخنانی ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و روز گرامیداشت مقام زن، حضور بانوان در عرصه های کار و تلاش را با اتکا بر خصایصی همچون سختکوشی، عفاف و از خودگذشتگی موجب ارتقاء جایگاه معنوی و فرهنگی آنان دانست.
روح الله رشیدی تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) الگوی تمام انسان ها به ویژه بانوان است و باید تربیت فاطمی را در خانواده ها و بدنه اجتماع نهادینه کنیم.
وی  ضمن تبریک دهه فجر و میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدا گفت: امامی که جز در راه خدا گامی برنداشت و امامی که جز برای خدا کلامی نگفت بی شک این امام و شهدا نقطه آغازین تحول بزرگ و عظیم در آن مقطع تاریخی بودند. امام توانست باعث احیای مجدد اسلام شود. امام و شهدا توانستند عزت را برای مسلمین به دست بیاورند. امام خمینی (ره) بر مردم باوری بود و اعتقاد به محرومین و مستضعفین داشت، امام (ره) تلاش شان بر این بود که باری از دوش زحمتکشان، مزدبگیران و کارگران بردارد.
رشیدی اضافه کرد:  اضافه کرد: امام (ره) توجه به قشر محروم جامعه داشت، برای عدالت نهیب می‌زد و تلاش می‌کرد، امروز ما هرجا که دچار ضعف و اشکال هستیم اگر کمی دقت کنیم ریشه در فاصله گرفتن از افکار و مکتب امام (ره) دارد.
وی  خاطرنشان کرد: شناخت بیشتر مردم از این ۲ الگوی ماندگار موجب تقویت دین و انقلاب در جامعه می شود.
دبیر ستاد مردمی بزرگداشت شهادت و ولادت حضرت زهرای شیراز عنوان کرد: جوانان می توانند با تاسی ازآموزه های تربیتی زندگی حضرت زهرا(س)، در مسیر زندگی سعادتمندانه یاری شوند و گامی نزدیکتر به سبک زندگی فاطمی بگذارند.
وی با بیان اینکه امروز برگشت به راه و مکتب امام (ره) راه موفقیت یکایک ماست افزود: امروز انقلابی و دلباخته مردم کسی است که در مسیر حل مشکلات مردم گام بردارد.
معاون اجتماعی سپاه فجر نیز در این مراسم گفت: برگزاری برنامه جشن و سرور از سفارشات اهل بیت(ع) است که گفته اند شیعیان ما در شادی ما شادند و در غم ما اندوهناک ند.
محمد جعفر دوستدار با اشاره به ضرورت افزایش میزان مطالعه در جامعه افزود: برخی افراد باهوش ند و از فرصت شهادت و ولادت ائمه استفاده می کنند و  با خود قرار دارند که در مناسبت ها مطالعه های متناسب با ان ایام را داشته باشند تا در ایام مرتبط با اهل بیت با سیره آن آشنا بیشتر بشوند.
وی اضافه کرد: در این ایام خوب است که سیره حضرت زهرا در همسرداری، نقش فرزندی مقابل پدر،   تربیت فرزند و همچنین مشارکت در مسائل اجتماعی مورد مطالعه قرار بگیرد. سیره حضرت زهرا(س) می تواند الگویی فاخر برای همه دختران و زنان جامعه باشد.
دوستدار در ادامه با اشاره به روایتی از حضرت فاطمه علیهاالسلام که می فرمایند: حُبِّبَ إلَیَّ من دُنیاکُم ثَلاثٌ: تِلاوَةُ کِتابِ اللّه ِ و النَّظَرُ فی وَجهِ رَسولِ اللّه ِ و الإنفاقُ فی سَبیلِ اللّه ِ: از دنیای شما محبّت سه چیز در دل من نهاده شد: تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر خدا و انفاق در راه خدا افزود:  در این روایت ۳ نکته مورد توجه بهترین بانوی عالم است که چه خوب است ما هم به آن ها در زندگی خود به آن استناد و عمل داشته باشیم. انفاق کنیم، در روایات هم آمده نگاه به چهره پدر و مادر و چهره علما می تواند جایگزین نگاه بر چهره پیامبر باشد و همچنین در خواندن کلام وحی برنامه ثابت داشته باشیم.
وی در پایان با اشاره به اعتیاد افراد جامعه به فضای مجازی و تلف شدن وقت مفید جوانان در این فضا گفت: خوب است که مقداری از  این زمانها را صرف تلاوت قران کریم کنیم.
در ادامه این برنامه از خانواده شهید کرامت اله قائدی شهید امربه معروف تجلیل شد. در این برنامه که به همت ستاد مردمی بزرگداشت شهادت و ولادت حضرت زهرای شیراز و بمنظور ایجاد شور، شوق و نشاط بین مردم در فضای سبز زیر پل کابلی ولی عصر(عج) برگزار می شد شرکت کنندگان قریب به ۹۰ دقیقه از برنامه های شاد و مفرح پیش بینی شده، شامل اجرای موسیقی، استندآپ کمدی، مسابقه و... لذت بردند.
گزارشگر :
کد مطلب : ۲۳۱۰۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما