۰
plusresetminus

امکانات برای پایتختی کتاب اوز فراهم شود

تاریخ انتشارسه شنبه ۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۲
نماینده شهرستان‌های لار، گراش، خنج، اوز در مجلس شورای اسلامی گفت: مقدمات پایتخت کتاب شدن در اوز فرآهم است و مسئولان و دستگاه‌ها باید امکانات لازم را به وجود بیاورند.
نشست حسین حسین زاده
نشست حسین حسین زاده
به گزارش حافظ خبر به نقل از خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، حسین حسین‌زاده در جلسه‌ای که در دانشگاه آزاد اسلامی با مسئولین و هیئت اجرایی پایتخت کتاب اوز داشت، بر لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای پایتخت کتاب شدن تاکید کرد و افزود: سابقه فعالیت‌های فرهنگی و کتابخوانی در اوز و دو نوبت کسب عنوان شهر اول خلاق کتابخوانی در کشور و پرونده خوب اوز در این مسیر نشان از تلاش و هم‌افزایی و هم‌دلی و پشتکار این شهر فرهنگی و مسئولان فرهنگی و مروجان کتابخوانی دارد و مسئولان استان و شهرستان باید تمامی امکانات لازم را به وجود بیاورند و در این رابطه از تمامی ظرفیت‌ها نیز بهره ببرند تا ان‌شاءالله امسال شهر اوز به‌عنوان هفتمین «پایتخت کتاب ایران» معرفی شود.
 به گفته نماینده شهرستان‌های لار، گراش، خنج و اوز در مجلس شورای اسلامی، مردم نیک‌اندیش و بزرگوار اوز همواره در امور آموزشی، فرهنگی و درمانی پیش‌قدم بوده‌اند و همه مسئولان باید تلاش کنند تا این شهر به عنوان یک شهر فرهنگی و با شهروندان فرهیخته به مردم ایران معرفی شود.
 وی با تقدیر از رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اوز و مسئولان و کتابداران این شهرستان گفت: اقدامات و تلاش‌هایی که شما انجام می‌دهید، هرچند ثمره زودبازدهی همچون کسب پایتختی کتاب ایران را به دنبال دارد؛ اما نتیجه بزرگ آن را سال‌های آینده و در تربیت نسلی فرهیخته و فرهنگی -که هرکدام از آن‌ها یک استاد ارفعی خواهند بود- مشاهده خواهید کرد. مردم عزیز اوز، آرام اما وزین در حال حرکت به سوی تعالی و پیشرفت هستند و بنده به عنوان نماینده شما در مجلس، افتخار می‌کنم که خادم مردم این شهر باشم.
 در این نشست -که در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد- فرماندار، شهردار، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت اجرایی پایتخت کتاب، رئیس و اعضای کمیسیون فرهنگی شورای شهر و جمعی از معتمدین و خیرین حضور داشتند و در پایان مستند فعالیت‌ها و برنامه‌های دو سال گذشته در سالن سینما نمایش داده شد و فروغ هاشمی در مورد اجرای برنامه‌ها و زیرساخت‌هایی که به واسطه فعالیت‌های دبیرخانه پایتخت کتاب اوز و شرکت در جشنواره پایتخت کتاب ایران در اوز ایجاد شده بود و همچنین فضای کتابخوانی در شهر و روستاها توضیحاتی ارائه داد.
 به گفته هاشمی، شهرستان اوز در سال ۹۸ بعد از شیراز توانست عنوان شهر خلاق کتابخوانی را در کشور کسب کند و امیدوار است با نگاه ویژه مسئولان کشوری پس از چند دوره حضور و داشتن برنامه‌های مستمر و خوب کتابخوانی در هفتمین دوره بتواند عنوان پایتختی کتاب را کسب کند.
کد مطلب : ۲۳۶۹۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما