۰
plusresetminus
وزیر راه و شهر سازی کشور

از احداث مسکن ملی تا تخصیص اعتبار برای توسعه راه های استان

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۳۰
وزیر راه و شهرسازی امروز پنجشنبه ۲۲مهر در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اعتبارات مناسبی برای توسعه راه‌های استان فارس در نظر گرفته شده است گفت :احداث ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در فارس به زودی آغاز می‌شود و همچنین  برنامه ریزی برای دو بانده کردن محور فارس به عسلویه و جم اجرایی می شود.
از احداث مسکن ملی تا تخصیص اعتبار برای توسعه راه های استان
به گزارش حافظ خبر، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: اعتبارات مناسبی برای توسعه راه‌های استان فارس در نظر گرفته شده است.
وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان فارس و در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر استانی رییس جمهور به این استان گفت: روز گذشته جلسه بسیار خوبی با شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان فارس برگزار شد.
اتفاقات بسیار خوبی در این سفر برای استان اتفاق خواهد افتاد و منابع مالی مناسبی برای توسعه بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها در نظر گرفته خواهد شد. از جمله آزادراه اصفهان-شیراز که اکنون ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و منابع مالی برای ادامه این پروژه مشخص می‌شود.
 
وی افزود: دو بانده کردن محور فارس به عسلویه و جم از دیگر اقداماتی است که برای آن برنامه‌ریزی شده است. این محور برای تردد مناطق جنوبی فارس بسیار مهم است و اعتبار خوبی برای آن پیش‌بینی شده است. ان شاء الله احداث این مسیر به زودی آغاز و ظرف ۳ سال آینده انجام خواهد شد.
 
قاسمی ادامه داد: در مجموع باید گفت که اعتبار خوبی در حوزه ساخت بزرگراه و آزادراه و رفع مناطق حادثه خیز استان فارس در نظر گرفته شده است. در مورد راه آهن شیراز-بوشهر نیز باید گفت که در سفر رییس جمهور به بوشهر و بازدید از قطعه ۱۰ این راه آهن که احداث آن شروع شده اما پیشرفت مناسبی نداشته است، تمهیداتی دیده شد که توسعه این خط پیشرفت داشته باشد و قرار است مدل تامین مالی آن از سوی وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد شود.
 
وزیر راه و شهرسازی سپس با اشاره به برنامه‌ها برای تولید مسکن در استان فارس گفت: قرار بر این است که در کل کشور ظرف چهار سال ۴ میلیون واحد مسکونی احداث شود و به این منظور باید در فاز نخست احداث ۲ میلیون واحد مسکونی شروع شود. برای ساخت مسکن در استان فارس مشکلی از لحاظ زمین نداریم. تسهیلات خوبی نیز در قانون جهش  تولید مسکن پیش‌بینی شده و خدمات دولت در این زمینه نیز رایگان است.
 
وی ادامه داد: بر این موضوع در جلسه روز گذشته تاکید شد که همه مردم فارس که نیاز به مسکن دارند و فرم ج آن‌ها سبز است،  می‌توانند برای دریافت مسکن ثبت نام کنند. با توجه به تجربه مسکن مهر و اقدام ملی بنا بر این است که متقاضی محور مسکن بسازیم. بنابراین هرجا که مردم ثبت نام کنند، زمین دولتی داریم، و خدمات تسهیلات نیز به متقاضیان ارائه می‌شود. در روستاها نیز بنیاد مسکن برای احداث واحدهای مسکونی تعهداتی دارد.
 
قاسمی افزود: سهم استان فارس از این دو میلیون واحد حدود ۱۰۰ هزار واحد است که به زودی احداث آن در روستاها، شهرستان ها و مرکز استان آغاز خواهد شد. قانون جهش تولید مسکن دهک‌هایی که واجد شرایط دریافت زمین هستند را مشخص کرده و زمین‌های ۹۹ ساله مجانی به این افراد اهدا خواهد شد. تسهیلات بسیار خوب و ارزان‌قیمت برای دهک‌های پایین دیده شده و بسیاری ازخدمات را دولت مجانی تقبل می‌کند. بنابراین باید گفت که این طرح یک فرصت استثنایی برای خانه‌دار شدن است.
 
این عضو کابینه سیزدهم در ادامه با اشاره به ضرورت نوسازی کامیون‌های فرسوده در کشور گفت: ناوگان باری کشور فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد. بخش قابل توجهی  از این نیاز می‌تواند توسط کارخانجات داخلی تامین شود. جلسات مشترکی با وزیر صمت در این حوزه داشتیم تا تمهیدات لازم اتخاذ شود.  قطعا اولویت نوسازی ناوگان با تولید داخل خواهد بود. 
 
وی افزود: روز گذشته توفیق داشتیم در خدمت ورزشکاران استان فارس و کسانی که توانستند با اخذ مدال طلا پرچم جمهوری اسلامی ایران را سرافراز کنند، بوده و از ایشان قدردانی کردیم. امیدوارم مشکل مسکن این عزیزان نیز به زودی حل شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۳۸۵۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما