۰
plusresetminus
نمایشگاه بین المللی عکس خرما:

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره نمایشگاه عکس خرما در شیراز

نخستین جشنواره، نمایشگاه بین المللی عکس خرما با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان داد.
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۶
آیین اختتامیه نخستین جشنواره، نمایشگاه بین المللی عکس خرما با حضور مسئولان استانی و هنرمندان در شیراز برگزار شد.
معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره نمایشگاه عکس خرما در شیراز
به گزارش حافظ خبر، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در آیین اختتامیه این جشنواره که در سالن نرگس شرکت بین المللی نمایشگاههای استان فارس برگزار شد، گفت: خرما یکی از محصولات مهم کشور ماست و نقش مهمی هم در زندگی مردم دارد و بسیاری از امور اقتصادی، درامد و اشتغال و حتی فزهنگ، سنت و آداب در استان های جنوبی ما وابسته به کاشت، داشت و برداشت خرما است.

در این آیین که مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان فارس، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس و جمعی از مسئولین و هنرمندان حضور داشتند، بیانیه هیئت داوران قرائت شد و آثار طاهره رخ بخش زمین از شیراز به عنوان اثر حائز مقام اول، شهریار دبیری از مشهد مقدس حائز مقام دوم و اثر مریم آل مومن دهکردی از شهرکرد مقام سوم را کسب کردند و همچنین 5 اثر از محمدآهنگر، اصغر بشارتی، عبدا... مرادی بلشتی، محمدرضا معصومی و احسان نیک فرجام شایسته تقدیر معرفی شدند.

 در این جشنواره و نمایشگاه بین المللی عکس خرما که به میزبانی استان فارس برگزار شد، از 1120 اثر از 151 عکاس رسیده به دبیرخانه  ۵۰ اثر برتر از ۳۶ عکاس به نمایش گذاشته شد.
مسعود زنده روح کرمانی، حسین کریم‌زاده، سعید عرب‌زاده از ایران و مهگان فرهنگ و پدرو سانتوز از اسپانیا داوری آثار ارسالی این جشنواره بین المللی را برعهده داشتند.
 نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: ارتباط عرصه هنر با کار تولید و بازرگانی می تواند در آینده روی بحث درآمدها تاثیرگذار باشد.

آیت الله لطف الله دژکام که به همراه مدیر عامل شرکت نمایشگاههای بین المللی استان فارس و جمعی از مسئولان از نمایشگاه خرما و قهوه و همچنین نمایشگاه آثار منتخب جشنواره، نمایشگاه بین المللی عکس خرما بازدید کردند، بیان کرد: این نمایشگاه که برای بازدید، علاقه مندان به هنر عکاسی و عموم در اینجا برپا شده است اما جاذبه ای که هنر می تواند برای مصرف یک کالا ایجاد کند به مرور در ضمن همین کارهای هنری از جمله عکاسی ایجاد می شود.
آیت الله دژکام افزود: اگر هنر در کار تولید و توزیع مشارکت نکند یک هنر تفننی و هنر برای هنر است حال اینکه هنر باید برای زندگی بهتر به کار گرفته شود و عکسهای زیبایی در این نمایشگاه به نمایش درآمده است که از دیدن آن ها لذت بردم و انتظار این است که اینگونه نمایشگاهها کاری که در جهان پیشرفته انجام شده است یعنی ارتباط بین حوزه های مختلف را ایجاد کند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: کالا در کشورهای جهان اول از بسته بندی تا نشان به شکلی زیبایی طراحی شده و جاذبه ایجاد می کند این کار هنرمندان و عکاسانی است که در این عرصه میدان داری می کنند.
وی با تاکید بر اینکه ارتباط عرصه هنر با کار تولید و بازرگانی می تواند در آینده روی بحث درآمدها تاثیرگذار باشد، اظهار کرد: ما باید در عکاسی گرافیک و غیره فضا را باز کنیم که هنر به کمک تولید و توزیع بیاید و بخش تولید و توزیع هم به کمک هنر بیاید تا هنرمندان هم بتوانند به کار هنری خود بپردازند و رسانه ها می توانند در جهت تبلیغ این موضوع رابط مناسبی باشند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۰۲۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما