۰
plusresetminus
رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز:

نزدیک شدن زنگ خطر کرونا در فارس

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۷
آخرین وضعیت رنگ بندی کرونا در کشور نشان می دهد که شهرهای دارای وضعیت قرمز در استان رو به افزایش است.
نزدیک شدن زنگ خطر کرونا در فارس
به گزارش حافظ خبر، مهرزاد لطفی با تاکید بر اینکه افزایش شهرهای دارای وضعیت قرمز، بر ضرورت افزایش هوشیاری مردم در برابر این بیماری می افزاید، گفت: در چنین شرایطی، مهم ترین رویکرد باید پایبندی جدی و مضاعف نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی باشد.
 
وی با این هشدار که اگر وضعیت به همین منوال پیش رود، وضعیت رنگ بندی شهرستان های دیگر نیز تغییر می کند، تاکید کرد: نیاز است مسوولان شهرستان ها با مجموعه سلامت در شهرستان ها همکاری بیشتری داشته و بر این وضعیت شکننده، نظارت بیشتری داشته باشند و از برپایی دورهمی ها و تجمعات جلوگیری کنند، چرا که علاوه بر دریافت واکسن نیاز است، شیوه نامه های بهداشتی نیز به طور جدی رعایت شود.
 
 لطفی با تاکید بر اینکه مشارکت تمامی افراد جامعه برای دریافت واکسن در سریع ترین زمان ممکن و تکمیل هر دو دز واکسن برای افزایش ایمنی در برابر این بیماری، ضروری است، اعلام کرد: دریافت یک دُز واکسن به تنهایی نمی تواند ایمنی مناسب داشته باشد و در وقت تعیین شده به مراکز واکسیناسیون مراجعه کرده و از تاخیر بپرهیزند.

با اشاره به تداوم خدمت رسانی پایگاه های تجمیعی واکسیناسیون در استان، از فعالان اجتماعی و فرهنگی، ائمه جمعه و جماعات و بزرگان خانواده ها خواست تا نسبت به تشویق افراد به تزریق واکسن اقدام کنند و از توجه به شایعه ها و صحبت‌های غیرعلمی بپرهیزند.
 
این مقام مسوول در دانشگاه در ادامه نشست امروز ضمن پایش آخرین وضعیت ابتلا در مناطق مختلف استان به ویژه شهرستان های با وضعیت قرمز، به بررسی روند نمونه گیری در آزمایشگاه های تشخیصی استان، میزان مراجعه به مراکز ۱۶ ساعته استان، وضعیت سلامت بیماران در بخش های عادی و ویژه مراکز درمانی و بیمارستان ها، میزان اشغال تخت های اختصاص یافته به بیماران کووید۱۹، بررسی علت های جان باختن مبتلایان طی شبانه روز گذشته و روند انجام واکسیناسیون در شهرستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز پرداخت.
 
ارایه گزارشی از آخرین آمار و روند انجام واکسیناسیون در استان طی روز گذشته، آخرین روند پیگیری مصوبه های پیشین ستاد، آمار مبتلایان و افراد بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های فارس، شیوه خدمت رسانی به مبتلایان و مراجعان در بیمارستان های شیراز و شهرستان های استان از سوی معاونان و مدیران ارشد دانشگاه، دیگر محورهای نشست امروز بود.
 
چهارصد و سی و هشتمین نشست ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صبح امروز چهارشنبه، دوازدهم مهر ۱۴۰۰، در دفتر ریاست دانشگاه و با حضور معاونان، مدیران و مسوولان ارشد دانشگاه برگزار شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۰۵۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما