۰
plusresetminus
نیروی انتظامی استان فارس:

کشف 40تن مواد مخدر و دستگیری 8047 متهم در فارس

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۵۵
فرمانده انتظامی استان فارس از شناسایی 51 باند و کشف 40تن مواد مخدر در فارس خبر داد .  
کشف 40تن مواد مخدر و دستگیری 8047 متهم در فارس
به گزارش حافظ خبر، سردار رهام بخش حبیبی امروز چهارشنبه 12آبان در نشست خبری که با حضور خبرنگاران برگزار شد گفت : نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش کشفیات داشته‌ایم.
 
وی با تشریح عملکرد اقدامات پلیس فارس طی ۷ماه گذشته و در ارتباط با انهدام باندها و دستگیری قاچاقچیان موادمخدر افزود :۶۰۶ دستگاه خودرو به همراه ۹۹ دستگاه موتورسیکلت توقیف و ۸۰۴۷ متهم شامل قاچاقچی، حمل کننده، توزیع کننده، خرده فروش و... نیز دستگیر شده است.
 
فرمانده انتظامی فارس گفت: تا پایان مهرماه امسال ۲۱۵۸ معتاد متجاهر در استان دستگیر و تحویل مراکز بازپروری و درمان شده‌اند و همچنین بیش از ۷۹ هزار عدد انواع قرص‌های غیرمجاز کشف و ضبط و شده است و در حوزه کالای قاچاق نیز ۳۶۲ میلیارد تومان کشفیات داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشته است.
 
وی گفت: نوع کالاهای قاچاق کشف شده را شامل؛ پوشاک، سیگار، لوازم خانگی، تلفن همراه، لاستیک، مواد خوراکی، کفش و کالاهای سلامت محور و در این رابطه یک هزار و ۴۴۴ دستگاه خودرو توقیف و یکهزار و ۸۴۸ متهم دستگیر شدند.
 
سردار حبیبی عنوان کرد: ۱۵۵ پرونده به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیون تومان در این باره تشکیل شده که نسبت به سال گذشته ۹۲ درصد افزایش داشته است و دستگیری یک نفر سارق حرفه‌ای دوچرخه با ۳۰ فقره سرقت، دستگیری ۲ سارق درون خودرو با ۲۵ فقره سرقت و ضبط مقادیری اموال مسروقه از قبیل ضبط خودرو، باند ضبط خودرو، باتری خودرو و سایر ملزومات خودرو به ارزش ۲ میلیارد ریال بوده.
 
فرمانده انتظامی فارس افزود: همچنین ۲ سارق خودرو (یک زن و یک مرد) با ۳۰ فقره سرقت دستگیر شدند که از آنها دو دستگاه خودرو هم کشف شد و همچنین در این مدت ۹ باند خرید و فروش سلاح ۱۹ نفره شناسایی و دستگیر و در این راستا ۳۴ قبضه سلاح جنگی و ۷۹ قبضه شکاری و در مجموع ۱۱۳ قبضه از متهمان کشف و ضبط شد. 
 
وی گفت: در هفت ماهه نخست امسال یکهزار و ۲۷۶ قبضه سلاح غیر مجاز ( ۱۰۴۰ شکاری و ۲۳۶ قبضه جنگی) از افراد کشف و در این رابطه یک هزار و ۷۳ نفر دارندگان سلاح غیرمجاز و ۱۹۷ اراذل و اوباش دستگیر شدندو در هفت ماهه نخست امسال ۲۱ هزار و ۸۲۳ پرونده به دوائر مشاور و مددکار ارجاع داده شده که از این تعداد حدود ۷۴ درصد به مصالحه ختم شده است.
 
حبیبی در مورد عملکرد پلیس فتا در این مدت بیان کرد: پرونده‌های تشکیل شده در این رابطه ۴۵۰۰ فقره بوده و در این راستا ۸۲۲ نفر دستگیر شدند همچنین ۸۹ درصد جرایم سایبری و پلیس فتا افزایش داشته است.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۰۵۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما