۰
plusresetminus
شهرداری شیراز :

مهم ترین راهکار اساسی حل ترافیک هوشمندسازی است

تاریخ انتشارشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۴۶
شهردار شیراز، ضمن تاکید بر لزوم توجه به اقدامات فرهنگی با هدف مدیریت ترافیک، هوشمندسازی را از راهکارهای اساسی برای حل این معضل در کلانشهرها دانست. سید احسان اصنافی در دیدار با جمعی از فرماندهان پلیس راهور بیان کرد: پلیس و شهرداری هرکدام در حیطه وظایف و اختیارات خود به دنبال تامین رفاه و آسایش مردم هستند.
مهم ترین راهکار اساسی حل ترافیک هوشمندسازی است
به گزارش حافظ خبر، اصنافی هوشمندسازی را از راهکارهای اساسی حل معضل ترافیک بیان و اضافه کرد: فناوری اطلاعات و هوشمندسازی در راحت کردن زندگی شهری در جوامع امروزی نقش اساسی دارد و پیشرفت آن در چند سال گذشته باعث شده در بسیاری از کشورها با این فناوری‌ها، راهکارهای نوینی برای کنترل و بهبود وضعیت ترافیک ارائه شود.
شهردار شیراز، فرهنگ سازی در موضوع ترافیک را ضروری دانست و گفت: بهترین راهکار برای رفع معضل ترافیک، فرهنگ‌سازی مناسب در زمینه ترافیک و استفاده از حمل و نقل عمومی است و بهتر است از گروه‌های سنی پایین و از سطوح دانش آموزی آغاز شود تا این فرهنگ از کودکی و نوجوانی در ضمیر نسل آینده حک شود.
اصنافی در ادامه به دوچرخه‌های هوشمند اشتراکی اشاره و افزود: فرهنگ استفاده از دوچرخه تا حدودی میان مردم مرکز شهر برای سفرهای کوتاه تجاری اداری جاافتاده است.
وی با بیان اینکه از دوچرخه به عنوان وسیله تفریحی در ابتدا استفاده می‌شد، گفت: هم اکنون دوچرخه‌های هوشمند را می‌توان به عنوان یک مدل حمل و نقلی در نظر گرفت که برای جاافتادن فرهنگ بیشتر آن باید با سیاستگذاری صحیح، در قسمت‌های مختلف شهر گسترش یابد.
به گفته شهردار شیراز، به منظور فرهنگسازی و ترغیب به استفاده از دوچرخه‌ها، به مناسبت بازگشایی مدارس بسته‌های تخفیفی و تشویقی را خواهیم داشت.
اصنافی اضافه کرد: اقداماتی که تاکنون انجام شده ورود از حاشیه شهر به مرکز را تسهیل کرده اما برنامه‌ای ویژه برای خروج از مرکز شهر انجام نشده است.
شهردار شیراز همچنین گفت: کارگروهی برای مدیریت سفر و ترافیک پساکرونا باید تشکیل شود تا بتوان افزایش تقاضای سفر در پساکرونا را مدیریت کرد.
اصنافی یکی از مسائل مهم شیراز را تسهیل دسترسی به حرمین شریف دانست و تاکید کرد که راه اندازی خط دوم قطاری شهری و اتصال آن به خط یک، ضمن تسهیل بخشی از مشکلات ترافیکی، دسترسی به حرم‌های شریف را هم تسهیل می‌کند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۰۷۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما