۰
plusresetminus
سیده مریم حسینی؛ عضو شورای شهر شیراز:

عدالت در احقاق حقوق شهروندی مهمترین وظیفه شورای شهر شیراز

تاریخ انتشاريکشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۱۶
عضو شورای اسلامی شهر شیراز امروز در جلسه صحن علنی شورای شهر شیراز با بیان اینکه عزم این دوره از شورا ایجاد تحول در اداره شهر است، گفت :اصلاح ساختاری و بازنگری روابط شورا با سایر دستگاه‌ها برای ارتقاء کارآیی در حل مسائل امروز و فردای جامعه تمدن‌ساز را برای رسیدن به این هدف لازم دانست.
سیده مریم حسینی
سیده مریم حسینی
به گزارش حافظ خبر، مریم حسینی با بیان اینکه انتظارات مردم  فراتر از تعدد کمیسیون‌ها و عناوین وظایف اعضاست افزود: لمس محرومیت زدایی در سومین حرم در عرصه فرهنگی ، عمران و گردشگری و حتی تابلوهای معابر از جمله مسائل است .
وی عنوان کرد: دسته بندی مهمترین حوزه‌های مسئولیتی شورای شهر با هدف پرداختن به اولویت بندی حل مسائل مردم محقق نمی‌شود مگر اینکه میزها و عناوین، فاصله‌ای بین ما و مردم نیندازد و مانع زدایی برای جامعیت و انسجام اقدامات در دوره جدید، نیازمند آزادی اعضاء در مدیریت جهادی از وابستگی‌هایی سهم خواهانه در امور مدیریت شهر و جانشین سازی ضوابط به جای روابط فسادزاست.
 حسینی عنوان کرد: این رویکرد از یک سو نمایانگر نگاهی خردمندانه و برآمده از متن اجتماع و از سویی، نشانگر نگاهی واقع بینانه و منطقی و به دور از سوگیریهایی است که استقلال را در تصمیم گیری و عزل و نصب‌ها می‌گیرد؛ نگاهی که با شناخت صحیح نیازهای واقعی جامعه، اولویت‌ها را احصاء و اقدام به رفع آن می‌کند.
 وی با طرح سئوالی از شهردار شیراز مبنی بر اینکه برای تثبیت نیروهای شهرداری یا جایگزینی آنان چه تصمیمی دارید؟ تصریح کرد: آیا برای تعهد خدمتی و خدمتگزاری به مردم دانستن زمان ماندن یا رفتن الزامی است؟ اگر بله همان به که لرزان از رفتن باشند و اگرنه با تعهد و احساس مسئولیت نسبت به سرنوشت شهروندان با حدت و شدت به اوضاع شهر و شهروندان رسیدگی کنند و با غیرت و تلاش ثابت کنند در شان شهر فرهنگ و ادب و هنر هستند.
 حسینی ادامه داد: توجه به مانع زدایی یعنی حذف موانعی که اجازه نداده‌اند تاکنون شعارهای ناب انقلاب اسلامی در شأن جمهوری اسلامی تبدیل به سبک زندگی جامعه دینی شوند و همه ما کلید واژه فرهنگ، اسلام و عدالت را در نوشتار رویکرد شورای ششم پررنگ می‌بینیم و لذا شوراییان هم لازم است در عملیات اجرایی این مهم را نشان دهند تا مدیریت و نظارت مردمی، امید و نشاط حاصل از عدالت اسلامی را به سومین حرم بازگرداند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۰۹۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما