۰
plusresetminus
مالک هتل چمران از کارگر خود عذرخواهی کرد 

دلجویی پدر از پسر

تحریم هتل چمران به ضرر کارگران است
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۲
در آیینی با حضور رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان فارس، جمعی از وکلا و حقوقدانان مالک هتل چمران بابت اتفاقات پیش آمده در پی حضور تیم استقلال در این هتل از کارگر خود و خانواده اش عذرخواهی کرد.
دلجویی پدر از پسر
به گزارش حافظ خبر، مالک هتل چمران در این مراسم گفت: رابطه من با همه کارگران یک رابطه خانوادگی و پدر و فرزندی است و کسی نمی تواند با هر نیتی این رابطه را تغییر دهد. 
سید محمدحسین شفاعتیان افزود: از تمامی کسانی که دغدغه مند شرایط و وضعیت جامعه کارگری هستند تقدیر می کنم و این نشان دهنده جایگاه والای کارگر است که برای من هم همیشه قابل تقدیر و احترام است. 
وی ادامه داد: هیچگاه بی ادبی و بی احترامی در حق کسی را نمی پذیرم و اما در روز مسابقه فوتبال بین استقلال و فجرسپاسی مسائلی پیش آمد که بیش از همه خود من را ناراحت کرد. 
شفاعتیان با بیان اینکه هیچ‌کس پیشبینی آن را نمی کرد که جمعیت استقبال کننده از استقلال اینقدر زیاد باشد، افزود: هشت سال تیم استقلال به شیراز نیامده بود و طرفداران پر شور این تیم را ندیده بودند در حالیکه پیش از این هر ساله یک یا دو بار این تیم را می دیدند از سویی دیگر از یک هفته قبل در سایت باشگاه استقلال اعلام کردند که هتل بزرگ چمران میزبان تیم استقلال خواهد بود. جمعیتی بالغ بر ۲۰۰۰ نفر در فرودگاه منتظر تیم استقلال بودند و به همین میزان هم جمعیتی در مقابل هتل جمع شده بودند. 
وی ادامه داد: پس از ورود تیم استقلال به فرودگاه اعلام  می شود با توجه به اینکه این تیم باید در رقابت های باشگااهای آسیا حضور داشته باشد و در صورت مثبت شدن حتی یک نفر از اعضای تیم در تست کرونا از اعزام تمامی بازیکنان تیم به این مسابقات خودداری می شود همه طرفداران به سمت هتل حرکت می کنند و به جمعیت مقابل هتل اضافه می شوند و همه هم خواستار عکس با بازیکنان یا امضای یادگاری بودند.
 شفاعتیان ادامه داد: باز هم در مقابل هتل بازیکنان از اتوبوس پیاده نمی‌شوند‌ و اعلام می شود اگر یک نفر از اعضای ۴۰ نفره کرونا گرفت ما باشگاه‌های آسیا نمی‌رویم اما باز هم هواداران پرشور این صحبت‌ها را متوجه نمی‌شوند و این جمعیت بیش از چهارهزار نفری رها شده جلو می‌آیند. پس از یک ساعت و نیم شرایط مهیا شد که بازیکنان از ماشین بیرون بیایند و بلافاصله وارد هتل شوند اما جمعیت غیر قابل کنترل بود و کنترل در این فضا از دستمان خارج بود و بدون کمک نیروی انتظامی هم نمی‌توانستیم کاری کنیم. 
مالک هتل چمران اضافه‌کرد: با توجه به شرایط مدیریت کردیم و اتفاقی بین‌من  آقای زارع که همیشه آن را به عنوان امین خودم میدانستم و‌ می دانم رخ داد. 
وی افزود: نیتی در کار نبوده که بخواهم  به ایشان بی‌احترامی کنم و به هیچ‌وجه چنین چیزی در مخیله من هم نمی گنجد نبود. 
شفاعتیان بیان کرد: تصمیم عدم دخالت کارکنان برای حفظ جان آنان بود زیرا جمعیت به حدی غیرقابل کنترل بود که حتی شیشه های هتل را شکستند.
مالک هتل چمران تاکید کرد: ارتباط من و آقای زارع یک ارتباط پدر و فرزندی است و همیشه حامی ایشان و همه خانواده چمران بوده و هستم و ایشان مثل پسر من است و دوستشان دارم و بابت اتفاق پیش آمده معذرت می خواهم و به رسم ادب و احترام به کارگر عزیزمان دست و صورت ایشان را می بوسم.

از مردم ایران سپاسگزارم 

حمیدرضا زارع کارگر هتل چمران نیز در این مراسم در سخنانی گفت: از همه مردم ایران و همه عزیزانی که نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند متشکرم. 

تحریم هتل چمران به ضرر کارگران است

رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان فارس گفت: تشکیلات کارگری با هیچ شخص و مقامی در رابطه با حقوق کارگری تعارف ندارد و از ابتدای وقوع این حادثه در جریان اتفاقات آن بودیم و افکار عمومی هم نسبت به این قضیه خیلی نگران و ناراحت بودند و جامعه بزرگ کارگری نیز در خواست داشتند که نسبت به این مسئله واکنش نشان داده شود و بر اساس رسالتی که داشتیم و بر اساس قانون وارد شدیم و خوشبختانه شرایط هم طوری رقم خورد همگان متوجه شدند که باید حقوق‌کارگر رعایت شود. 
مهرزاد مویدی با بیان اینکه در هر جایی که لازم است جامعه کارگری وارد عمل می‌شود تا شاهد این اتفاقات در کشور نباشیم، افزود: حمایت مردمی و جوامع کارگری بسیار در این ایام‌ خوب بود و‌ انتظار چنین‌واکنشی به این وسعت نداشتیم البته نیازی به انتشار این کلیپ در فضای مجازی نبود و کافی بود که این حادثه به تشکیلات کارگری اعلام‌ شود چرا‌که ما برای پیگیری این موضوع آماده هستیم و البته نقش این دوستان در حمایت از جامعه بزرگ کارگری ما را دلگرم می کرد. 
مویدی اظهار کرد: ما متوجه ورود افراد مختلف و غرض ورزی در این قضیه شدیم و این‌ موضوع ما را نگران کرد. 
رئیس کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان فارس گفت: از سویی در فضای مجازی متوجه شدیم برخی به دنبال راه اندازی کمپین‌هایی برای ضرر رساندن به هتل چمران هستند اما لازم است این اتفاق نیفتد چرا که تضعیف یک بنگاه و‌ دستگاه اقتصادی پیش از هر کسی ضررش متوجه کارگرانی است که در آنجا مشغول به کار هستند.
مویدی خاطر نشان کرد: چرخ هتل با کار می چرخد و راه اندازی کمپین به سود کسی نیست و اتفاقی که باید بیفتد این است که کسانی که از این کارگر حمایت کردند کاری کنند که از هتل حمایت شود تا از این طریق به کارگران هم کمک کنند.
وی تاکید کرد: رسانه ها این کار را تمام شده بدانند و این را هم بدانند ما در این موضوع کوتاه نیامدیم اما همینکه مالک هتل پذیرفتند که این رفتار نباید صورت می گرفت کفایت می کند.

#جلوی سو استفاده گران را گرفتیم

در این مراسم احسان حیدری یکی از وکلایی که مسئولیت پرونده را برعهده گرفته بود گفت:  متاسفانه علیرغم اینکه باید برای حضور تیم استقلال در هتل اقدامات انتظامی و  تدابیر ویژه اتخاذ می شده اما بر اساس آنچه که شاهد بودیم همکاری با هتل صورت نگرفته و متاسفانه اتفاقاتی افتاد که خوشایند مردم شیراز نبود.
وی افزود: ما به عنوان عضو جامعه حقوق بلافاصله پس از اطلاع از اتفاقی که برای یکی از کارگران افتاد تصمیم به اتخاذ موارد قانونی کردیم اما به خاطر رفتار عملی مالک هتل متوجه شدیم قصد و بحث جدی در آن اتفاق نداشته اند. 
حیدری بیان کرد: تصمیم عذرخواهی مالک محترم هتل از کارگر این هتل تصمیمی زیبا برای شهر و افکار عمومی است هر چند در شیراز این تصمیم ها و مهرورزی ها طبیعی است زیرا مردم شیراز با محبت، مهرورز و همیشه مهربان هستند.
 وی اظهار کرد: کارگر هتل و خانواده ایشان به هیچ‌عنوان به دنبال پیگیری قضایی ماجرا نبوده و نیستند و اگر اتفاقی در ایران می افتد این اتفاقات درون‌خانواده است و به کسی خارج از ایران ارتباط ندارد. 
وکیل کارگر هتل پرده از دخالت خارجی ها در این موضوع برداشت و‌ گفت: در این  چند روز تماسهای‌مکرری با جناب زارع از کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای اروپایی گرفته شده که این موضوع به سمت دیگری برود اما هوشیاری با طرح پشتیبانی قضایی و حمایت اصحاب رسانه این موضوع حل شده و جلوی سو استفاده از آن گرفته شد. 
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه جناب زارع ۸ سال است در هتل چمران مشغول به فعالیت هستند و اتفاق مزبور مسئله قابل حلی بود تصمیم گرفتیم به جای سیستم قضایی این مسئله با حضور ایشان و‌ خانواده شان حل و فصل شود.
وی در پایان گفت: از همه کسانی که در این راستا تلاش کردند از جمله کنشگران اجتماعی، همه همکاران ما در دستگاه قضایی و حقوقی رسانه‌های محترم و مجموعه‌های کارگری و هتلداران که کمک کردند این مسئله به سرانجام خیر برسد تشکر می کنیم و اعلام می‌کنیم که به هیچ عنوان ایشان قصد ندارند از مالک هتل شکایت کنند و از سایر کسانی که در سیستم قضایی پیگیر پرونده هستند خواهش داریم که موضوع همین جا ختم شود و  این موضوع را یادآوری می کنیم قصد نداریم‌ پیگیری قضایی کنیم. 

 رفتاری نشان دهنده محبت و مهر بسیار زیبای ایرانی‌ها و شیرازی ها

هادی شریف زاده یکی دیگر از وکلای کارگر هتل نیز گفت:  اتفاقی که افتاد در قالب یک حادثه بررسی شد و پیش از اینکه کسی بخواهد خارج از محیط خانوادگی به این مسئله ورود کند تصمیم بر این شد که در مراسمی نسبت به دلجویی از  کارگر هتل و خانواده محترم ایشان اقدام شود. 
شریف زاده افزود: آنچه که این روزها اتفاق افتاد یک پیام به همگان دارد و آن این است که در این مملکت، کارگران سختی‌های زیادی را متحمل شدند و سیلی های خیلی سنگینی را خوردند اما عشق و علاقه آنان به نظام و انقلاب بسیار فراتر از اتفاقات است که بخواهند اجازه دهند کسی از خارج از این خانواده برای ما دلسوزی و تصمیم گیری کند. 
وی بیان کرد: جامعه کارگری در این شهر به خوبی ثابت کرده که از پس این موارد یرخواهد آمد و نیازمند به دلسوزی های آمریکا و کشورهای بیگانه و آن طرف آب نیست. 
شریف زاده ادامه داد: کسی قصد تایید عمل اتفاق افتاده را ندارد و بیش از آن را نیز تایید نمی‌کند اما زیباتر از آن این بزرگواری خانواده و شخص آقای زارع است که رابطه شان‌ با جناب آقای شفاعتیان را یک رابطه خانوادگی و پدر و فرزندی یافتیم و متوجه شدیم که هم خانواده محترم جناب زارع و هم‌آقای شفاعتیان تلاششان برای گذشت و رفاقت و جوانمردی است و این رفتار نشان دهنده آن محبت و مهر بسیار زیبای ایرانی و ایرانی‌ها و شیرازی هاست که انشاالله این رفتار و‌ منش برای آیندگان به یادگار بماند  که اگر چنین اتفاقی اتفاق می‌افتد در نهایت با ورود افراد خانواده و خیرخواه می‌تواند به نتیجه برسد و هر دو طرف در کنار هم قرار بگیرند و کارشان را ادامه دهند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۱۱۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما