۰
plusresetminus
رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شیراز:

سرمایه گذاری و پیشرفت اقتصادی در توسعه دوچرخه سواری

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۷:۱۷
رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز در آیین افتتاحیه همایش ملی دوچرخه سواری و گردشگری بیان کرد: در شهر شیراز بخشی از حمل و نقل را وسایل نقلیه پاک، عهده دار می‌شود که برای ما ارزش داردو امروز اگر بخواهیم سرمایه گذاری داشته باشیم باید در پنج اقدام با دقت سرمایه گذاری کنیم که در مرحله اول اقدامات انسان محور است زیرا قرار نیست ما در اختیار اشیاء و ابزارهای بی جان باشیم لذا انسان‌ها باید به گونه‌ای عمل کنند که اشیا در اختیار آنها باشند.
سرمایه گذاری و پیشرفت اقتصادی در توسعه دوچرخه سواری
به گزارش حافظ خبر، محمد فرخ زاده  در سال‌های گذشته مسابقات بین‌المللی رالی شمال آفریقا و خاورمیانه در شیراز برگزار می‌شد، امروز خوشحالم از خودرو به دوچرخه رسیدیم و حرکت جدیدی آغاز شده است. 
وی ادامه داد: امیدوارم دوچرخه سواران بتوانند به عنوان سفیران صلح و دوستی در بین کشور ما و کشورهای دیگر این فرهنگ و پیام را منتقل کنند.
فرخ زاده افزود: امروز دنیا مسیر خود را عوض کرده و یکی از موضوعات، بحث گردشگری در عناوین خود است ، زمانی مردم دنبال زیبایی‌ها بودند اما امروز دنبال رویدادهای عجیب هستند که این اعجاب انگیز بودن رویدادها توسط انسان ها با خلق ایده و نوآوری‌های پی در پی که به ذهن انسان می‌رسد، رخ می‌دهد، باعث جذاب تر شدن این رویداد گردشگری می‌شود
عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: شیراز در چند سال گذشته به شهری که خواستگاه هوای پاک، سلامت و موضوعات دوچرخه‌سواری در کشور نام و لقب گرفته است.
 فرخ زاده با اشاره به اینکه در شهر شیراز بخشی از حمل و نقل را وسایل نقلیه پاک، عهده دار می‌شود که برای ما ارزش دارد، افزود: امروز اگر بخواهیم سرمایه گذاری داشته باشیم باید در پنج اقدام با دقت سرمایه گذاری کنیم که در مرحله اول اقدامات انسان محور است زیرا قرار نیست ما در اختیار اشیاء و ابزارهای بی جان باشیم لذا انسان‌ها باید به گونه‌ای عمل کنند که اشیا در اختیار آنها باشند.
او اقتصاد محور بودن را نکته دوم دانست و افزود: وقتی نگاه می‌کنیم به کشورهای که در حوزه اقتصاد بسیار موفق بوده‌اند می‌بینیم از ظرفیت حمل و نقل های پاک که یکی از آنها دوچرخه است استفاده می‌کنند.
 فرخ زاده سومین نکته را سلامت محور بودن دانست و ابراز کرد: هنگامی که از این ظرفیت ها استفاده می‌شود انسان ها می‌توانند به تندرستی و سلامت خود رسیدگی کنند زیرا شرط عقل است که به تعبیر حضرت امیر «قو علی خدمتک جوارحی»، چقدر خوب است که آدم بدن را سالم نگه دارد برای خدمت به دیگران که در این رابطه حضرت سعدی، حافظ و همه بزرگان ما کلام هایی را بیان می‌کنند.
رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز دیدبان محور بودن را چهارمین نکته برشمرد و افزود: وقتی شخصی با ماشین در شهر با سرعت مجاز تردد می‌کند نمی‌تواند رویدادها و ظرفیت های موجود در شهر را ببیند، بعضی از مواقع حرکت با دوچرخه که یکی از زیرساخت های گردشگری در شهرها است کمک می‌کند که ما بتوانیم خیلی از این زیبایی ها و نازیبایی ها را ببینم و برای آن جهت رفع و تقویت تصمیم گیری داشته باشیم.
وی به نکته آخر اشاره کرد و افزود: انسان نیاز به نشاط دارد که بهتر است از زمان پیش رو  به خوبی استفاده و به نسل بعد هم منتقل کند تا گسل بین نسلی به وجود نیاید.
فرخ زاده در پایان شیراز را شهر اقلیم های مختلف قلمداد کرد و گفت: شهر شیراز دارای کوه، جنگل، دریاچه بافت تاریخی، باغات، بافت شهری و... است که خود یک کشور کوچک است که به دنبال هرچه باشید در شهر ما پیدا می‌شود. همچنین استان فارس با بیش از سه هزار اثر تاریخی که امروز به عنوان افتخار در کشور و نگینی در منطقه خودنمایی می‌کند
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۱۳۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما