۰
plusresetminus
شورای شهر شیراز:

شورای شهر شیراز می خواهد شورای مردم باشد نه شورای شهرداری

تاریخ انتشاريکشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۰۷
رییس و اعضای شورای ششم شهر شیراز با ایمانیه استاندار فارس دیدار کردند.
شورای شهر شیراز می خواهد شورای مردم باشد نه شورای شهرداری
به گزارش حافظ خبر، در ابتدای این دیدار طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ضمن تشکر و تبریک به استاندار فارس با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی ششم در کسوت انقلاب اسلامی، به رای مردم خود را به این کرسی ها رسانده تا امانت دار آراء آنها باشند، گفت: طی این مدت سعی شده به مسائل عمده کلانشهر شیراز توجه شود.
«مهدی طاهری» در این دیدار با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۸۷ به شیراز گفت: 13 سال قبل مقام معظم رهبری عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) را به شیراز دادند و خواستار رسیدن به این جایگاه شدند.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز افزود: هدف ششمین دوره مدیریت شهری شیراز رساندن این کلانشهر به جایگاه واقعی سومین حرم اهل بیت (ع) است که در همین راستا دو کمیسیون جدید شامل: شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) و کمیسیون محرومیت زدایی به شورا اضافه شده است.
طاهری در ادامه با بیان اینکه یکی از شعارهای شورای ششم "شورای تحول گرا" تصریح کرد: تعامل و همکاری با همه دستگاه ها یکی از مهمترین اهداف شورا بوده است.
شورای شهر میخواهد شورای شهر باشد نه شورای شهرداری.
در این مسیر یکی از ایرادات این است که شورا نمی تواند برای حل مشکلات دستور عامدانه بدهد که برای این مهم نیاز به وضع قانون جدید است که باید دنبال شود. نیاز است یک قانون تحول ایجاد شود تا شورای شهر بتواند کار کند. از استاندار تقاضا داریم که این خواسته شورای شهر را در وزارت کشور و مسئولین رده بالای کشور مطرح کنند.
وی با بیان اینکه اعضای شورا تا پاسی از شب مشغول پیگیری کارهای شورا هستند افزود: در راستای محرومیت زدایی شورای ششم اقدام به راه اندازی میز خدمت محله محور تحت عنوان قرارگاه شهید شیبانی در مناطق محروم با حضور سه ضلع ؛ فرمانداری و شورای اسلامی، شهردار و شهرداران مناطق، دستگاه های خدمات رسان شامل آب، برق، گاز، مخابرات و... نموده است.
در ادامه این دیدار استاندار فارس نیز گفت: پیگیری بحث های کلان استان از جمله حل مشکلات راه های استان مثل آزادراه شیراز-اصفهان، راه آهن شیراز-بوشهر و گل گهر، بحث انتقال آب خلیج فارس به استان و اشتغال را از مهمترین برنامه های استانداری فارس برشمرد و ابراز امیدواری کرد با همکاری شورای شهر شیراز هدف گذاری های کلان استان انجام پذیرد.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۴۰۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما