۰
plusresetminus
شهرداری منطقه دو شیراز:

مهمترین رسالت مدیریت شهری ایمن سازی شهری است

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۴۰
غلامرضا شهریاری ضمن بیان اینکه ، تغییرات اقلیمی که به باران های سیل آسا در مدت زمان محدود اتفاق می افتد، بایددرحوزه های مختلف به آن‌ توجه ویژه ای مدنطر داشته باشیم اظهار داشت: شهرداری با توسعه کلانشهرها و افزایش تراکم جمعیت ملزم به خدمات رسانی بیشتر به شهروندان هستند و در این میان موضوع مدیریت حوزه های شهری از جایگاه ویژه ای برخوردار است.
مهمترین رسالت مدیریت شهری ایمن سازی شهری است
به گزارش حافظ خبر، شهردار منطقه دو با بیان اینکه شهرسازی موجب بر هم زدن تعادل اکولوژیک در حوزه های مختلف شده عنوان کرد  با توسعه کلانشهرها  تغییراتی در زمینه نفوذپذیری سطوح و جذب روان اب ها داریم که می تواند به بروز سیلاب بینجامد و موجب بروز بحران و خسارت های مالی و جانی در مقیاس وسیعی گردد. به همین دلیل طراحی و اجرای شبکه هایی برای جمع اوری آب های سطحی بیش از پیش اهمیت دارد.
این مقام عالی شهرسازی ، ایمن سازی شهر را یکی از پیش نیازهای اصلی افزایش کیفیت زندگی شهروندان ارزیابی کرد و افزود: شهر ایمن نیازمند سرمایه گزاری و نگاه کارشناسی در حوزه تعمیم زیرساخت ها است و برای اجرایی شدن این مهم باید با اختصاص اعتبارات لازم از نگاه کارشناسانانه بهره مند شود.
شهریاری در بخش دیگری از سخنانش به اقداماتی که در حوزه شهرداری منطقه دو به منظور ایمن سازی در دستور کار قرار گرفته اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه مختصات جغرافیایی شهرداری منطقه 2 در پایین دست کلانشهر شیراز واقع شده، در راستای مدیریت و دفع اب های سطحی نیازمند نگاه ویژه ای هستیم.
شهردار منطقه دو در ادامه خبر از شناسایی محورهای پرخطر در زمان بارندگی و تعریف پروژه هایی برای ایمن سازی آنها داد و گفت: یکی از نقاط حادثه خیز در زمان بارش ها محور دروازه کارون و بلوار سیبویه است که با اجرای عملیات لوله گزاری مشکلات آبگرفتگی و خطر سیلاب این منطقه و سایر خیابان ها و محلات همجوار مهار خواهد شد.
وی با بیان این که شهرداری منطقه 2 برای اجرای پروژه دفع آب های سطحی بلوار سیبویه مصمم است اظهار کرد: این طرح با همکاری شهرداری منطقه 8 در سمت راست بلوار سیبویه در نظر گرفته شده و دستگاه های خدمات رسان نیز در سمت چپ بلوار سیبویه قبلا پروژه های مورد نظر را جانمایی و اجرا کرده اند.
شهریاری در پایان افزود: بر اساس قانون 55 شهرداری ها، عملیات حفاری و ایجاد بستر مناسب از پل خاتون بسمت دروازه کازرون اغاز شده که ان شاالله پس از اتمام وتکمیل ان شاهدرفع مشکلات ابگرفتگی درمحورمورداشاره ومنشعبات خواهیم بود. شهردارمنطقه دودرپایان ضمن عذرخواهی ازجمیع همشهریان وکسبه محترم که بعلت عملیات اجرایی این پروژه بسیارتاثیرگذارسختی هاراتحمل میکنند ابراز امیدواری کردکه آن شالله به زودی شاهد بهره برداری ازان باشیم.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۴۱۶
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما