۰
plusresetminus
میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

برگزاری نخستین جلسه ستاد خدمات سفر 1401 استان فارس

تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۲۵
نخستین جلسه ستاد خدمات سفر 1401 استان فارس با حضور استاندار فارس وادارات و سازمان‌های مرتبط، برگزار شد.
برگزاری نخستین جلسه ستاد خدمات سفر 1401 استان فارس
به گزارش حافظ خبر، محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس اظهار کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی استان و سایر ارگان‌های دخیل در موضوع سفر باید سناریوهای مختلفی برای شرایط مختلف کرونایی داشته باشند و بتوانند سفرهای نوروزی را در شرایط کنونی کرونا یا شرایط بدتر و بهتر از اکنون را مدیریت کنند.
استاندار فارس با اشاره به اینکه در دو سال گذشته شیوع ویروس کرونا مشکلات عدیده برای همه جامعه ایجاد کرده است، ادامه داد: یکی از این مشکلات تعطیل شدن سفرهای زیارتی و تفریحی است که سبب ایجاد نشاط و طراوت و آرامش در مردم می‌شد.
وی با اشاره به روند کاهشی ابتلا به کرونا ابراز امیدواری کرد با تداوم این روند شرایط مناسبی برای گردشگری و سفر فراهم شود.
استاندار فارس از همه سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه خواست آمادگی کامل برای هر شرایطی ازجمله حضور گسترده گردشگر در ایام نوروز باشند.
وی با تأکید بر اینکه مشکلات و کاستی‌های موجود در پذیرایی از گردشگران باید در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار گیرد بیان کرد: مشکلات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی توریست پذیر، وضعیت بازار، هتل‌ها، مهمان‌پذیرها باید بررسی و رفع شود.
ایمانیه بابیان اینکه تمیز بودن چهره شهر در ابعاد مختلف از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، از شهرداری شیراز خواست این مهم را بیش‌ازپیش در ایام نوروز موردتوجه قرار دهد.
این مقام مسئول بیان کرد: جمع‌آوری معتادان متجاهر از سطح شهر شیراز نیز با همکاری نیروی انتظامی در حال انجام است و مقررشده تا دهه مبارک فجر شاهد وجود صحنه‌های ناهنجار ناشی از حضور معتادان نباشیم.
نماینده عالی دولت در استان فارس، با اشاره به اینکه کاهش تصادفات جاده‌ای از دغدغه‌های مدیریت ارشد استان است، از راهداری، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی خواست درحرکتی هم‌افزا و هماهنگ تدابیر لازم را فراهم کنند تا فارس کمترین آمار تصادف طی ۲۰ سال گذشته را در نوروز تجربه کند.
توجه مدیران به مرخصی‌ها، پرداخت‌های معوق کارکنان و سایر برنامه‌ریزی‌های که برای کشیک‌های نوروزی موردنیاز است از دیگر مواردی بود که استاندار فارس به آن اشاره کرد و از مدیران دستگاه‌های مربوطه خواست برای تقویت نیروی انسانی این موارد را در دستور کار قرار دهند.
او اظهار کرد: «هماهنگی‌های لازم با فرمانداران برای تشکیل ستاد سفرهای نوروزی و آمادگی شهرستان‌ها انجام شود.»
ایمانیه از مسئولان آموزش‌وپرورش و شهرداری‌های استان خواست جلساتی به‌منظور هماهنگی اسکان مسافران برگزار کنند.
استاندار فارس اضافه کرد: بی‌تردید هم‌افزایی بین سازمان‌ها و دستگاه‌ها و تقسیم وظایف بین آنها سبب نتیجه‌بخش بودن فعالیت‌ها خواهد شد.
استان فارس آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است
هادی شه‌دوست شیرازی بابیان اینکه شرایط برای ورود گردشگران خارجی با حفظ سلامت شهروندان و توسعه فعالیت‌های گردشگری فراهم‌شده است، اظهار کرد: دستورالعمل‌ها برای حضور گردشگران خارجی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ‌شده است و نیازمند هم‌افزایی بین دستگاهی است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: برنامه‌ریزی‌ها برای تورهای ورودی آشناسازی از کشورهای هدف گردشگری که نخستین تور آشنا سازی برای آژانس داران کشور عراق و سپس کشورهای عمان و قطر انجام‌شده است.
وی بابیان اینکه برای گردشگری مذهبی و سلامت برای این کشورها به‌عنوان دو رکن در نظر گرفته‌شده است، افزود: موانعی وجود دارد که با امیدواریم با اقدامات انجام‌شده و با برنامه‌ریزی و نظم بهتر این موانع رفع و موانع موجود ساماندهی شود.

شه‌دوست شیرازی با اشاره به وضعیت پاندمی کرونا در دو سال اخیر، ابراز کرد: در نخستین جلسه خدمات سفر استان فارس پیش‌بینی سفر زیادی شد و شاهد وضعیت مناسب و حضور گردشگران داخلی هستیم که دستورالعملی تهیه و در اختیار دستگاه‌های مرتبط گذاشته‌شده است.
وی بیان کرد: چهار سناریو برای امسال طراحی‌شده است که فرض بر وضع موجود و شاهد سفر در نوروز امسال خواهیم بود و برنامه‌ریزی‌های آن انجام‌شده است که با توجه به وضعیت پاندمی کرونا و دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به‌تناسب برای سفر برنامه‌ریزی خواهد شد.
این مقام مسئول اضافه کرد: امیدواریم با واکسیناسیون گسترده دوز سوم و رعایت مردم وضعیت مطلوب باشد و ما خود را برای حضور گردشگران آماده کرده‌ایم و اگر مشکلاتی باشد آن را مدیریت خواهیم کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ادامه داد: مذاکراتی با کشور قطر صورت گرفته است تا از فرصت جام جهانی قطر استفاده بهینه کنیم که مابین بازی‌ها تقریباً پنج روز است و فرصت طلایی برای گردشگری ما خواهد بود.
وی گفت: یکی از مشکلاتی که برای ورود گردشگران عراقی به استان فارس وجود دارد، نبود پرواز مستقیم است که اقداماتی برای راه‌اندازی این پرواز انجام‌شده است،
لزوم تعطیلی پنج‌شنبه‌ها در استان فارس در راستای توسعه گردشگری داخلی
سید علی‌نقی طیب لقمانی طیب لقمانی، معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس بیان کرد: در دو سال گذشته شیوه مدیریت جلسات ستاد سفر متفاوت بود و در دو سال گذشته تمام فعالیت‌های ستاد خدمات سفر تحت شعاع ستاد مقابله با بیماری کرونا بود.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس بابیان اینکه ورودی‌های شهر شیراز و متناسب‌سازی باید درخور سومین حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام باشد، ادامه داد: با توجه به واکسیناسیون گسترده و اقبال مردم به سفر باید هرچه زودتر مبادی ورودی استان تدارک و تدابیر لازم را بیندیشند.
این مقام مسئول بابیان اینکه اصناف گردشگری در دو سال اخیر متحمل ضررهای زیادی شده‌اند، افزود: از استاندار فارس درخواست داریم برای رونق گردشگری و جبران ضرر اصناف گردشگری در دو سال اخیر پنج‌شنبه‌ها تعطیل شود.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۴۷۴
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما