۰
plusresetminus
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان فارس

پشتیبانی و مانع‌زدایی فلسفه وجودی کارگروه تسهیل

تاریخ انتشارشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۴
چهارصد و بیست و دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته اجرایی ارتقا توان تولید اقتصاد مقاومتی استان فارس به ریاست عبد العظیم خادم حمزه سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ، با دبیری سازمان صمت و حضور اعضاء کارگروه در محل سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار و مشکلات تعداد ۵ واحد تولیدی ازجمله تامین زمین ، تامین تسهیلات ، استمهال و تقسیط بدهی مالیاتی در جلسه مطرح و پس از بحث و تبادل نظر و دریافت نظرات مدیران دستگاه های مرتبط نسبت به صدور مصوبات برای رفع موانع این واحد ها تصمیمات عملیاتی و اجرایی در راستای مرتفع شدن مشکلات واحدهای تولیدی اتخاذ شد.
پشتیبانی و مانع‌زدایی فلسفه وجودی کارگروه تسهیل
به گزارش حافظ خبر، خادم حمزه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس با تاکید براینکه موانع تولید در کمترین زمان ممکن رفع شود گفت: این واحد‌ها در مسیر فعالیت خود با موانع و مشکلاتی روبرو بودند که در جلسه امروز بررسی و مصوباتی در جهت رفع مشکلات تصویب شدکه هدف و فلسفه این جلسات کمک به تولید با رعایت منافع دولت در کمترین زمان ممکن است.
 خادم حمزه با اشاره به اینکه تولید امری مقدس است و در این راستا حمایت  های لازم دراین حوزه انجام داده ایم افزود : مشکلات واحد‌های تولیدی به صورت روزانه ابتدا در کمیته تخصصی ذیل کارگروه مطرح و سپس در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بصورت هفتگی مورد رسیدگی قرار می گیرد.
سرپرست معاونت ‌هماهنگی ‌امور اقتصادی استانداری فارس در خصوص واگذاری زمین به واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی بر لزوم اصلاح فرآیند واگذاری زمین در شهرک های صنعتی بر رعایت اعمال قانون در روند انجام مزایده تأکید کرد.

پشتیبانی و مانع‌زدایی فلسفه وجودی کارگروه تسهیل

حمید رضا ایزدی رئیس سازمان صمت استان فارس و دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با تاکید بر لازم الاجرا بودن مصوبات ستاد رفع موانع تولید استان برای دستگاه‌ها و شبکه بانکی گفت: پشتیبانی و مانع‌زدایی فلسفه وجودی کارگروه تسهیل  است لذا طبق قانون، کارگروه‌های استانی موظف به حل و فصل مسایل مشکلات واحدهای تولیدی هستند .
ایزدی در این جلسه ضمن بررسي مشكلات واحدهاي صنعتي، بر ضرورت اهتمام جدي مديران براي حمايت از سرمايه گذاري و رفع موانع توليد تاكيد كرد و افزود : فلسفه وجودی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، حمایت،‌ پشتیبانی و مانع‌زدایی بخش تولید در کمترین زمان ممکن و تقویت صنعت با رعایت قوانین و مقررات است.
وی  با تاکید براینکه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یکی از کارگروه‌های اساسی بوده که جلسات این کارگروه هر هفته یک روز و گاه دو یا سه روز به میزبانی استانداری فارس برگزار می‌شود ادامه داد : کارگروه  تسهیل و رفع موانع تولید با هدف حل و فصل مشکلات واحد های تولیدی و کمک به تکمیل و راه اندازی طرح های نیمه تمام، تامین مالی ، تعیین تکلیف بدهی های معوق و همچنین رفع مشکلات مرتبط با محیط زیست،منابع طبیعی، معادن و رفع موانع صادراتی بوده است.
ایزدی بیان داشت: مصوبات این کارگروه مبنای قانونی دارد و لازم‌الاجرا است و آیین نامه‌های اجرایی مربوط به این کارگروه نیز توسط هیأت دولت ابلاغ شده است. ما از این ظرفیت در بخش تولید و به طور کلی برای بهتر شدن شرایط بنگاه‌های اقتصادی استفاده می‌کنیم.
کد مطلب : ۲۴۵۸۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما