۰
plusresetminus
سازمان صمت:

افتتاح کارخانه سوم کنسانتره سرب و روی فراشبند

سرمایه گذاری ۳۲۰۰ میلیارد ریالی و اشتغالزایی ۲۶۰ نفر 
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۵۵
رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان فارس از آیین به بهره برداری رسیدن کارخانه سوم کنسانتره سرب و روی شرکت "معدنی و فرآوری سرمه" شهرستان فراشبند با حضور استاندار فارس خبر داد.
افتتاح کارخانه سوم کنسانتره سرب و روی فراشبند
 به گزارش حافظ خبر، حمیدرضا ایزدی گفت: این واحد صنایع معدنی در مساحت ۵۲ هکتار و سرمایه گذاری ۳۲۰۰ میلیارد ریال شروع به کار کرد.
وی با بیان این که با بهره برداری این  واحد صنایع معدنی برای ۲۶۰ نفر  اشتغال و  همچنین در دو بخش صنعتی و معدنی  ۸۷۳ نفر شغل ایجاد شده است ، به محصولات تولیدی این طرح اشاره کرد و افزود: با بهره برداری از کارخانه سوم کنسانتره سرب و روی فراشبند محصولاتی مانند کنسانتره سرب به  ظرفیت  ۲۷۰۰۰ 
تن و روی با ظرفیت  ۷۳۰۰۰ تن در طول سال تولید می شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس با اشاره به اهمیت صادرات این محصولات و توسعه اقتصادی استان ادامه داد: این شرکت با دارا بودن بخش‎های مختلف در فرآیند معدن‎کاری تمامی فعالیت ها از اکتشاف تا فرآوری را انجام می دهد که مجموعا با طرحهای ایجاد شده قبلی و با اجرای این طرح  ۱۵۰ هزار تن کنسانتره سرب و روی فراوری میگردد.
فرآوری مواد معدنی  درجهت جلوگیری از خام فروشی معادن
ایزدی یاد آور شد : فرآوری مواد معدنی سبب جلوگیری از خام فروشی، ایجاد ارزش افزوده،افزایش تولید ، و اشتغال ، رشد و توسعه صنایع پایین دستی و منطقه ای می گردد‌.
در مراسم  افتتاح کارخانه سوم سرب و روی به همراه "محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، " " مهدی فروردین" نماینده مردم شریف فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین " صادق فروغی فرماندارشهرستان فراشبند و مسولین ذی ربط استانی و شهرستانی از معدن سرب و روی کوه سرمه بازدید بعمل آمد.
کد مطلب : ۲۴۸۰۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما