۰
plusresetminus
پیام مشترک فرماندار و مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزآباد:

شوراهای آموزش و پرورش راه مناسبی برای مشارکت مردم و مسئولین

به مناسبت هفته شورای آموزش و پرورش
تاریخ انتشارشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ ساعت ۲۲:۱۲
حسن ارگیو و محسن شنبدی در پیامی مشترک گفتند :با تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش راه مناسبی برای مشارکت مردم و مسوولین محلی در تصمیم سازی ها و نظارت بر امور آموزش و پرورش فراهم گردیده است.
شوراهای آموزش و پرورش راه مناسبی برای مشارکت مردم و مسئولین
به گزارش حافظ خبر به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش شهرستان فیروزآباد، حسن آرگیو و محسن شنبدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزآباد به مناسبت هفته پژوهش پیامی را صادر کردند که متن این پیام به شرح زیر میباشد. 
 
بسم الله الرحمن الرحیم
وامرهم شوری بینهم
 
شورا، ریشه ها را پویا و اندیشه ها را شکوفا می سازد. (امیرالمؤمنین (ع))
 
از مهمترین اصول اجتماعی اسلام اصل شورا و مشورت است که در سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) و پیشوایان بزرگ اسلام جایگاه ویژه ای دارد. نظام اجتماعی و حیات جامعه بشری به تعاون و مشارکت اعضای آن بستگی دارد و شوراهای آموزش و پرورش نیز تجلی مشارکت مردم و مسوولین در امر مقدس تعلیم و تربیت است که پویایی جامعه اسلامی را در پی خواهد داشت.
آموزش و پرورش مهمترین رکن توسعه و بستر فرهنگ سازی در بین آحاد جامعه می باشد،تحقق و رشد و تعالی ارزش ها و آرمان های متعالی انقلاب اسلامی مستلزم مشارکت و حضور و تلاش همه جانبه مردم،مسوولان و نهادهای مدنی در تمامی ابعاد فرهنگی،علمی ،اجتماعی و اقتصادی است.
 
شوراهای آموزش و پرورش، ابزاری مؤثر در پیشبرد اهداف سند تحول بنیادین، بیانیه گام دوم انقلاب و برنامه های توسعه کشور در زمینه مسائل آموزش و پرورش در استان ها، شهرستان ها و مناطق بوده و از سوی مدیران و مسوولان دولتی، عموم مردم و خانواده ها مورد اهتمام ویژه قرار گرفته است.
 
شوراهای آموزش و پرورش با هدف نظارت مردم بر امر تعلیم و تربیت، کاستن تصدی دولت و عدم تمرکز در اجرا توسط مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده ،لذا با تصویب قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش راه مناسبی برای مشارکت مردم و مسوولین محلی در تصمیم سازی ها و نظارت بر امور آموزش و پرورش فراهم گردیده است
 
این جانبان مراتب سپاسگزاری خود را از زحمات شما اعضای محترم شورای آموزش و پرورش فیروزآباد، تمامی فرهنگیان، مدیران و مسئولین آگاه و بصیر نظـام تعـلیم و تربیـت فیروزآباد که در کمال اخلاص و ایثار در راستای تعلیم و پرورش نسلی اندیشمند، مؤمن، انقلابی، ولایتمدار و فرهیخته تلاش می نمایند،اعلام می داریم
  و امیدواریم که بتوانیم در جهت جذب مشارکت همه دست اندرکاران عرصه های مختلف به ویژه اولیای محترم و خیرین عزیز قدم های بزرگ و چشم گیری برداشته و در نیل به اهداف توسعه آموزش و پرورش در نظام مقدس جمهوری اسلامی با الهام از منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی در دولت مردمی قوی آیت الله رئیسی، موفق تر و سربلند تر باشیم انشاءالله.
گزارشگر : آرش جوکار
کد مطلب : ۲۴۵۹۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما