۰
plusresetminus
دانشگاه شیراز :

افتخارآفرینی استاد حسابداری دانشگاه شیراز در سطح ملی

تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۶
محمد نمازی، استاد حسابداری دانشگاه شیراز موفق به دریافت سه جایزه‌ی ملی در زمینه‌ی حسابداری شد.
افتخارآفرینی استاد حسابداری دانشگاه شیراز در سطح ملی
به گزارش حافظ خبر، وی در نخستین کنگره‌ی سراسری حسابداری و علوم مالی در تهران، به‌عنوان «تأثیرگذارترین، پراستنادترین و پرکارترین پژوهشگر حسابداری ایران» شناخته شدند و بابت کتاب نظریه‌ها و کاربردهای اخلاق حرفه‌ای در حسابداری، موفق به کسب عنوان «پژوهشگر برتر و منتخب» شد.

دکتر نمازی، در نخستین نکوداشت فخرآوران حسابداری (زمستان۱۴۰۰) نیز، به‌عنوان «فخرآور حسابداری ایران» تندیس مؤسسه داوری ماهر (تهران) را دریافت کرد.
 محمد نمازی، اولین استاد حسابداری در ایران بعد از انقلاب اسلامی است که در سال1379 موفق به کسب این عنوان شد و «اولین استاد ممتاز حسابداری در ایران» است. وی در سال ۱۳۸۷ به‌عنوان استاد نمونه‌ی کشوری معرفی شد و در سال1397 نیز موفق به دریافت عنوان «استاد ممتاز» از دانشگاه شیراز  شد.
 نمازی در شیراز متولد شده و پس از گرفتن دیپلم ریاضی در شیراز و لیسانس (B.A) بانکداری از تهران، موفق به کسب مدرک فوق‌لیسانس (M.B.A) در رشته مدیریت بازرگانی (با گرایش حسابداری و اقتصاد) از کالیفرنیای جنوبی و دکترا (Ph.D) در رشته حسابداری از دانشگاه لینکن نبراسکا در آمریکا شده است. وی در دانشگاه لینکلن نبراسکا به‌عنوان دستیار پژوهش، دستیار تدریس و مربی حسابداری عهده‌دار تدریس دروس اصول حسابداری بازرگانی، اصول حسابداری مدیریت و اصول حسابداری میانه بوده است. همچنین، به‌مدت سه‌سال به‌عنوان استادیار حسابداری در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا در شهر استیت کالج، عهده‌دار تدریس حسابداری صنعتی و حسابداری مدیریت پیشرفته بوده است. 
وی بنیان‌گذار دوره دکترای حسابداری در دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه شیراز است و مسئولیت راه‌اندازی دوره دکترای حسابداری در دانشگاه تربیت مدرس و دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حسابداری دانشگاه شیراز را به عهده داشته است، همچنین به تدریس دوره دکترای حسابداری در دانشگاه تهران نیز مشغول بوده است. وی ریاست کمیته‌ی پژوهشی حسابداری سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) را در تهران را نیز در کارنامه دارد.
از دکتر محمد نمازی تاکنون 14کتاب به زبان فارسی و انگلیسی و حدود ۲۰۰ مقاله منتشر شده است. 
روابط عمومی دانشگاه شیراز، این موفقیت را به استاد ارجمند دکتر نمازی و خانواده بزرگ دانشگاه شیراز تبریک گفتند.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۶۱۵
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما