۰
plusresetminus
شهردار منطقه دو شیراز:

تجلیل شهرداری منطقه دو شیراز از خانواده معزز شهدا

تاریخ انتشارچهارشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۵
به همت شهرداری منطقه دوشیراز همایش تجلیل از ۷۰ نفر از خانواده معزز شهدا در شیراز برگزار شد.این مراسم با حضور شهردار کلانشهر شیراز، رییس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر، فرمانده سپاه فجر فارس، شهردار منطقه دو شیراز، فرمانده سپاه بقیةالله (عج) شیراز، فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران و جمعی دیگر از مسئولان با همراهی اصحاب رسانه در سالن اجتماعات پایگاه هوایی شیراز برگزار شد. 
تجلیل شهرداری منطقه دو شیراز از خانواده معزز شهدا
به گزارش حافظ خبر، شهردار شیراز در این مراسم گفت: مادران شهدا حق مطلب را ادا کرده‌اند و باید قدردان تلاش و مجاهدت های آنها بابت پرورش چنین سلاله های پاکی در دامان انها بود. شهدا و یادگاران جنگ تحمیلی برای دفاع ازکشور جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و شایسته بهترین یادها و قدردانی ها هستند.
سید احسان اصنافی با اشاره به این که بهشت زیر پای مادران است، افزود: خدمت رسانی به خانواده معزز شهدا و ایثارگران مایه دلگرمی و الهام بخشی در جامعه است و خواستار تکریم همیشگی جایگاه والای شهدا، جانبازان و ایثارگران هستیم و نباید فراموش شود که تمام دستاوردها و موفقیت‌های کشور مدیون فداکاری های شهدا و ایثارگرانی است که جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و در میدان نبرد با دشمنان جنگیدند و آسمانی شدند و یا پس از گذشت سال‌ها مجروحیت دوران جنگ را تحمل می‌کنند.

 پاسداشت یادگاران دفاع مقدس

در ادامه این مراسم عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: پاسداشت مقام و جایگاه رفیع خانواده های معزز شهدا، جانبازان و ایثارگران باید در مقام عمل اجرا شود و خانواده های گرانقدر شهدا و ایثارگران در خاکریز دوم جنگ تحمیلی قرار گرفته اند که متاسفانه بسیاری از رسیدگی های مادی و معنوی که باید در این زمینه انجام شود در حد شعار باقی مانده و در عمل دریغ شده است.
افسانه خواست خدایی با انتقاد از وعده هایی که جامعه عمل نمی پوشند اظهار کرد: مادران شهدا و خانواده های ایثارگر و جانبازان با وجود گذشت دهه ها از جنگ تحمیلی، هنوز به صورت مستقیم با آسیب های فزاینده آن دست و پنجه نرم می کنند و بسیاری از خانواده های ایثارگر و جانباز به واسطه مشکلات بی شماری که با ان دست و پنجه نرم می کنند نیازمند رسیدگی و دلجویی های فوری هستند.
نایب رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیرازبا تشریح برخی از اقداماتی که در این حوزه صورت پذیرفته اظهار کرد: در هفته گذشته مقارن با ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) کمیته بانوان شورای اسلامی شهر شیراز با همکاری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز تعداد ده اتوبوس گردشگری متشکل از خانواده معزز شهدا و ایثارگران و بانوان مناطق محروم برای تور گردشگری یک روزه اختصاص داد.
خواست خدایی در پایان با قدردانی از شهرداری منطقه 2 شیراز به منظور برپایی چنین مراسم های ارزشی تصریح کرد: برنامه های متعددی برای ایجاد فضای پرنشاط و شاداب برای بانوان شهرشیراز در دست انجام است که  امیدواریم به گسترش برای سلامت جسم و روان زنان و کودکان که از مهمترین طیف های جامعه هستند موثر واقع شود.
رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر شیراز نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: تکریم روز مادر و تجلیل از مقام مادران شهید یکی از وظایف اخلاقی است که همه مدیران و مسوولین باید برای آن برنامه ریزی داشته باشند و در واقع میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا(س) بهترین فرصت برای انجام این وظیفه است.
غلامعلی ترابی افزود: قطعا مادران شهدا بهترین الگو برای جامعه هستند زیرا فرزندانی تربیت کردند که به نحو شایسته و نثار جان خودشان از میهن عزیزانمان دفاع کردند و تداوم این گونه مراسم ها از اهمیت خاصی برخوردار است و تمام مدیران باید در برگزاری آن تلاش کنند. ترابی در پایان سخنان خود از این اقدام شهردار منطقه دو تقدیر کرد.
فرمانده سپاه بقیةالله (عج) شیراز نیز گفت: نقش مادران و همسران شهدا کمتر از شهدا نیست، زیرا این افراد به این مرحله از معرفت و بصیرت رسیده بودند که مانعی بر سر راه شهدا نباشند و با صبر و فداکاری شهدا را در رسیدن به آرمان‌های انقلابی یاری داده‌اند.
سرهنگ مجید علیپور ادامه داد: این چنین افراد شایسته‌ای به عنوان یک الگوی بسیار مناسب برای ما هستند که به همین منظور نیاز است اقدامات مناسبی برای معرفی شهدا و خانواده‌های آن‌ها، ترویج فرهنگ عظیم و مناسب شهادت را مبنای کار قرار دهیم و این مراسم‌ها به منظور تکریم و تجلیل از مقام شامخ این عزیزان برگزار شده است.
 در پایان این مراسم که به همت شهرداری منطقه دو شیراز برگزار شد از همسر شهید عباس دوران، مادر شهید سلطانی، همسر شهید صمد بیات، خواهر شهید حسن‌زاده، همسر شهید دریانورد، مادر شهیدان مهدی و کریم قمری، مادر شهید علی یار جوان دوست، مادر شهید عبدالحسن حسن پور و ... تجلیل به عمل آمد. در این مراسم از ۷۰ نفر از خانواده شهداء (مادران و همسران شهدا) تجلیل به عمل آمد. این مراسم به همت شهرداری منطقه دو شیراز و با همکاری سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) و شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۶۷۷
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما