۰
plusresetminus
آموزش و پرورش استان فارس:

طنین زنگ انقلاب در هشت هزار مدرسه فارس

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۰
استاندار فارس گفت: خوشبختانه امروز خون شهدای انقلاب به ثمر نشسته است و جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت بین المللی در همه عرصه های جهانی خوش می درخشد.
طنین زنگ انقلاب در هشت هزار مدرسه فارس
به گزارش حافظ خبر،  محمدهادی ایمانیه در آیین نواختن زنگ انقلاب به صورت همزمان در 8 هزار مدرسه فارس در دبیرستان دخترانه پویش ناحیه ۳ بیان کرد: طلایی ترین دوران زندگی هر کسی را دوران دانش آموزی تشکیل می دهد و ما مسئولان باید بستری شاد برای دانش آموزان جهت سپری کردن این دوران طلایی ایجاد کنیم.

استاندار فارس تصریح کرد: آینده علمی و اقتصادی کشور به دست گامی دومی ها رقم خواهد خورد و با ظرفیتی که در جوانان این مرز و بوم سراغ داریم یقین داریم که کشور جمهوری اسلامی ایران آینده ای درخشان خواهد داشت.
ایمانیه گفت:  سعی ما مسئولین بر این خواهد بود که تمامی ابزارها و بسترهای لازم برای رشد دانش آموزان را فراهم کنیم تا با بالفعل کردن این استعدادهای بی نظیر به سمت حیات طیبه پیش برویم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این جلسه گفت: 3 عنصر کلیدی و محوری مکتب حیات بخش اسلام، رهبری داعیانه حضرت امام خمینی و مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در شکل گیری انقلاب نقشی اساسی داشته اند.

محمدخلیل عسکری گفت: آموزه های مکتب اسلام برگرفته از قران مجید و سنت و سیره اهل بیت است و امام بزرگوار ما به عنوان رهبر این انقلاب از مکتب حیات بخش اسلام الگو گرفته اند.

وی با اشاره به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در آغازین چهل‌واره دوم انقلاب توسط رهبر فرزانه اظهار کرد: انقلاب اهل انفعال نیست اهل انعطاف است ویکی از شعارهای اصلی انقلاب عدالت خواهی بوده است که با توجه به خلاها و اشتباهاتی که در این سال‌ها در کشور وجود داشته است دولت کنونی با شعار تحقق عدالت اجتماعی در تلاش است تا زمینه‌های تحقق این هدف بزرگ را فراهم سازد.
وی با اشاره به دیدار با نمایندگان تشکل‌های دانش‌آموزی و گفتگو با دانش‌آموزان افزود: اندیشه امروز شما دانش‌آموزان بزرگ است و من با شنیدن تفکرات و ایده‌ها و طرح‌های شما دانش‌آموزان بیش از پیش به آینده ایران اسلامی و پیشبرد انقلاب امیدوار شدم و ایمان دارم که انقلاب به زیبایی و به خوبی توسط شما دانش‌آموزان بهتر از گذشته اداره خواهد  شد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امروز دولت مصمم است تا نظام رتبه‌بندی را به لحاظ عدالت اجتماعی محقق کند چرا که برقراری عدالت یکی از اهداف اصلی انقلاب است و تکریم جایگاه، شان و صدرنشینی معلم مسئله‌ای است که باید در چهل سال قبل انجام می‌شد.
عسکری با تاکید بر اینکه امروز یکی از دغدغه‌های اصلی دولت، اجرای عدالت است، اظهار کرد: مسوولان ناحیه 3 شیراز به دلیل بافت اجتماعی غالبا محرومی که این منطقه دارد باید بیش از پیش به سمت تحقق عدالت آموزشی و عدالت اجتماعی  آن کار شود.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس عنوان کرد: امروز با حمایت‌های استاندار و نماینده مقام معظم رهبری در شروع چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب با تمام توان مسیر رتبه‌بندی را دنبال خواهیم کرد تا این مهم محقق شود و در دیدار با مجمع نمایندگان استان فارس نیز این موضوع را دنبال کرده‌ایم تا در مجلس شورای اسلامی در راستای حمایت از طرح رتبه‌بندی اقدام کنند و این وعده را می‌دهیم که به طور جدی پیگیر طرح رتبه‌بندی معلمان هستیم.
رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۳ شیراز نیز در این مراسم با اشاره به اینکه این ناحیه، دارای ۳۰۰ مدرسه و بیش از ۳ هزار کارمند و معلم است، گفت: ۷۵ هزار و ۶۶۹ دانش آموز در این ناحیه مشغول تحصیل هستند که از تعداد ۷ هزار و ۹۱۴ نفر دانش‌آموز اتباع هستند.

محمد کماندار با تاکید بر محرومیت بیشتر مناطق و محلات این ناحیه، مستقل شدن این حوزه آموزشی از ناحیه یک شیراز را دستاورد بزرگی برای رسیدگی بیشتر و پیشرفت و تعالی فرهنگ و سواد در بین جمعیت این ناحیه برشمرد و افزود: مفتخریم که ناحیه 3 شیراز 14 شهید فرهنگی و 60 شهید دانش‌آموز را تقدیم انقلاب و ایران اسلامی کرده است.

 در پایان این مراسم از خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران قدردانی شد و همچنین از دانش‌آموزان برگزیده در مسابقات علمی، آموزشی، پرورشی و ورزشی ناحیه 3 شیراز تجلیل شد.
همچنین در پایان مراسم زنگ انقلاب با حضور استاندار، فرماندار و مسولان استانی در دبیرستان دخترانه پویش اموزش و پرورش ناحیه 3 شیراز همزمان با سراسر کشور نواخته شد.
 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۷۲۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما