۰
plusresetminus
سازمان صمت:

افتتاح طرح جدید خط تولید آهک کلسینه مجتمع صنعتی ذوب‌آهن کوار

با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۱۸
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در آیین افتتاح بخش آهک کلسینه مجتمع صنعتی فولاد پاسارگاد، مطرح کرد: در راستای تکمیل زنجیره تولید در مجموعه ذوب آهن در حال حاضر محصولات فولاد از جمله شمش، آهن اسفنجی، گندله و ... تولید می‌شود که امروز شاهد افتتاح طرح آهک کلسینه با محصولات جدیدی نظیر طرح‌های آهک هیدراته، آهک پخته، دولومیت کلسینه با ظرفیت دویست هزار تن هستیم.
افتتاح طرح جدید خط تولید آهک کلسینه مجتمع صنعتی ذوب‌آهن کوار
به گزارش حافظ خبر، حمیدرضا ایزدی در رابطه با میزان سرمایه‌گذاری و اشتغال طرح آهک کلسینه، گفت: این پروژه با سرمایه‌گذاری هزار و دویست میلیارد ریال انجام گرفته است که اشتغالزایی بالغ بر ۵۰ نفر را ایجاد خواهد کرد.

حمیدرضا ایزدی یکی از اهداف اصلی این مجموعه استراتژیک را تامین نیاز صنایع پایین دستی دانست و در این باره گفت: مجتمع صنعتی ذوب‌آهن کوار به عنوان صنایع پیشران نقش مهمی در توسعه استان و همچنین تقویت واحد‌های کوچک و متوسط دارد.

رئیس سازمان صمت فارس اظهار داشت: معدن در بالادست است کارخانه واقع شده است که توسط تسمه نقاله مواد اولیه لازم این مجتمع صنعتی را تامین خواهد کرد.

ایزدی در رابطه با میزان اشتغالزایی در کارخانه ذوب‌آهن کوار، بیان داشت: در حال حاضر ۲۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در مجتمع صنعتی ذوب آهن و حدود ۲۷۰۰ نفر نیز توسط پیمانکاران این مجموعه مشغول فعالیت هستند که در مجموع اشتغالزایی نزدیک به ۵۰۰۰ نفر فراهم شده است.

 
کد مطلب : ۲۴۷۳۹
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما