۰
plusresetminus
نشست فوق العاده ستاد استانی کرونا 

آخرین تصمیمات ویژه محدودیت های کرونا در شهرهای فارس اعلام شد

تاریخ انتشارجمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۰۹
در نشست فوق العاده ستاد استانی کرونا که ساعتی پیش با حضور استاندار فارس، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همچنین معاونان درمان، بهداشت، غذا و داروی دانشگاه تشکیل شد، پیرامون نحوه اجرای محدودیت های کرونایی در شهرهای استان فارس، تصمیم گیری شد.
آخرین تصمیمات ویژه محدودیت های کرونا در شهرهای فارس اعلام شد
به گزارش حافظ خبر،  با افزایش شهرهای قرمز و نارنجی کرونا در استان فارس، ساعتی پیش نشست فوق العاده ای با هدف تصمیم گیری در خصوص محدودیت های کرونایی در شهرهای استان تشکیل شد.

استاندار فارس در این نشست با اشاره به اعلام وضعیت قرمز کرونا در شهرستان های شیراز، زرقان، ممسنی، گراش و خنج، همچنین اعلام وضعیت نارنجی برای ۱۳ شهرستان فارس گفت: با توجه به شرایط موجود، نحوه آموزش در دانشگاه ها و مدارس شهرهای قرمز استان به صورت مجازی اعلام و آموزش و آزمون ها در این شهرها از حالت حضوری خارج می شود.

محمدهادی ایمانیه در ادامه به بیان موارد تصمیم گیری در خصوص نحوه فعالیت اصناف پرداخت و افزود: بر این اساس ضمن تاکید بر استفاده جدی صاحبان اصناف از ماسک، لازم است خریداران نیز این موضوع را رعایت کرده و نکته دیگر برای ادامه فعالیت اصناف، تزریق سه دز واکسن کرونا برای صاحبان اصناف تا تاریخ بیستم بهمن است که رعایت این موارد از سوی اتاق اصناف، بسیج اصناف، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نیروی انتظامی مورد پیگیری قرار می گیرد.

ضرورت مراقبت بیشتر خانواده ها از سلامت کودکان

رئیس ستاد استانی کرونا در بخش دیگری از این نشست با اشاره به آمارهای گزارش شده در خصوص درگیری بالای کودکان در سویه امیکرون اظهار کرد: در شرایط پیش آمده و تکمیل ظرفیت تخت های ویژه کودکان، با پیگیری های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حال اختصاص دیگر تخت های موجود، به تخت های ویژه کودکان هستیم؛ اما نیاز است پدر و مادرها با توجه بیشتری نسبت به سلامت فرزندان خود، تمامی شیوه نامه های بهداشتی را رعایت کرده و به ویژه موضوع واکسیناسیون از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

  ایمانیه با تاکید بر ضرورت افزایش سطح ایمنی در جامعه با توجه به شرایط پیش آمده، تکمیل واکسیناسیون با دریافت دز سوم واکسن را از موارد ضروری در وضعیت کنونی برشمرد و از آمادگی دانشگاه های علوم پزشکی استان برای شبانه روزی کردن برخی پایگاه ها در صورت ضرورت خبر داد.

تصیم گیری در خصوص وضعیت دورکاری کارکنان

تصیم گیری در خصوص وضعیت دورکاری کارکنان، از دیگر محورهای مورد بررسی در این نشست فوق العاده بود که استاندار فارس در این زمینه توضیح داد: به استثنای کارکنان مراکز درمانی، کارکنان بانک ها و کارکنان دفاتر پیشخوان دولت که لازم است با ظرفیت کامل در محل کار حضور داشته باشند، دورکاری کارکنان شهرهای نارنجی با شرایط یک سوم و کارکنان شهرهای قرمز با شرایط یک دوم نیرو خواهد بود که این مصوبه از فردا شنبه، شانزدهم بهمن اجرایی می شود.

وی در ادامه از تصمیم گیری برای تعطیلی شهربازی ها و خانه های بازی در سطح استان خبر داد و افزود: همچنین تمامی رستوران ها، کافی شاپ ها و تالارهای پذیرایی تنها به صورت بیرون بر می توانند فعالیت داشته باشند.

استاندار فارس اظهار کرد: با توجه به برگزاری جشنواره فیلم فجر، تمامی سالن های برگزاری این جشنواره و همچنین دیگر سالن های پخش فیلم و اجرای تئاتر با ۳۰ درصد ظرفیت می توانند به اجرای برنامه پرداخته و از شرکت کنندگان و برگزارکنندگان برنامه نیز می خواهیم به طور جدی نسبت به رعایت فاصله فیزیکی و به ویژه استفاده از ماسک، پایبند باشند.
دکتر ایمانیه با اعلام تصمیم گیری وزارت بهداشت و کمیته علمی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مرخصی استعلاجی کارکنان مبتلا نیز به مدت پنج روز خواهد بود.

ضرورت همکاری سازمان ها، ادارات، اصناف و مردم برای خروج از وضعیت کنونی کرونا

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز دیگر عضو این نشست فوق العاده شبانگاهی بود که آخرین گزارش های مربوط به وضعیت کرونا در استان را اعلام کرد.

سید وحید حسینی در این نشست خروج از وضعیت کنونی و کاهش پیامدهای کرونا در استان را نیازمند همکاری سازمان ها، ادارات، اصناف و مردم استان دانست.

ضمن اعلام آمادگی تمامی مراکز ارائه خدمات سلامت و بیمارستان های استان، همچنین از آمادگی برای حضور مردم در پایگاه های واکسیناسیون و تزریق واکسن به جمعیت هدف خبر داد.

 سید وحید حسینی در ادامه با اشاره به نشست روز گذشته در بیمارستان نمازی، نتایج تصمیم گیری های این نشست در خصوص تکمیل تجهیزات و نیروی انسانی موردنیاز در این مرکز درمانی برای پذیرش کودکان مبتلا به کووید ۱۹ را به استاندار و دیگر اعضای این نشست فوق العاده اعلام کرد.

وی بر اهمیت پایبندی جدی به رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی مردم با هدف حفظ سلامت خود و دیگران تاکید کرد.

عباس رضائیان زاده معاون بهداشت دانشگاه، دکتر «مهرداد شریفی» معاون درمان، دکتر «محمدجواد راعی» معاون غذا و دارو، مهندس «ابوذر پاریزی» مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، همچنین سرپرست اداره کل پدافند غیرعامل استانداری و نمایندگان اصناف استان، دیگر اعضای این نشست بودند که ضمن اعلام اقدامات انجام شده، در خصوص مدیریت بهتر شرایط کنونی به تبادل نظر پرداختند.

 
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۴۷۶۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما