۰
plusresetminus
مدیر عامل جمعیت هلال احمر:

انجام یک هزار و ۴۹۱عملیات امدادی در سال ۱۴۰۰ در استان 

تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۴۲
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس  امروز چهارشنبه ۳۱ فروردین در سلسله نشست های خبری مدیران پاسخگو که با حضور خبرنگاران برگزار شد از انجام یک هزار و ۴۹۱ عملیات امدادی در سال ۱۴۰۰خبر داد .
انجام یک هزار و ۴۹۱عملیات امدادی در سال ۱۴۰۰ در استان 
به گزارش حافظ خبر، حسین درویشی در این نشست بیان کرد: جمعیت هلال احمر بطور کلی کاری دلی است و کمتر با مقررات و ضوابط موجود  کار مورد نظر را انجام میدهد ، هلال احمر در اصل یک سازمان غیر دولتی و انجیو است و برای تسکین و رفع مشکلات بشری در همه جای جهان فعالیت میکند ، برای هلال احمر فرقی نمیکند کمک شونده کیست برای هر قشر و در هر زمان و مکان یاری دهنده بشریت هستند و هیچ گونه جبهه گیری ندارند.

وی افزود: در سال گذشته ، ۱۴هزارو ۹۱ عملیات امدادی انجام شد که شامل حوادث جاده ی ، برف و کولاک ، سیل ، آتش سوزی و زلزله و دیگر حوادث دیگر ، بعضی از حوادثی که وظیفه اصلی هلال احمر نبوده این جمعیت  اقدامات پشتیبانی را انجام داده و حضور داشتند،  که ۲۳هزار و ۲۲۲ نفر از خدمات هلال احمر استفاده کرده اند. 

مدیر عامل جمعیت هلال احمر ادامه داد: هلال احمر در حوزه های فرهنگی ، اجتماعی و غیره فعالیت هایی داشته است که هلال احمر استان فارس جز هلال احمر های برتر کشور است چرا که در دیگر استان های کشور هم عملیات های را انجام داده .

وی ضمن بیان اینکه در بحث کرونا کارهایی که جمعیت هلال احمر انجام داده در قالب طرح است ، گفت : داوطلبین ما در مکان هایی که نیازمند بودیم حضور داشتند و طرح نذر سلامت که توزیع بیش از ۱۲ هزار بسته معیشتی با ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بین نیازمندان بوده،  تزریق واکسیناسیون ، غربالگری در ورودی های مرزی برای ورود مسافرین هوایی و ترمینال های مسافر بری انجام شده است.

حسین درویشی با بیان اینکه بیش از ۲۴ هزار داوطلب دارای کارت عضویت در هلال احمر استان فارس حضور دارند، عنوان کرد:  در سال های گذشته در بحث پشتیبانی، کمبود آشیانه بالگرد را داشته ایم که صورت موقت حل شد، اما استان فارس با وجود این که جز فعالترین هلال احمر های کشور است به صورت دائمی مکان مناسب را برای بالگرد و سوله های امدادی ندارد.

وی در پایان گفت: در سال ۱۴۰۰ با انجام جلسات پی در پی،  زمینی به وسعت ۶  هزار متر در تملک جمعیت هلال احمر قرار گرفت و درهمین ایام دیوار کشی و قرار را انجام خواهیم داد و به دنبال بودجه ملی برای پیشرفت و تجهیز کردن آن هستیم و از بودجه ۱۴۰۱ استفاده خواهیم کرد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۲۷۳
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما