۰
plusresetminus
بسیج سازندگی استان فارس:

بهره برداری از ۱۰۸۷ کارگاه اشتغال اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در استان فارس

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۸
با حضور سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور بهره برداری از ۱۰۸۷ کارگاه اشتغال، اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی استان فارس، آغاز شد.
بهره برداری از ۱۰۸۷ کارگاه اشتغال اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی در استان فارس
به گزارش حافظ خبر، در این آئین و در جمع جهادگران کارآفرینان؛ سردار زهرایی بیان داشت: یاد بگیریم در کنار هم کار کنیم انسجام داشتن را به عنوان یک ضرورت در برهه فعلی در سطح جامعه بدانیم تا بتوانیم به اعتلای کشور و انقلاب کمک کنیم؛ یک راهکار مهم در بحث اقتصادی کار گروهی و تعاونی است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود:  در جنگ اقتصادی نگاه جهادگرانه در مقابل نگاه سوداگرانه قرار گرفته است ۳۰ سال نطام اداری کشور در دست لیبرال ها بود؛ دولت جدید نسبت به این نگاه حرف مخالفی زده و به دنبال مردمی کردن اقتصاد و استفاده از ظرفیت های درونی کشور است و امیدواریم این موضوع عملی شود.

وی ادامه داد:  البته همه باید در این مسیر کمک کنند و مجلس نقش آفرینی نماید تا رفع مشکلات اقتصادی و محرومیت زدایی رقم بخورد در این راه همه باید جهاد  کنیم، در مقابل رانت گرایان باید ایستاد و مطمئن باشید این به سود مردم است. 

سردار زهرایی با اشاره به افتتاح ۱۰۸۷ کارگاه اشتغال رای اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی بسیج سازندگی در استان فارس گفت: این کارگاه های اجتماع محور یک نمونه است و نشان میدهد که مسیر جدیدی در حال باز شدن است و این پیام را دارد که ای مردم همانگونه که در برهه های مختلف حضور یافته اید و نقش افرینی کرده اید در اقتصاد نیز وارد میدان شوید و با اقدام گروهی و منسجم از این برهه سخت نیز عبور  کنید و بدانید سازمان بسیج سازندگی به عنوان تسهیلگر نه تصدی گر همگام با شماست.

*افتتاح همزمان ۱۰۷۸ کارگاه در ۴۳ نقطه استان فارس*

 سرهنگ اسماعیل قزل سفلی مسئول بسیج سازندگی استان فارس نیز در این همایش در خصوص آعاز به کار ۱۰۸۷ کارگاه اشتغال اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی گفت: این طرح همزمان در ۴۳ نقطه استان فارس اجرا شد و به صورت نمادین ۶ شهرستان نیز از طریق ارتباط تصویری کارگاه های تولیدی آنها مورد بهره برداری قرار گرفت.

از جمله مراکزی در این تماس تصویری مورد افتتاح قرار گرفت   تعاونی مصرف و نماشگاه دائمی اقتصاد مقاومتی داراب، کارگاه ۳ هزار قطعه جوجه کشی فیروزاباد، کارگاه قالیبافی فسا، تولیدی ظرف سرامیکی لارستان و  ... از جمله آنها بود.

وی در خصوص نوع و عرصه این کارگاه نیز گفت: بیشتر این کارگاه ها مربوط به صنایع تبدیلی و صنایع دستی بود که به ترتیب ۳۰۵ و ۲۰۹ مورد را شامل می شد و پرورش آبزیان، پرورش دام سبک و سنگین، واحد های تولید قارچ، پرورش شتر مرغ و مرغ محلی، مزارع کشت دارویی و زعفران و گلخانه ها و پرورش زنبور عسل از دیگر موارد بود.

به واسط بهره برداری از این کارگاه ها ۳۲۸۹ فرصت شغلی ایجاد شد که ۲۱۹۲ مورد آن اشتغال زایی به صورت مستقیم بوده است.

قزل سفلی در ادامه گفت: اقتصاد مقاومتی به عنوان یک الگو الهام بخش از نظام اقصادی اسلام حدود ۸ سال پیش از طرف مقام معظم رهبری برای مقابله با جنگ تمام عیار اقتصادی ابلاغ شد،. که درون زایی، برون نگر و مردم بنیانی و کار و تلاش شبانه روزی و جهادگرانه و ... از ویژگی ها و مولفه های اقتصاد مقاومتی مورد نظر ایشان بود. 

وی با اشاره به اینکه علی رغم تلاش هایی که در این زمینه صورت گرفته است، مقام معظم رهبری سال ۹۶ در دیدار با اساتید دانشگاه گلایه کرده اند و خواستار توجه بیشتر به اقتصاد مقاومتی شدند گفت: همانگونه که رهبری فرمودند در این راه گره هایی وجود داشت، متاسفانه یکی از ضعف ها آنجا بود که درک و تفسیر خوبی از اقتصاد مقاومتی صورت نگرفته است و نکته قابل تامل عدم توجه به مردم بنیان کردن اقتصاد مقاومتی بوده است.

جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر فارس اظهار داشت: مردم  عزیز ایران اسلامی همواره بویژه پس از سال ۸۸ در رخ دادهای مختلف از انقلاب دفاع کرده اند اما در اقتصاد هنوز این موضوع به خوبی جا نیفتاده است خوشبختانه بسیج در این عرصه ورود کرده و امیدواریم این امر باعث شود تا به معنی واقعی آن خواسته رهبری یعنی مردمی کردن اقتصاد محقق شود.

وی با اشاره به اقدامات بسیج در راستای حرکت های اجتماع محور اقتصادی گفت: یکی از این طرح های مردمی، صندوق های قرص الحسنه بسیج هست و خوشبختانه کارهای خوبی صورت گرفته و نتیجه حمایت و حضور مردم راه اندازی کارگاه ها و ایجاد مشاغل خرد و خانگی است.

در حاشیه این مراسم از چهارمین شماره نشریه منهای نفت سازمان  بسیج سازندگی استان فارس رونمایی شد این نشریه نگاهی ویژه به کارآفرینان نمونه اقتصاد مقاومتی دارد.
کد مطلب : ۲۴۸۰۱
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما