۰
plusresetminus
جهاد سازندگی استان فارس:

اردوهای جهادی خانوادگی ابتکاری زیبا در فعالیت های تربیتی و فرهنگی

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۱۲
اسماعیل قزل سفلی رئیس بسیج سازندگی استان فارس به همراه فرماندار و فرمانده سپاه شهرستان سپیدان از فعالیت‌های گروه‌ جهادی حضرت جوادالائمه(ع) شیراز در روستاهای خلیلی ، تل گر، سرتلی، شاداب و بهرغان این شهرستان بازدید کردند.
اردوهای جهادی خانوادگی ابتکاری زیبا در فعالیت های تربیتی و فرهنگی
به گزارش حافظ خبر، این گروه جهادی شیرازی که در دل این روستاها فعالیت می کنند گروه جهادی جواد الائمه (ع) است؛ فعالیت این گروه به صورت خانوادگی  می باشد و بیش از ۱۰ خانواده در این اردوی جهادی مشارکت دارند و برنامه های مختلفی مانند مرمت و بهسازی مسکن محرومین، ساخت سرویس بهداشتی و حمام برای نیازمندان، بهسازی مساجد و حسینیه ها، اجرای برنامه های آموزشی، تربیتی، فرهنگی، اجتماعی و مشاوره‌ای و همچنین اقدامات بهداشتی در حوزه درمان و سلامت است. 

اسماعیل قزل سفلی رئیس بسیج سازندگی استان فارس در بازدید از این گروه جهادی و فعالیت های محرومیت زدایی با اشاره به ابتکار جالب مشارکت خانواده ها در اردوهای جهادی بیان داشت: این رویش مبارک حرکت های جهادی که از دل انقلاب اسلامی به وجود آمده است هر روز بالنده تر می شود و در آن ظرفیت های و ابتکارات و نوآوری های جدیدی متولد می شود.

وی ادامه داد: در گذشته حرکت های جهادی معطوف به ایام تعطیلات و تابستان بود اما امروزه می بینیم که خدمت رسانی و کارهای جهادی در طول سال ادامه دارد و هر زمان که لازم باشد جهادگران عزیز ما پا در میدان خدمت رسانی می گذارند.

جانشین قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر در ادامه با اشاره به نوآوری گروه های جهادی در مسائل مختلف بیان داشت: برخی از این ابتکارات باعث رفع مشکلات و موانع و سرعت بخشی بر کارها می شود و برخی ابتکارات نیز بر زیبایی فرهنگی و اجتماعی حرکت های جهادی می افزاید یکی از این ابتکارات همین برپایی اردوهای جهادی خانوادگی بود که در این مناطق محروم شهرستان سپیدان توسط گروه جهادی حضرت جوادالائمه(ع) انجام شد که قابل تقدیر و تجلیل است.

وی در ادامه از پروژه های محرومیت زدایی بسیج سازندگی در این شهرستان بازدید کرد و با بیان اینکه هم اکنون در شهرستان سپیدان ساخت ۴ مسکن ولی نعمتان انقلاب توسط گروه های جهادی در حال انجام می باشد گفت: خوشبختانه در اجرای طرح های محرومیت زدایی، هم افزایی خوبی بین مسئولین، نهادها و ادارات و گروه های جهادی در این شهرستان وجود دارد و که از جمله ویژگی های بسیار خوب سپاه و بسیج شهرستان سپیدان است. و از طرفی با همتی که جهادگران داشته اند مردم نیز پای کار آمده اند و در این فعالیت ها مشارکت دارند و نسبت به مسائل جامعه و نیازهای همنوعان احساس مسئولیت اجتماعی کاملا نمود دارد.
گزارشگر : منیره خسروبیگ
کد مطلب : ۲۵۶۷۲
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما